Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

oliedruk

10 apr 2007 21:18

Kan iemand mij antwoorden hoe het zit met de normale oliedruk tijdens het rijden. Kan in de onderwerpen geen duidelijk antwoord vinden.
Heb testrit gemaakt in een C4 (1991) met 230.000 op de teller. Oliedruk kwam nauwelijks boven de 2 bar uit. Rook lichte oliegeur :? , en dat was geen frituurtent die ik passeerde. :P
Tijdens stationair 1 bar, bij gasgeven tikt de naald heel even 3 bar aan.
Verkoper vondt dit uiteraard normaal, dus ben hier niet verder op ingegaan.
Eerste indruk was : REVISIE!! :(

10 apr 2007 21:22

Dit is ver van normaal, denk dat je bij een 911 zo`n 4,5 bar olie druk met 3000+ toeren moet hebben. 2 bar heb ik stationair bij de 924 :)

10 apr 2007 21:24

Mijne 3.2 geeft ruim 1bar aan stationair en bij rijden ruim 4bar.

10 apr 2007 21:34

Bedankt, nu kom ik bruikbare gegevens te weten. Wist alleen niet waar een 911 normaal op zou moeten staan. Ik wordt inmiddels doodziek van de zoektocht. Hoe kunnen mensen zo met een auto omgaan. Ben nog geen zuivere 911 tegengekomen.... :cry:

10 apr 2007 21:55

Geen paniek, kan best zijn dat gewoon de zender kapot is.

De waarde bij stationair is prima, dat zegt me meer dan die andere.

Controle tijdens een AKK zou ik zeggen, ALS de auto je verder naar de zin is.

10 apr 2007 22:05

Paul van Engelen schreef:Geen paniek, kan best zijn dat gewoon de zender kapot is.


Idd grote kans. Is nl. meestal het geval.

Zo niet: laten staan. Tijdens het rijden moet er meer dan 4 bar te zien zijn (naar ik begrepen heb houden de nieuwe zenders bij ong. 4 bar op).

Bij een te lage oliedruk gaat overigens een waarschuwingslampje branden.

10 apr 2007 22:15

Devils son schreef:Tijdens het rijden moet er meer dan 4 bar te zien zijn (naar ik begrepen heb houden de nieuwe zenders bij ong. 4 bar op).

Goed begrepen :wink:

10 apr 2007 22:16

lampje ging inderdaad branden. Werd uitgedrukt. Bij kapotte zender moet er dan helemaal geen beweging te zien zijn??

10 apr 2007 22:54

vuistregel 1 tot 1,5 bar boven het toerental (bij een 3.2 iig)
stationair 1 tot 1,5 bar
2000 rpm 3 tot 3,5 bar
etc.

10 apr 2007 22:59

steef schreef:Ben nog geen zuivere 911 tegengekomen.... :cry:


Ik had dezelfde vrees toen ik er 6 maanden geleden een zocht. Gewoon betrouwbaar kopen.
Probeer het eens bij Targa Florio, Reijnders of Wolbert, die hebben wat te verliezen als ze misverkopen.

10 apr 2007 23:40

ps, deze winkeltjes hou ik reeds een tijdje in de gaten, maar het verkooptempo ligt zo hoog, dat ik geen kans krijg er 1 te bekijken.
En Marco, zoiets als die witte 3.2 van je gaat mn hart sneller kloppen, maar een knappe C2 is ook niet te versmaden.....

Die 3.2's van wolbert waren eigelijk weg op het moment dat ik daar langs wilde gaan. Heeft nu niks meer.

10 apr 2007 23:43

Hette heeft ook niet veel meer staan. De schaarste lijkt toe te slaan....
:(

11 apr 2007 8:46

steef schreef:lampje ging inderdaad branden. Werd uitgedrukt.


Je kan alleen maar het uitroepteken wegdrukken... Weet je zeker dat het de oliedruk was?

Daarnaast: bij mij is het lampje gaan branden en toen is (onder garantie) de drukzender vervangen, hetgeen het probleem heeft opgelost.

Bij kapotte zender moet er dan helemaal geen beweging te zien zijn??


Die van mij gaf gewoon te weinig aan.

11 apr 2007 15:59

Marco schreef:vuistregel 1 tot 1,5 bar boven het toerental (bij een 3.2 iig)
stationair 1 tot 1,5 bar
2000 rpm 3 tot 3,5 bar
etc.

Dat geeft ie bij mij ook aan. :D

11 apr 2007 16:13

Meestal wordt toch gerekend 1 bar per 1000 toeren bij goed warme motor. Iets meer kan natuulijk geen kwaad.

11 apr 2007 16:24

maar 2 bar bij 4000 rpm lijkt mij wat weinig. Als zender stuk is, doet mi de wijzer helemaal niets meer, toch??

11 apr 2007 18:23

steef schreef:Als zender stuk is, doet mi de wijzer helemaal niets meer, toch??


Nee, dan kan deze ook te weinig aangeven...
Plaats een reactie