25 apr 2007 10:54
25 apr 2007 11:12
25 apr 2007 11:13
25 apr 2007 11:17
25 apr 2007 11:20
25 apr 2007 11:23
25 apr 2007 11:34
25 apr 2007 11:40
If the chain does happen to slacken up, then you need to check your camshaft timing (documented in 101 Projects for Your Porsche 911). A good check too before you close up your chain tensioner housings is to make sure that when your engine is at TDC (Top Dead Center), the dot or '930' mark on the two camshafts are facing upwards. Spin the engine clockwise with the chain covers off just to make sure that there are no problems with the chain.
The design of the 911 engine incorporates a dual-cam system that is driven by timing chains connected to the main crankshaft. One of the weak points of the early 911 motors (thru 1983) is the mechanical spring-loaded tensioners that maintain the tightness and accuracy of the chains. After many years of faithful service, these tensioners have a tendency to fail. If a chain tensioner fails, then there is the distinct likelihood that the chain will slip off of one of its sprockets. The result can be catastrophic failure as the pistons will most likely hit the valves, resulting in a complete engine rebuild and a $6-$10K repair bill.
25 apr 2007 11:46
25 apr 2007 11:52
25 apr 2007 11:54
25 apr 2007 18:59
500gls schreef:oke dus uit jullie verhlalen lees ik dat de upgrade zowieso zeer verstandig maar in ieder geval zal nu dus de ketting misschein gewoon wat aangespannen moeten worden ( ik moet er natuurlijk wel eerst mee naar de rdw rijden etc.
Kosten zijn dus ± 1700 euro voor het inbouwen begrijp ik .
thanks
07 mei 2007 12:39
patrick911 schreef:Setjes (voor retrofitten van het 3.2 Carrera type kettingspanner) zijn volgens mij rond de 500 of 60 euro te koop, maar het is het inbouwen en aansluiten op het bestaande olieleidingsysteem wat nogal duur is.
Zal vanavond nog eens kijken, maar volgens mij heeft het mij in 2005 in totaal zo'n 1700 euro gekost.