Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Vapour Lock

31 maart 2007 17:10

Wat is vapour lock? :lol:
Laatst bijgewerkt door porsche1973s op 01 apr 2007 0:08, in totaal 1 keer bewerkt.

31 maart 2007 17:27

Volgens mij zit er alleen maar een terugslagklep in de aanvoerpomp, en als die stuk is loopt benzine terug.
Dus waarschijnlijk heb jij geen vapour lock, maar een kapot brandstofklepje.
Zit een banjobout op benzinepomp, en daar zit klepje in.
Controleer dat eerst eens.

31 maart 2007 19:29

Vapour lock?? IK vraag me af of jullie uberhaupt wel weten wat vapour lock eigenlijk is. Het is een verschijnsle wat in principe i NL bijna niet voorkomt en te wijten isaan een combinatievan hogere omgevingstemperatuur en lagere luchtdruk waardoor er gasvormige elletjes in de brandstof vrijkomen die het brandstofsyteem (vooral bij vroegere auto's) ontregelen. Dit komt vooral op warme dagen in de bergen waar de luchtdruk wat lager is en er dus gasvormige dampen uit de brandstof het syteem blokkeren (P.V/T=C). Vaak optredend nadat de auto is afgezte omdat dan de motortemperatuur nog wat oploopt (geen koeling meer)

31 maart 2007 19:40

Marcel schreef:Vapour lock?? IK vraag me af of jullie uberhaupt wel weten wat vapour lock eigenlijk is. Het is een verschijnsle wat in principe i NL bijna niet voorkomt en te wijten isaan een combinatievan hogere omgevingstemperatuur en lagere luchtdruk waardoor er gasvormige elletjes in de brandstof vrijkomen die het brandstofsyteem (vooral bij vroegere auto's) ontregelen. Dit komt vooral op warme dagen in de bergen waar de luchtdruk wat lager is en er dus gasvormige dampen uit de brandstof het syteem blokkeren (P.V/T=C). Vaak optredend nadat de auto is afgezte omdat dan de motortemperatuur nog wat oploopt (geen koeling meer)


Denk aan de 924 met mechanische injectie :) Stalen leidingen die langs de motor lopen en daardoor onstaan gasbellen in de leiding en daardoor wil die niet aanslaan (lijkt net of je geen compressie heb :D ). Enigste wat helpt is echt 10 seconden geplankt door starten.

31 maart 2007 19:42

zou kunnen...

31 maart 2007 19:59

Marcel schreef:Vapour lock?? IK vraag me af of jullie uberhaupt wel weten wat vapour lock eigenlijk is.


JULLIE......hebben Elven en ik het dan over vapour lock gesproken :roll: :wink:

31 maart 2007 23:16

:?:

Vapour Lock

31 maart 2007 23:43

Marcel, met Uw geleerde uitleg sta ik nu nog ni verder he... :wink:
Ikke domme Belg :lol:

01 apr 2007 0:37

Of even googlen en/of wiki :

http://en.wikipedia.org/wiki/Vapour_lock

01 apr 2007 8:31

Tsjonge jonge Porsche1973s wat voor figuur ben je eigenlijk, heb je een probleem, stel je een vraag die totaal anders is als nu je stelling. Bekijk het even en speel met een ander z'n voeten, en je schrijft IKKE DOMME BELG als ze zo is kun je er bij op het rijtje van............ :x

Vapour lock

01 apr 2007 10:39

yes Cabrio Wim je bent erin getrapt met je reaktie... :lol:

01 apr 2007 10:44

cabrio wim schreef:Tsjonge jonge Porsche1973s wat voor figuur ben je eigenlijk, heb je een probleem, stel je een vraag die totaal anders is als nu je stelling. Bekijk het even en speel met een ander z'n voeten, en je schrijft IKKE DOMME BELG als ze zo is kun je er bij op het rijtje van............ :x


Wim, ik ben het met je eens. Ik volg het nu totaal niet meer. De topic starter vraagt de uitleg voor een vapor lock, der wordt mede door Wim een uitleg gegeven en een rare reactie van de Topic starter.

Iedereen doet hier zijn best om uit proberen te leggen wat het precies inhoud en de moeite die door de Topic starter wordt genomen beetje onacceptabel.

Ik noem dit gewoon tijdverspilling.

01 apr 2007 10:44

Manne :!: :!:

Marcel geeft een uitleg over de oorzaak van het 'bellenslot' :P

Een ding ontbreekt: hij bedoelt dat met de techniek van de laatste .... 25 (?) jaar, dit normaal gesproken niet meer voor zou komen.
Maar als de techniek je in de steek laat, de druk niet hoog genoeg is bijvoorbeeld, ja dan kan het misschien nog wel? :idea: :shock:

01 apr 2007 11:00

Zou kunnen, onwaarschijnlijk, en alleen onder de "juiste" omstandigheden. Wil je helemaal volledig zijn zou je ook nog een verwijzing kunnen maken naar winter en zomer benzine....WInterbenzine heeft lichter eenvoudigere ontbrandbare bestandelen, wat vapour lock ook nog in de hand werkt,

dus oude auto, oude techniek, barnadstof systeem dat weinig druk levert, brandstofleidingen die valk langs de warem motordelen lopen, gebruike van winterbenzine in de zomer, op de alpenpas bij 35C, ja dan kun je er op wachten, daarna is de enig remedie, wachte totdat moetor isa fgekoeld

Vapour lock

01 apr 2007 11:54

Voila dat bedoel ik nou net, ik hoef 'uberhaupt' geen les over het ontstaan van de Vapour lock! Met antwoorden naast de kwestie ben ik toch helemaal niets, vandaar de veranderingvan vraagstelling.(grapje) Maar de oorzaak, namelijk een drukterugval waardoor er gasbellen kunnen ontstaan. Mijn vraag was dus gewoon welk ventiel kan hier de oorzaak van zijn en waar zit het.

01 apr 2007 12:37

Zeg dat dan :idea: :wink:

01 apr 2007 18:20

gee 1-April grap, wel een gebrek aan technisch inzicht....
Plaats een reactie