Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
08 jun 2007 20:45
Hallo,
ik heb mijn motor van mij SC uit 1983 al 2 maal uit -en ingebouwd voor diverse doeleinden. Telkens was het een strijd bij het terug inbouwen om de motor-versnellingsbakcombinatie terug in te bouwen . Daarmee bedoel ik dat het moeilijk is om de motor die horizontaal op een krik staat in te bouwen in een wagen die onder een bepaalde hoek staat (achterste van de Porsche staat hoog op blokken). Kan me iemand een goede tip geven om de motor-versnellingsbak snel en correct terug in te bouwen?
9elfer
08 jun 2007 20:46
9elfer schreef: (achterste van de Porsche staat hoog op blokken). Kan me iemand een goede tip geven om de motor-versnellingsbak snel en correct terug in te bouwen?
Voorkant ook omhoog zetten
08 jun 2007 21:00
Ik heb al meerdere keren een 911 motor uit en ingebouwd, maar steeds op een brug en een krik met een speciale aangepaste kriksteun. Ik moet er persoonlijk niet aan denken om een motor op een gewoon krikje te moeten inbouwen. Op zich moet het niet zo'n probleem zijn wanneer de achterkant hoger staat, de motor moet er toch onder een hoek ingestoken worden, dus eerst voor (de schakelstang) en dan de achterkant gewoon opkrikken.
08 jun 2007 21:08
9elfer schreef:Hallo,
ik heb mijn motor van mij SC uit 1983 al 2 maal uit -en ingebouwd voor diverse doeleinden. Kan me iemand een goede tip geven om de motor-versnellingsbak snel en correct terug in te bouwen?
9elfer
Betekent dit dat je de motor WEER gaat uit en inbouwen , of is dit gewoon een beetje late vraag
08 jun 2007 21:48
Ja,
motor ligt er nu uit om volledig koetswerk te kunnen opspuiten.
16 jun 2007 19:32
2 kriks , grote voor motor, kleine onder versnellingsbak traverse
juist positioneren, auto er over laten zakken met brug
mijn ervaring, als je de bouten er niet in krijgt, omhoog, achteruit rollen
en opnieuw positionieren, alles moet recht staan, krik moet recht vooruit rollen als je daadwerkelijk zit in te bouwen.. mag geen beetje scheef staan, 2 bouten krijg je er altijd wel in , maar als de derde moeilijk wordt, staat ie gewoon scheef en kun je beter herpositioneren, ik doe het in half uurtje max...
21 jun 2007 22:42
Gebruik een fikse kantoortafel, deze goed versterkt en ook nog een extra krik eronder
En natuurlijk een 2 koloms brug, zoals op de bovenstaande foto
Werkt super
23 jun 2007 19:57
idem, gebruik een rvs ziekenhuistafel en een brug, zo gepiept