Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

motornummer ??

01 jun 2007 16:53

Niet echt ,technisch' maar waar vind je het motornummer van een 914 (2-liter)
het enige dat ik zie is: UNOFOLGE 1-4-3-2 , en ik denk niet echt dat dat een motornummer is :roll:
misschien kijk ik wel helemaal op de verkeerde plaats :shock:
groetjes
Ironpatje

01 jun 2007 16:54

Dat lijkt me de ontstekingsvolgorde.

01 jun 2007 17:11

WdePundert schreef:Dat lijkt me de ontstekingsvolgorde.


Lijkt mij ook de ontstekingsvolgorde.
(Motornummer is is vast veel langer)

nummer

01 jun 2007 17:42

dreamer schreef:
WdePundert schreef:Dat lijkt me de ontstekingsvolgorde.


Lijkt mij ook de ontstekingsvolgorde.
(Motornummer is is vast veel langer)

motornummer zou naar het schijnt 6 of 7 nummers zijn
(heb iemand die geinterresseerd is in m'n 914 (ruilen met een 911 2.7 van 1976) ( heb ik een paar plaatsen meer voor m'n kindjes, en zo'n 911 targa vind ik zeker niet lelijk :twisted: )

01 jun 2007 17:43

Hier kan je zien in welke range je nummers moeten zitten.

Verder zag ik ergens op Pelican:
The engine code is located in front of the oil filler, between it and the fan shroud, on 2.0L cases. The code should start with "GA" (for 73-74) or "GC" (for 75-76). The European 2.0L engine code starts with "GB". The 1.7L and 1.8L engine codes are on a flat spot located toward the right-rear of the top of the case. You may have to push some hoses and wires out of the way, and clean off a lot of dirt to read them. 1.7L engine codes start with "W", "EA", or "EB" (for the 73 California car). The 1.8L codes start with "EC" for the US model, or "AN" for the European model.

Some cases have *no* serial number. This usually indicates a Factory replacement case.


Succes! :salut:

nummer

01 jun 2007 18:14

zelf zou ik het niet gevonden hebben, maar met hulp van de LEO (de rijcke)
is het nr. GA 014 802
en het chassisnummer: 474 2920926
Wat wil dat nu eigenlijk zeggen???? (i.v.m die zogenaamde ,matching numbers') :?:

01 jun 2007 20:50

Matching numbers:
Ik begin meestal met het controleren van het kentekenbewijs en het chassisnummer. Ook kijk ik naar de originaliteit, onder meer of het motornummer bij de auto hoort. Matching numbers heet dat onder kenners.

Ik hoop dat je het zo een beetje begrijpt.

Re: nummer

01 jun 2007 21:32

ironpatje schreef:motornr. GA 014 802
chassisnummer: 474 2920926


Je 914 2.0 is gezien je chassisnummer uit 1973, maar ik kan in bovengenoemd lijstje geen bijbehorende motor vinden die begint met GA 0xxxx.

(verder zie ik overal 7 cijfers ipv 6 trouwens).

Of je combinatie 'matching' is kan je eigenlijk (laten) verifieeren via PON of via opvragen van een certificaat of authenticiteit (COA).

Via boeken of bovenstaand lijstje is alleen te controleren of de motor van het juiste type en uit de juiste 'range' is.

nummer

01 jun 2007 21:36

vind ik een beetje raar, :?: die nummer staat echt wel op de motor. En de 914 is van 1974, blijkbaar klopt er iets niet :?: :?: :?: :roll:

01 jun 2007 21:41

Nu je het zegt.... :?
In de 911 chassisnummers komt (bv 911350xxxx) het jaartal terug (in mijn geval een '3' voor '73).
dus zou je verwachten dat een van de '4'en in je nummer op 1974 zou slaan.

01 jun 2007 21:44

Eh, ik kan het fout hebben want het is lang geleden dat ik nagenoeg alle Kever en 914 motortype's uit mijn hoofd wist.

Een GA motor is een 2.0 motor voor de amerikaanse markt met 95 ipv de 100 pk die de europese GB motor heeft.

02 jun 2007 1:26

chassis nr info:
http://www.914club.com/specs/chasnrs.php

motor nr's:
http://www.914club.com/specs/engnumbs.php
Plaats een reactie