Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
29 maart 2007 17:09
Heb me tot nu toe redelijk rustig gehouden op het forum, heb wel de verslavende drang dagelijkse alle nieuwe onderwerpen te lezen en begrijp dat ik daar niet de enige in ben...
Heb in oktober vorig jaar een volledige motor revisie gedaan van mijn 3.4 waterkoker bij Schmidt in Oss. Niets dan lof over de gedane revisie, motor liep weer als een zonnetje. Sindsdien bijna 6000 probleemloze kilometers gereden, maar afgelopen week hoorde ik toen ik door de parkeergarage
op mijn werk reed een vreemd bijgeluid in de motor
. Dit was voornamelijk een soort 'geratel' bij constante toeren.
Heb vervolgens Frank Schmidt gebeld en vanmiddag even langs gereden. Oliedruk was inmiddels ook flink gedaald (<0,5 stationair, ong. 2,5 bij meer toeren), dus echt veel te weinig. Oliefilter eraf, bleek er een soort koperkleurig residu in het filter te zitten. Dus zonder Porsche naar huis...
Vermoeden is een niet (voldoende) functionerende oliepomp, met mogelijk (laten we hopen van niet) lagerwerk...
Ik hoor het een dezer dagen als de oliepomp (en dus de motor) eraf liggen...
Iemand iets soortgelijks meegemaakt? Heb ik gewoon pech of heeft dit alles te maken met de vroege (nov 1997) 3.4 motor?
Menno
29 maart 2007 17:15
Nou "Kleingem",
Dat is echt pech dacht ik zo
Eerst maar even afwachten
, wacht je bericht verder af
29 maart 2007 17:23
Dat is enorme pech. Inderdaad eerst maar even afwachten wat de conclusie is.
Is de oliepomp tijdens de revisie wel vervangen?
29 maart 2007 17:29
Oliepomp tijdens revisie niet vervangen, was goed en leverde normale oliedruk (>5 bar tijdens rijden)
Laatst bijgewerkt door
kleingem op 29 maart 2007 20:32, in totaal 1 keer bewerkt.
29 maart 2007 17:30
Ik zou het (als het de oorzaak is) zeker even ter sprake brengen.
29 maart 2007 17:34
Dank voor de tip... Ik hou jullie op de hoogte
29 maart 2007 17:39
Heel erg vervelend voor je.
Gewoon even afwachen, niet te veel speculeren en het eerst
netjes met Schmidt doorspreken.
Daarna je ervaring delen
en ons melden dat je weer geniet van je auto.
succes en sterkte
29 maart 2007 18:06
DeniS2 schreef:Heel erg vervelend voor je.
Gewoon even afwachen, niet te veel speculeren en het eerst
netjes met Schmidt doorspreken.
Daarna je ervaring delen
en ons melden dat je weer geniet van je auto.
succes en sterkte
DeniS2, helemaal gelijk, was ook nog niet aan het speculeren, voorlopig alleen nog maar aan het balen... en aan het hopen dat het allemaal meevalt...
29 maart 2007 18:07
Overigens, service van Schmidt is en blijft uitmuntend, dus absoluut geen slecht woord daarover, laat dat duidelijk zijn.
29 maart 2007 18:13
Waarom was de motor in oktober al gereviseerd?
29 maart 2007 18:29
@Wolf: Motor gereviseerd vanwege een tik bij stationair lopen aan de rechterkant van het blok. Heel veel onderdelen vervangen in de motor en tik weg. Meer in
Tik in motor 996
29 maart 2007 18:35
Ok. Maar toen geen duidelijke diagnose? Je schrijft wel dat de oliepompen zijn vervangen...
29 maart 2007 19:52
@Wolf: even rekening erbij gepakt, oa toen 2x oliepomp vervangen, nokkenaskettingen + geleiders, krukaslagers, pistonpenveren, drijfstanglagers en uiteraard alle pakkingen en diverse spanners...
Geen echt duidelijke oorzaak voor de tik, maar vooral op heel veel delen in de motor net teveel speling...
29 maart 2007 20:23
Oktober-november-december-januari-februari-maart=binnen de 6 maanden, dus zal gewoon garantiewerk zijn toch?
29 maart 2007 20:29
@Nicolò: ik wil eerst even de diagnose afwachten alvorens over de afwikkeling te denken... Voorlopig ben ik even Porsche-loos en dat is erg genoeg
Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen
29 maart 2007 20:39
@Peter: eens, ik word er ook behoorlijk depressief van... dit topic dan maar sluiten?!
29 maart 2007 23:16
Dat is idd minder nieuws.
Ik hoopzoals eerder gemeld dat dit nog net binnen de garantieperiode valt van de uitgevoerde werken.
In elk egval veel sterkte gewenst
-Koen die weet wat het is Porscheloos te zijn-
02 apr 2007 20:23
kleingem schreef
Overigens, service van Schmidt is en blijft uitmuntend, dus absoluut geen slecht woord daarover, laat dat duidelijk zijn.
En volgens mij zit het met de kennis van porsche daar ook goed.
Al nieuws
02 apr 2007 23:09
Alleen dat het niet de oliepomp is / was. Wel duidelijk dat de olie veel te heet geworden is (dit vanwege blauwe metaalverkleuringen in de oliepomp)...
De olie wordt verder onderzocht en nu gaat het blok weer uit elkaar. Zal wel enige tijd overheen gaan, voor diegenen die er in geinteresseerd zijn, zal ik updates blijven geven
03 apr 2007 0:14
Ik loop op het forum nu al een tijdje mee maar het is wel frappant dat dit fenomeen zich nu als een ware plaag lijkt te uiten
03 apr 2007 5:41
@2000 gtv: Problemen met de 3.4 of het feit dat men zich eraan ergert dat deze ervaringen gedeeld worden?
Ik denk dat ik pas op een later moment kan zeggen of dit gerelateerd is aan het 3.4 blok specifiek of meer een algemeen probleem is...
03 apr 2007 9:06
2000 gtv schreef:Ik loop op het forum nu al een tijdje mee maar het is wel frappant dat dit fenomeen zich nu als een ware plaag lijkt te uiten
Zoals ik al eerder schreef
04 apr 2007 22:13
korte update en ben niet technisch, dus mijn beschrijiving zou vragen kunnen oproepen: door mogelijk falen / slecht functioneren van oliepomp heeft cylinder 2 geen / minder olie gekregen, daardoor krukas ingegesleten...
Oplossing: nieuwe krukas ($$), oliepomp en wat andere spulletjes, dure grap dus al met al. Zaterdag weet ik echt meer, zal proberen zo precies mogelijk te beschrijven wat er echt aan de hand is...
Ben blij met de raadgevingen van een aantal mensen hier op het forum, minder blij (en ook een beetje jammer) dat er mensen zijn die generaliseren over dit type (3.4) motor.
Het is ook mij bekend dat er nogal wat problemen met de motor zijn, maar ik dacht aan het forum toe te voegen door mijn ervaringen en problemen te delen...
Ik hoop dat ik hier depressiviteit van anderen niet verder mee aanwakker...
04 apr 2007 23:46
neuh
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.