Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Porsche 964

11 mei 2007 23:31

Hallo mijn 964 rijd sinds een paar dagen minder goed dan voorheen. Het blok reageerd niet goed op het gaspedaal , alsof ie bedenktijd van een halve seconde nodig heeft. Kan het iets met vocht te maken hebben ? Misschien loopt hij op 5 cilinders af en toe ? Bougiekabels zien er goed uit, en wat als er 1 bougie uitvalt ? Hoop dat iemand suggesties heeft !

11 mei 2007 23:42

Zou het niet weten, maar vraag het eens aan Martijn, want die schijnt toevallig hetzelfde probleem te hebben. :lol: :^:

11 mei 2007 23:45

Erg wakker weer, Eric :lol:

On topic: ik zou hier zowiezo mee naar een specialist gaan, maar er is hier ook vast wel iemand die wel verstand heeft van een 964... :wink:

11 mei 2007 23:45

even geduld juul (en welkom trouwens), er zijn hier heel wat technisch onderlegde mensen actief die je wel verder kunnen helpen

12 mei 2007 7:16

hallo

ik heb het zelfde gehad.maar alleen bij vochtig weer.
bij mij was het de lamdasonde.deze zit in de linker wielkast achter,op de kat.
ik dacht ook aan bougie kabbels waren(mochten deze het wel zijn ik heb nog een origineleset liggen).ook verdeelkappen had ik vernieuwd maar ook dat helpte niet.kijk eens of hij wel beter loopt als je de stekker van de lamdasonde losgooit in de motor ruimte.


gr anton964

12 mei 2007 9:54

bedankt voor de reacties, de lambda sonde is nog geen 2 jaar oud,
waar zit het stekkertje in het motorcompartiment, hoe is het te herkennen ? En kan het geen kwaad om het los te halen ?

12 mei 2007 11:50

juul schreef:, de lambda sonde is nog geen 2 jaar oud,


Dat zeg helemaalniks - leeftijd van 'n lambda-sonde :idea:

juul schreef: ...waar zit het stekkertje in het motorcompartiment, hoe is het te herkennen ?


Volg het kabeltje van de lambda-sonde naar het motor-plaatwerk - nu even visualiseren waar het aan de andere kant uit komt - en daar vind je dan ergens 'n rond stekkertje - :wink:

12 mei 2007 12:13

Hebben laatst een vergelijkbaar probleem gehad. bleek dat het riempje dat de verdeelkappen "aanstuurt" was gebroken. Was een duur grapje, omdat wij er een tijdje mee door hebben gereden. Dus ik zou me snel melden bij een porsche specialist bij jou in de buurt. Anders loop jij het risico dat het torretje uit je auto moet, met alle gevolgen van dien.

succes

12 mei 2007 12:17

Marjon & Berry schreef:bleek dat het riempje dat de verdeelkappen "aanstuurt" was gebroken.



Iets wat ook makkelijk zelf te controleren is - door een voor een, een van de twee bobine-kabels even los te halen :idea:

12 mei 2007 12:26

Olaf schreef:- door een voor een, een van de twee bobine-kabels even los te halen :idea:


En dan, moet je ze met de hand vasthouden ofzo??........ 8) :wink:

12 mei 2007 12:42

dus je bedoelt 1 voor 1 de bobine testen door ze 1 voor 1 los te halen. motor zou op 1 bobine moet kunnen lopen ? begrijp ik het zo goed. Loopt de motor op 1 bobine niet dan weet je wat het probleem is ..toch ?

12 mei 2007 13:13

net even 1 voor 1 bobinekabels los genomen en auto start op iedere bobine. Do verdelers en bobines zijn goed , misschien dan toch lambda sensor . kan het kabeltje niet vinden

15 mei 2007 19:34

lamda sensor losgehaalt , motor loopt hetzelfde als met lambdasensor ..Conclusie lambda sensor defect ? is deze door te meten ?

16 mei 2007 9:03

Ja met een voltmeter zorgen dat de auto op bedrijf temp is dan de motor laten lopen en meten op de signaal draad en daarop moet 1.5 volt staan
Als je gas geeft zie je dit veranderen als je dan gas aan houd zie je dat hij weer naar 1.5 volt gaat.

16 mei 2007 18:15

je bedoelt met losgekoppelde sonde ? En dan te opzichte van de massa meten ? De sonde heeft 3 draden , welke is het ?

17 mei 2007 23:40

Juul,

uit de literatuur (vrije vertaling :) ):

"laat de motor minimaal 90 seconden stationair draaien zodat de sensor voldoende is opgewarmd, bedrijfstemp = 315 gr Celsius (tis maar daj het weet). Haal de connector van de O2 sensor / lambda sensor los. Je moet nu gaan testen met een Voltmeter /multimeter. En wel tussen de massa en test pin 2. Er zijn idd. 3 pinnen, pin 2 is de "onderste" (als de andere twee horizontaal op 1 lijn liggen, maar het staat ook op de connector.)

Op de voltmeter moet je dan het volgende uitlezen pin 2 fluctueert tussen de 150 mV en 900 mV.

Als je de toeren gaat verhogen en vervolgens verlagen, moet ie sneller (vaker) gaan fluctueren tussen de genoemde limieten.

Zie je geen verandering dan is de sensor defect. (sensor genereert idd. zelf de spannings-output).

Vallen de waarden niet binnen de genoemde limieten moet je de voeding van het opwarmelement even controleren. Er is een voeding van het opwarmelement van 12 Volt op de heater draad via pin 3.

Deze voeding wordt geschakeld middels relay R41, pin 87c, te vinden voorin in de kofferbak (bij al die zekeringen en relais)."

succes.
Plaats een reactie