Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Castrol GTX High Mileage voor auto's met meer dan 100.000 km

02 apr 2007 14:10

15W40

Goed voor een 964?

02 apr 2007 22:51

Zal best schat ik in, maar volgens mij is een 10W 40 olie meer gebruikelijk voor de wat oudere porsches. is ook wat dunner bij koude start, dus ik zou zeggen beter voor de motor.

Ik heb in mijn porsches altijd 10W40 halfsyntheet gehad van resp Mobil en Shell. Op dit moment Mobil 1 super S 10W40.

03 apr 2007 12:26

15w40 lijkt me erg dik (bij koude motor).

Als de motor in redelijke tot goede staat is (maakt niet uit dat hij veel km gelopen heeft) zou ik 5w40 gebruiken (0w40 is wel ERG dun).
Deze olie is dunner in koude toestand en smeert dus beter bij koude motor.

Paul

03 apr 2007 16:40

rse schreef:Op dit moment Mobil 1 super S 10W40.

Die gebruik ik ook.

03 apr 2007 21:05

de motorolie van mijn 911 bj '86 , 140.000 km , is van Mobil Fully Synthetic 5W-40 , kan er nog niet veel van zeggen daar ik de auto nog maar 6 maanden in mijn bezit heb en nog maar 800 km mee gereden heb , het oliepijl nu staat nog steeds perfekt op peil , ik hoop dat het zo blijft .

03 apr 2007 21:15

Dany911 schreef:Mobil Fully Synthetic 5W-40


:shock: :shock:

03 apr 2007 21:37

Wel Olaf , ik tik gewoon de tekst in die op de verpakking staat , Dany

03 apr 2007 21:39

Olaf schreef:
:shock: :shock:


Ja fully, weet je wel van volledig en helemaal............................

04 apr 2007 8:38

Olaf schreef:
Dany911 schreef:Mobil Fully Synthetic 5W-40


:shock: :shock:


Ik stond ook al raar te kijken met een 911 uit 86 en vol syntheet..Dat hoef ik bij mijn 924 niet te proberen dan gutst ie het aan alle kanten eruit..

Zelf rijd ik met 15w40 maar ik denk dat 10w40 voor mijn bak te dun gaat worden? (standaard olie voor de 924 15w40)

@ TS:
Ik sluit me aan bij de heren over de koude start verhaal. Smeert wat meer etc bij koude motor.

04 apr 2007 10:48

Ik reed met mijn 911 ook op volsyntheet (net als al mijn wagens) en daar kwamecht geen drup uit.

04 apr 2007 16:22

Ik heb één keer een liter (uit nood) volsyntheet bijgegooid. Direct daarna begonnen de retourpijpjes te lekken. Zal wel toeval zijn, maar toch.

04 apr 2007 18:13

Ik heb geen idee of dat het wat is... Ik gebruik zelf Mobil1 0W40.

11 apr 2007 12:01

'High mileage' motorolieen schijnen een hogere hoeveelheid 'moly' (additief om frictie te verminderen) en andere twijfelachtige toevoegingen te hebben... :(

Ik heb ergens gelezen dat Castrol GTX High-Mileage 20w50 daarentegen een erg goede olie is, beter dan de standaard Castrol GTX 20w50 (hogere viscositeit en vlgns mij ook hogere temp. range), met gelijke hoeveelheden anti-slijtage toevoegingen, maar dan wel zonder die twijfelachtige toevoegingen.


Edit: hier gevonden waar het stond.
Interessant materiaal :idea:

18 apr 2007 17:12

15W40 ipv 10W40 helpt m.i. niet.
De 15 in de code is de viscositeit bij koude olie, de 40 bij warme olie.
De 15 en de 40 zijn relatieve getallen die niet met elkaar vergeleken kunnen worden.
van 10 naar 15 merk je dus alleen bij de koude start, maar als je een hogere oliedruk wilt, dus meer druk op je lagers, moet je naar een 50 olie gaan.

18 apr 2007 18:29

GP schreef:15W40 ipv 10W40 helpt m.i. niet.
De 15 in de code is de viscositeit bij koude olie, de 40 bij warme olie.
De 15 en de 40 zijn relatieve getallen die niet met elkaar vergeleken kunnen worden.
van 10 naar 15 merk je dus alleen bij de koude start, maar als je een hogere oliedruk wilt, dus meer druk op je lagers, moet je naar een 50 olie gaan.


Of 60... Castrol heeft een hele prettige 10W60 (TWS). Maar van de andere kant: met dikkere olie los je geen problemen op die er al zijn.

19 apr 2007 19:34

ik heb zelf vorig jaar mobil 0W40 gebruikt, en dit jaar mobil racing 5W50.
dat geeft een halve bar hogere oliedruk bij heel warme motor
Plaats een reactie