Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
25 jun 2007 12:03
Heeft iemand ervaring met een (ruil)dynamo voor een 993.
Geen groot probleem, maar bij 3000toeren een beetje vreemd geluid.
Grote ingreep? net een apk met nieuwe banden etc alles zuiver.
25 jun 2007 13:53
Nee, geen ervaring.
Maar je weet zeker dat het de dynamo is en niet de ventilator, de airco of het controlewieltje van de ventilatorsnaar
Er draait daar nog wel het een en ander rond
26 jun 2007 10:02
Ik had hetzelfde met m'n 993 Targa, vlak voor kerst. Was een metaal achtig geluid, meteen naar de Porsche dealer gebracht (gelukkig in de garantie), bleek inderdaad de dynamo te zijn.
Niet mee wachten, want als er iets afbreekt kan het voor veel meer schade zorgen. Ik mocht er ook geen meter meer mee rijden en heb de auto met de kerstvakantie daar moeten laten..
27 jun 2007 10:40
Bedankt voor de tip, het schijnt bij mij een lager te zijn van mn dynamo.
Rij er al een tijd mee rond, zelfs net nog naar Italie en Oostenrijk via autobahn geweest (3X)!. Ga de zaak maar even laten vernieuwen. Mooie fotos uit Zwitserland trouwens, voor mij geen baan daar? Ben zo weg uit dit
apenland.
28 jun 2007 9:02
targagerard schreef:Bedankt voor de tip, het schijnt bij mij een lager te zijn van mn dynamo.
Rij er al een tijd mee rond, zelfs net nog naar Italie en Oostenrijk via autobahn geweest (3X)!. Ga de zaak maar even laten vernieuwen. Mooie fotos uit Zwitserland trouwens, voor mij geen baan daar? Ben zo weg uit dit
apenland.
Werk genoeg hier en ook niet mee lastig mbt werkvergunningen zoals vroeger. Kan het iedereen aanraden, woon inmiddels al bijna zes jaar hier.