Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
10 apr 2007 21:32
wie heeft er ervaring met het monteren van een groter gasklephuis bij een 924?
ik denk dan aan die van een Audi 2.2 L oid.
past dit en is deze ook groter?
10 apr 2007 21:56
Het schijnt dat een Audi 5000 (of 500??) throthle body geplaatst kan worden, hier moet wel het inlaat spruistuk worden uitgevijld omdat er een rand in de weg zit op de plek van het oude throttle body.
Maar zal denk niet echt wat uitmaken mss wat meer reactie op het gas.
10 apr 2007 22:03
Klopt, audi 5000
snellere gasreactie en meer verbruik
10 apr 2007 22:22
Meneer aard schreef:Het schijnt dat een Audi 5000 (of 500??) throthle body geplaatst kan worden, hier moet wel het inlaat spruistuk worden uitgevijld omdat er een rand in de weg zit op de plek van het oude throttle body.
Maar zal denk niet echt wat uitmaken mss wat meer reactie op het gas.
ik heb even gekeken en ben er achter dat:
audi 5000 in de VS = audi 100 in EU
bedankt
iemand die dit eerder gedaan heeft??
10 apr 2007 22:25
Ik niet, zie er het nut niet van in .
Snellere nokkenas is een betere upgrade. Alsook andere injectoren
10 apr 2007 22:27
924 schreef:Ik niet, zie er het nut niet van in .
Snellere nokkenas is een betere upgrade. Alsook andere injectoren
Felle nokkenas i.c.m. de k-jet zal die niet lief vinden:P Al die pieken denk dat je luchtweger enorme klappen maakt waardoor er te weinig peut wordt ingespten. Zou je eerder naar mega squirt kennen gaan.
10 apr 2007 22:29
924 schreef:Ik niet, zie er het nut niet van in .
Snellere nokkenas is een betere upgrade. Alsook andere injectoren
ja maar ik wil eerst de wat meer eenvoudige dingen vervangen zoals:
groter gasklephuis
uitlaat vanaf de middendemper
of heb jij nog andere ideeen?
10 apr 2007 22:32
Goedkoop zal het er niet op worden
Porsche heeft de motor al helemaal bewerkt en dit resulteerde in 125pk.
Verder wat je kan doen: grotere in- en uitlaatpoorten, andere klepveren, scherpere nokkenas, oettinger 2.3l onderblok nemen, turbo warmdraairegelaar, lichter vliegwiel, enz enz
10 apr 2007 22:38
twin1987 schreef:924 schreef:Ik niet, zie er het nut niet van in .
Snellere nokkenas is een betere upgrade. Alsook andere injectoren
ja maar ik wil eerst de wat meer eenvoudige dingen vervangen zoals:
groter gasklephuis
uitlaat vanaf de middendemper
of heb jij nog andere ideeen?
Vervang je eerste demper door een pijp en haal het soort slurfje geval bij de intake eraf..Komt ie wat makkelijker op toeren. En scheelt ook in geluid
(maakt best mooi geluid met die 1e demper eronder uit).
je zou evt een 931 kop kunnen plaatsen..
10 apr 2007 22:44
Meneer aard schreef:twin1987 schreef:924 schreef:Ik niet, zie er het nut niet van in .
Snellere nokkenas is een betere upgrade. Alsook andere injectoren
ja maar ik wil eerst de wat meer eenvoudige dingen vervangen zoals:
groter gasklephuis
uitlaat vanaf de middendemper
of heb jij nog andere ideeen?
Vervang je eerste demper door een pijp en haal het soort slurfje geval bij de intake eraf..Komt ie wat makkelijker op toeren. En scheelt ook in geluid
(maakt best mooi geluid met die 1e demper eronder uit).
je zou evt een 931 kop kunnen plaatsen..
welk slangetje bedoel je dan? misschien een foto?
10 apr 2007 22:58
Luchtfilterdeksel bedoelt Aard
12 apr 2007 14:38
slurf er gewoon oplaten zodat ie koude lucht kan happen ivm warme motorruimte lucht, het doet niks meer dan lawaai maken die modificatie...
kblijf er bij , 924 modden voor power is weinig kost effectief
het is een reeds gekieteld blok van VW/AUDI het is dus al eens gemodificeerd om meer te leveren dan origineel design... hoe verder je dan nog wil gaan , hoe duurder het wordt per pk...
kan dan beter een 924 Turbo scoren, dan heb je tenminste nog wat bang voor je buck, en weer meer opties ( intercoolen )
of richting 944 gaan
12 apr 2007 15:07
mayonaise schreef:slurf er gewoon oplaten zodat ie koude lucht kan happen ivm warme motorruimte lucht, het doet niks meer dan lawaai maken die modificatie...
kblijf er bij , 924 modden voor power is weinig kost effectief
het is een reeds gekieteld blok van VW/AUDI het is dus al eens gemodificeerd om meer te leveren dan origineel design... hoe verder je dan nog wil gaan , hoe duurder het wordt per pk...
kan dan beter een 924 Turbo scoren, dan heb je tenminste nog wat bang voor je buck, en weer meer opties ( intercoolen )
of richting 944 gaan
Mwah betwijfel ik, ik heb volgens mijn de laatste revisie en dat slurfje komt boven de radiator..En nu zuigt ie pal achter de koplamp lucht aan ipv boven de radiator. Je zou evt een Cold Air Intake kunnen maken met een buis ofi iets dergelijks.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.