15 mei 2007 15:34
15 mei 2007 23:31
16 mei 2007 9:32
16 mei 2007 9:43
16 mei 2007 9:57
Davywag1 schreef:Misschien je matten eens opnieuw vastzetten
16 mei 2007 10:10
16 mei 2007 10:16
cabrio wim schreef:Haal je lucht massameter er eens van af en maak hem schoon, is goed zelf te doen, merk je al gelijk of het daar aan ligt.
16 mei 2007 10:20
16 mei 2007 15:12
mayonaise schreef:cabrio wim schreef:Haal je lucht massameter er eens van af en maak hem schoon, is goed zelf te doen, merk je al gelijk of het daar aan ligt.
een 996 heeft toch een MAF?
kun je die gloei draad dan schoonmaken?
en gebruikt de computer de maf nog rond de 5000 toeren?
op een 944 en 3.2 bv gebruikt motronic die niet meer
16 mei 2007 15:28
944 guy schreef:Dan wordt ie niet meer gebruikt? Dat lijkt mij toch wel heel erg onwaarschijnlijk, hoe weet de computer dan hoeveel lucht erin komt, en hoeveel benzine er bij moet? Dat geloof ik pas als jij mij een betrouwbare bron aan weet te wijzen.
Dat de O2 sensor in de uitlaat boven een bepaald toerental (of gaspedaal positie) niet wordt gebruikt is bekend. Dat komt ook omdat je bij hogere toeren vooral niet te weinig benzine wil (pingelen etc), en als je volgas gaat dan wil je vermogen, en dan heb je nou eenmaal meer benzine nodig dan de optimale mengverhouding (optimaal is 14.7:1, max vermogen bij ~13:1).
16 mei 2007 16:18
boxi schreef:Klinkt als LM (Luchtmassameter)...
16 mei 2007 16:53
Beltar schreef:
Heeft ie rond de 90k op de teller?
Dan is het zeker de luchtmassameter, ik had het ook bij mijn 996.
Kost rond de 250 a 300€ denk ik.
10 min werk
16 mei 2007 17:55
24 mei 2007 10:04
Beltar schreef:boxi schreef:Klinkt als LM (Luchtmassameter)...
Heeft ie rond de 90k op de teller?
Dan is het zeker de luchtmassameter, ik had het ook bij mijn 996.
Kost rond de 250 a 300€ denk ik.
10 min werk
24 mei 2007 11:20