Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
10 apr 2007 15:30
Vraagje: wie weet de mogelijke oorzaak dat een boxster motor uit 1999 tot 4500 toeren op 5 cilinders loopt en daarboven weer op 6? Compressie is goed, bobines zijn goed, benzinetoevoer ruim voldoende... Iemand een suggestie??
Alvast bedankt!
10 apr 2007 17:02
Ik heb wel eens gehoord dat een klep kan blijven hangen/klemt, maar dan zou je juist boven een bepaald toerental problemen verwachten, niet daaronder....
raar.
10 apr 2007 17:04
bougies toch niet over't hoofd gezien???
...valse lucht aan de desbetreffende cilinder? een slechte injector?
10 apr 2007 17:17
Nee, bougies zijn ook nieuw, injectie is ook in orde ...
Lastig dus...
10 apr 2007 17:25
Misschien wel een heel stomme vraag Bastiaan, maar hoe weet je nu dat ie op 5 cilinders loopt tot 4500 toeren. Hoor je dat of is dat met die compressiemeting opgevallen?
10 apr 2007 17:37
Zeker geen stomme vraag! dat hoor je inderdaad... onder dit toerental loopt ie gewoon heel moeizaam, net alsof die ieder moment kan afslaan en vanaf 4500 toeren komt die 6e cilinder erbij.. Rara hoe kan dat?
10 apr 2007 18:39
Weet je welke cilinder het is, als je dat weet bougiekabel los halen en er een reserve bougie instoppen, motor laten draaien en kijken of die van 1000 tot 4500 toeren mee blijft vonken, doet hij dit, denk ik dat er iets anders loos is in de motor.
10 apr 2007 22:35
Ik zou bijna zeggen dat het inderdaad een ontstekingsprobleem is. Testje zoals Cabrio Wim schrijft even uitvoeren. Weet je zeker dat ook de bobine van deze cylinder goed is? Zou best een zwakke vonk kunnen zijn die te klein is om de gassen te ontbranden maar bij hogere toerentallen door de snellere compressie wel de vereiste explosie kan veroorzaken.
11 apr 2007 11:29
Lambda sonde(s) eens nakijken. Kan ZEER vreemde symptomen opleveren als daar iets niet pluis is.
Peter R.
11 apr 2007 12:11
bastiaan schreef:Nee, bougies zijn ook nieuw, injectie is ook in orde ...
Lastig dus...
Nieuwe bougies kunnen ook stuk zijn
11 apr 2007 17:21
Dank voor de input, ga het doorgeven aan de technische afdeling!!!!!!
13 apr 2007 14:48
Oplossing gevonden!
Luchtmassameter was kapot en de stekker van de injectiemotor zat los...
Motor loopt naar verluidt nu weer goed en dus op 6 cilinders; heb het zelf nog niet gehoord helaas...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.