Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Airbox 993 in 964

10 jul 2004 0:12

Ik lees op 'Rennlist' dat het monteren van een 993 airbox op de (standaard) 964 motor tot significante vermogenswints leidt.... iemand hier ervaringen mee, of opmerkingen over :?:

10 jul 2004 7:03

ja hoor ... past wel ... maar vergeet de vermogenwinsten die tot de verbeelding spreken ...

Las daar zonet nog een thread met een soortgelijk verhaaltje ... uitlaat die 35pk winst gaf ... lachwekkend :!:


Dirk
:wink:

10 jul 2004 15:26

lichte vorm van overdruk.
Mss iets om op Jaco zen knoppie aan te sluiten ... :batman:


:wink:

10 jul 2004 20:09

Stel ik een serieuze vraag, krijg ik weer (behalve dirkie dan) van die 'klodders' van antwoorden.... :x

Anyone else? (please)

ErikE
Laatst bijgewerkt door ErikE op 10 jul 2004 20:21, in totaal 1 keer bewerkt.

10 jul 2004 20:12

ErikE schreef:Stel ik een serieuze vraag, krijg ik weer drie van die 'klodders' van antwoorden.... :x

Anyone else? (please)

ErikE


Zoals ik al zei ... ik kan je enkel bevestigen dat hij past ... maar over welke vermogenwinsten hebben ze het dan wel :?: :?: :?:

10 jul 2004 20:25

dirkie schreef:
ErikE schreef:Stel ik een serieuze vraag, krijg ik weer drie van die 'klodders' van antwoorden.... :x

Anyone else? (please)

ErikE


Zoals ik al zei... ik kan je enkel bevestigen dat hij past ... maar over welke vermogenwinsten hebben ze het dan wel :?: :?: :?:


ThenX dirkie; het zou gaan om een pk of 10... ik lees dit op een 964 site van een owner in Singapore. Helaas ben ik niet technisch onderlegd genoeg om te beoordelen wat een geoptimaliseerde luchttoevoer kan betekenen.

10 jul 2004 21:22

O, wat waren ze bij Porsche toen dom. :shock:

Zij hadden, om een RS motor met 10 pk meer te maken, een andere computer nodig die een iets hoger toerental toeliet,
een iets ander uitlaatsysteeem, lichtere zuigers en een lager dynamo toerental.

Hadden ze maar zo'n airbox gebruikt, waren ze goedkoper en sneller klaar geweest. :lol: :lol: :lol:

Oftewel, ik geloof er niet in.

Erwin.

10 jul 2004 21:29

Renntech schreef:O, wat waren ze bij Porsche toen dom. :shock:

Zij hadden, om een RS motor met 10 pk meer te maken, een andere computer nodig die een iets hoger toerental toeliet,
een iets ander uitlaatsysteeem, lichtere zuigers en een lager dynamo toerental.

Hadden ze maar zo'n airbox gebruikt, waren ze goedkoper en sneller klaar geweest. :lol: :lol: :lol:

Oftewel, ik geloof er niet in.

Erwin.


Kijk, duidelijkheid: de "airbox" kan dus tussen de 'Broodje Aap' verhalen gegooid worden.
Thenx again RennT :!:

10 jul 2004 22:45

ErikE schreef:Stel ik een serieuze vraag over vermogenswinst, krijg ik weer (behalve dirkie dan) van die 'klodders' van antwoorden.... :x

Anyone else? (please)


Stoppen met kruipolie te tanken :mrgreen:

Denk dat dit topic wel gesloten kan worden of naar de post "broodje aap verhalen" verhuizen :roll:

10 jul 2004 23:10

Olaf schreef:
ErikE schreef:Stel ik een serieuze vraag over vermogenswinst, krijg ik weer (behalve dirkie dan) van die 'klodders' van antwoorden.... :x

Anyone else? (please)


Stoppen met kruipolie te tanken :mrgreen:

Denk dat dit topic wel gesloten kan worden of naar de post "broodje aap verhalen" verhuizen :roll:


.... Deuh....
(Wil je soms een keer racen, "moderatorrr"? Gezien ons beider kaliber P's komt het aan op vingervlugheid :wink: :wink: :wink: :P )

11 jul 2004 0:51

10 pk is belachelijk veel met een luchtaanpassing volges mij ...

Ik heb menig euro gespendeerd aan filtertjes en toestanden.

Volgende zaken heb ik persoonlijk uitgetest :arrow:

Origineel (uiteraard)
K & N filter in originele box
K & N filter met doorboorde box
Open airintake (zonder box uiteraard)
En een boel meetingen uitgevoerd met de digi temperatuurmeter om de luchtingangstemperatuur op de verschillende plaatsen te meten.
Want die is echt wel van belang ... hoe kouder hoe beter uiteraard.

Mijn gevoelsmatige bevindingen :arrow:

Open luchtfilter ... gewoon vergeten :!: vermogenverlies :!: :!: aanzuiglucht is veel warmer dan met de airbox.
Geluid is wel SUPER ...

K & N met doorboorde box ... te veel resonantie in combinatie met een cupuitlaat ... wel erug gave sound ...

Origineel ... heel beschaafd (naar mijn normen)

rest nog ... K&N filtertje in de originele gesloten box ... volgens mijn gevoel de meest intressante oplossing. Je blijft de lucht zo koud mogelijk aanzuigen. Je voelt wel degelijk een verschil ... auto reageert sneller op het gas ... het geluid is iets heftiger maar resonanties blijven uit.


Wel bijvertellen dat ik hier geen cijfers kan opplakken uiteraard. Enkel getest zuiver op "hoe de auto aanvoelt" ... maar verschil voel je ... das heeeel zeker(en horen vooral). Maar in peekaa's doe ik hierover geen uitspraak.

Mss ben je er wat mee

Greetz
Dirk
:wink:

11 jul 2004 23:02

ThenX dirkie....! Zal'es kijken
Plaats een reactie