Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

lawaaiige distributieketting 911, kosten reparatie ?

25 apr 2007 10:54

hallo, kan een 911 2.4 cis uit '73 van iemand kopen echter maakt de distributie ketting wat lawaai, ik weet niet of dit model al de andere kettingspanners heeft maar is zoiets een dure ingreep om te maken ( het oplossen van het lawaai van de distributie ketting ).

De 911 staat helaas in het buitenland dus kan er niet even mee naar de garage

gr,

bas

25 apr 2007 11:12

Setjes (voor retrofitten van het 3.2 Carrera type kettingspanner) zijn volgens mij rond de 500 of 60 euro te koop, maar het is het inbouwen en aansluiten op het bestaande olieleidingsysteem wat nogal duur is.

Zal vanavond nog eens kijken, maar volgens mij heeft het mij in 2005 in totaal zo'n 1700 euro gekost.

Je kan ook nieuwe kettingspanners van het originele type krijgen, maar daarvan weet je nooit wanneer die het begeven; Als je gerammel hoort, en je hebt tijd om te reageren, schijn je geluk te hebben... :(

Als het gewoon een kwestie is van rammelen (speling dus), dan moet het gesteld worden. Zo'n ketting hoort een Porsche leven lang mee te gaan, maar kan uiteraard ook wat rekken. Als ie zodanig rekt dat tandwielen verspringen, dan heb je echt een probleem.
Laatst bijgewerkt door patrick911 op 25 apr 2007 11:16, in totaal 2 keer bewerkt.

25 apr 2007 11:13

Als het alleen de spanners vervangen moeten worden zijn de kosten te overzien, maar als er meer moet zoals kettingen word het een ander verhaal.

25 apr 2007 11:17

als ketting vervangen moet worden moet dan het hele blok eruit ?

25 apr 2007 11:20

Ligt er aan, wat je kiest :roll: Je hebt gesloten kettingen en je hebt kettingen die je zelf aan elkaar kunt maken, wat is je voorkeur. :roll:

25 apr 2007 11:23

Kijk even hier en hier voor meer informatie over de ketting en eventuele upgrade naar de carrera-spanners.

In het laatste geval moet de motor er uit.

25 apr 2007 11:34

begrijp ik uit dit verhaal dat als je de carrera spanners erin wilt hebben dat het blok er dus uit moet ??

en als ik het goed berijp heeft het blok dus aan beide zijden een ketting dus 'mijn lawaaiige' ketting zoals omschreven is dus aan beide zijden ??

25 apr 2007 11:40

Eh, ja.
In het geval van ketting vervangen is het qua werkruimte vast ook handiger, maar volgens het betreffende artikel niet nodig.

If the chain does happen to slacken up, then you need to check your camshaft timing (documented in 101 Projects for Your Porsche 911). A good check too before you close up your chain tensioner housings is to make sure that when your engine is at TDC (Top Dead Center), the dot or '930' mark on the two camshafts are facing upwards. Spin the engine clockwise with the chain covers off just to make sure that there are no problems with the chain.

The design of the 911 engine incorporates a dual-cam system that is driven by timing chains connected to the main crankshaft. One of the weak points of the early 911 motors (thru 1983) is the mechanical spring-loaded tensioners that maintain the tightness and accuracy of the chains. After many years of faithful service, these tensioners have a tendency to fail. If a chain tensioner fails, then there is the distinct likelihood that the chain will slip off of one of its sprockets. The result can be catastrophic failure as the pistons will most likely hit the valves, resulting in a complete engine rebuild and a $6-$10K repair bill.


Het zijn inderdaad twee kettingen; voor aandrijven van de kleppen aan iedere kant een.

25 apr 2007 11:46

oke dus uit jullie verhlalen lees ik dat de upgrade zowieso zeer verstandig maar in ieder geval zal nu dus de ketting misschein gewoon wat aangespannen moeten worden ( ik moet er natuurlijk wel eerst mee naar de rdw rijden etc.

Kosten zijn dus ± 1700 euro voor het inbouwen begrijp ik .

thanks

25 apr 2007 11:52

Wanneer de ketting is versleten heeft de auto heel wat km. gereden.
Maar goed een setje kettingen met een schakel en nieuwe modificatie spanners erop kan hij weer goed functioneren.
Is goed te doen zonder de motor eruit te halen.

Suc6

25 apr 2007 11:54

Ik zoek het even voor je op en stuur je dan wel een PB.

Bij Pelican Parts staan de sets ook, maar daarvan begrijp ik niet wat er echt benodigd is.

Succes!

25 apr 2007 18:59

500gls schreef:oke dus uit jullie verhlalen lees ik dat de upgrade zowieso zeer verstandig maar in ieder geval zal nu dus de ketting misschein gewoon wat aangespannen moeten worden ( ik moet er natuurlijk wel eerst mee naar de rdw rijden etc.

Kosten zijn dus ± 1700 euro voor het inbouwen begrijp ik .

thanks


Er valt niks aan te spannen aan de kettingen. Wanneer de kettingen lawaai maken dan zullen ook de kettingen vervangen moeten worden, plus geleiders, plus de spanners, plus ........... en ga zo maar door. De motor zal dan ook wel een heel leven achter zich hebben.

07 mei 2007 12:39

patrick911 schreef:Setjes (voor retrofitten van het 3.2 Carrera type kettingspanner) zijn volgens mij rond de 500 of 60 euro te koop, maar het is het inbouwen en aansluiten op het bestaande olieleidingsysteem wat nogal duur is.

Zal vanavond nog eens kijken, maar volgens mij heeft het mij in 2005 in totaal zo'n 1700 euro gekost.


das dan wel HEEL duur.

het valt overigens relatief gemakkelijk zelf te doen, duurt misschien een uurtje of 6, en motor hoeft er niet eens voor uit

enige gevaar is dat de ketting niet mag verspringen, maar met tie-rips valt dat goed op te vangen

als je dan nog es 2e hand setje scoort ( ik heb er onlangs 2 verkocht voor 250) dan kun je voor 500 euro klaar zijn

en zelfs als jet het laat doen, 1700 is duur, 1300 zou ruim genoeg moeten zijn...
Plaats een reactie