Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

inhouden bij vol gas

15 mei 2007 15:34

Heren deskundige,
Ik ben in het bezit van een 996 C2 cabrio en heb een vraag:
Wanneer ik -in een willekeurige versnelling- vol gas geef dan voel ik dat ie (bij +/_5000 toeren) iets inhoud. Sinds twee weken heb ik duidelijk het gevoel dat niet het volledige vermogen wordt gebruikt. Heeft dit te maken met afstelling?

Ik verneem graag jullie kundig advies

15 mei 2007 23:31

Misschien je matten eens opnieuw vastzetten :D

16 mei 2007 9:32

Klinkt als LM (Luchtmassameter)...

16 mei 2007 9:43

Uitlezen.

16 mei 2007 9:57

Davywag1 schreef:Misschien je matten eens opnieuw vastzetten :D


Misschien moeten ze jou weer eens opnieuw vast zetten :?

@rest, dank zal hem binnenkort eens inleveren

16 mei 2007 10:10

Haal je lucht massameter er eens van af en maak hem schoon, is goed zelf te doen, merk je al gelijk of het daar aan ligt.

16 mei 2007 10:16

cabrio wim schreef:Haal je lucht massameter er eens van af en maak hem schoon, is goed zelf te doen, merk je al gelijk of het daar aan ligt.


een 996 heeft toch een MAF?

kun je die gloei draad dan schoonmaken?

en gebruikt de computer de maf nog rond de 5000 toeren?
op een 944 en 3.2 bv gebruikt motronic die niet meer

16 mei 2007 10:20

Reageerde op bericht van Boxi, heeft ook een 996. Dus dacht die weet het wel, of er een inzit of niet :roll:

16 mei 2007 15:12

mayonaise schreef:
cabrio wim schreef:Haal je lucht massameter er eens van af en maak hem schoon, is goed zelf te doen, merk je al gelijk of het daar aan ligt.


een 996 heeft toch een MAF?

kun je die gloei draad dan schoonmaken?

en gebruikt de computer de maf nog rond de 5000 toeren?
op een 944 en 3.2 bv gebruikt motronic die niet meer


Dan wordt ie niet meer gebruikt? Dat lijkt mij toch wel heel erg onwaarschijnlijk, hoe weet de computer dan hoeveel lucht erin komt, en hoeveel benzine er bij moet? Dat geloof ik pas als jij mij een betrouwbare bron aan weet te wijzen.
Dat de O2 sensor in de uitlaat boven een bepaald toerental (of gaspedaal positie) niet wordt gebruikt is bekend. Dat komt ook omdat je bij hogere toeren vooral niet te weinig benzine wil (pingelen etc), en als je volgas gaat dan wil je vermogen, en dan heb je nou eenmaal meer benzine nodig dan de optimale mengverhouding (optimaal is 14.7:1, max vermogen bij ~13:1).

16 mei 2007 15:28

944 guy schreef:Dan wordt ie niet meer gebruikt? Dat lijkt mij toch wel heel erg onwaarschijnlijk, hoe weet de computer dan hoeveel lucht erin komt, en hoeveel benzine er bij moet? Dat geloof ik pas als jij mij een betrouwbare bron aan weet te wijzen.
Dat de O2 sensor in de uitlaat boven een bepaald toerental (of gaspedaal positie) niet wordt gebruikt is bekend. Dat komt ook omdat je bij hogere toeren vooral niet te weinig benzine wil (pingelen etc), en als je volgas gaat dan wil je vermogen, en dan heb je nou eenmaal meer benzine nodig dan de optimale mengverhouding (optimaal is 14.7:1, max vermogen bij ~13:1).


vanaf 3500 toeren werkt een 944 puur op toerental en gasklep sensor met een map in de motronic... de luchtweger met klep staat dan al volledig open en haalt dus niks meer uit

als een 996 een luchtweger met klep heeft dan zal dat niet anders zijn
maar ik vermoed dat ie een maf heeft met gloeidraad, en dan weet ik niet of dat gelijkaardig werkt...

16 mei 2007 16:18

boxi schreef:Klinkt als LM (Luchtmassameter)...


Heeft ie rond de 90k op de teller?
Dan is het zeker de luchtmassameter, ik had het ook bij mijn 996.
Kost rond de 250 a 300€ denk ik.
10 min werk

16 mei 2007 16:53

Beltar schreef:
Heeft ie rond de 90k op de teller?
Dan is het zeker de luchtmassameter, ik had het ook bij mijn 996.
Kost rond de 250 a 300€ denk ik.
10 min werk


Klopt!, Dank; goed om te weten!

16 mei 2007 17:55

Meteen ook maar nieuwe motor doen? :mrgreen:

24 mei 2007 10:04

Beltar schreef:
boxi schreef:Klinkt als LM (Luchtmassameter)...


Heeft ie rond de 90k op de teller?
Dan is het zeker de luchtmassameter, ik had het ook bij mijn 996.
Kost rond de 250 a 300€ denk ik.
10 min werk


@Beltar: :cheers: was inderdaad de LM meter. Kosten; 680 euro, maar rijdt weer als een zonnetje...

24 mei 2007 11:20

Allez, content dat je weer een supermachine hebt!
Waar ons forum al niet goed voor is hé!
Plaats een reactie