Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

check up 3.6

28 jul 2004 17:09

Zoals gewoonlijk, na ca 2500km voer ik een kleine check up uit aan de motor :arrow:

olieverbruik 0.75 liter op 2500km :arrow: met "zwetend blok" niet onaardig dus. Zeker niet met 2 ton op de teller ...

Bougie-uitlezing :arrow: kurkdroog (zou ook niet anders mogen met bovenvermeld olieverbruik) maar lichtjes wit-achtig ... mengsel dus ietsie te arm naar mijn gevoel.

Oliethermostaat nat ... nieuwe pakkingkjes monteren dus. In t slechtste geval ... thermo vervangen.

Luchtfilter gereinigd.

Stationairklep nog maar is gereinigd ... vraag me af hoe die altijd zo vuil kan worden :shock: zou niet mogen ...

Enkel dat "pingelen" bij koudstart staat me niet echt aan ... :oops:
Na enkele minuten is het verdwenen. Maar het zou toch niet mogen.

Aircocompressor gedemonteerd. Die gaan we is openpleuren :D


Dirk
:wink:

Re: check up 3.6

28 jul 2004 17:22

dirkie schreef:Luchtfilter gereinigd.


Wat voor luchtfilter? Standaard papier (wat moet je daar dan aan reinigen?) of een K&N (achtig) katoen filter met olie?

Dat laatste is zeker af te raden nu er een "hitte draad" op je 964 zit

De filter olie van het K&N element komt op de hittedraad terecht. Daardoor kan de hitte draad de juiste temperatuur niet meer registreren, weet je motronic dus niet meer hoeveel lucht er aangezogen wordt en klopt er per saldo geen moer meer van je mengsel...!

Lekker een standaard papier filtertje gebruiken dus

gr.

Jeroen

Re: check up 3.6

28 jul 2004 17:40

Jeroen914 schreef:
dirkie schreef:Luchtfilter gereinigd.


Wat voor luchtfilter? Standaard papier (wat moet je daar dan aan reinigen?) of een K&N (achtig) katoen filter met olie?

Dat laatste is zeker af te raden nu er een "hitte draad" op je 964 zit

De filter olie van het K&N element komt op de hittedraad terecht. Daardoor kan de hitte draad de juiste temperatuur niet meer registreren, weet je motronic dus niet meer hoeveel lucht er aangezogen wordt en klopt er per saldo geen moer meer van je mengsel...!

Lekker een standaard papier filtertje gebruiken dus

gr.

Jeroen


Klopt :!: Is idd een veelvoorkomend probleem met die K&N's en die hittedraad.
Het probleem is dat deze filters gewoonlijk veeeel te veeeeel olie krijgen.
Met het gevolg zoals je zegt ... heel je mengelsberekening naar de knoppen. ik reinig het met een lichte luchtdruk en olie hem maar zeer zelden (zelfs nog nooit gedaan met diegene die er nu inzit)

Standaard wordt die "kit" geleverd met K&N filter. Zit er dus ook bij mij in.
Ik begin stilaan te vermoeden dat de "bougie-uitlezing" hier wat mee te maken heeft :!: Mengsel dus blijkbaar ietsie te arm ...

Kga morgen eens testen met het "gewone" papierenfiltertje. (als ik het nog vind en het nog bruikbaar is)
Natuurlijk ook eerst even dat "hittedraadje" weer schoonmaken.
Ben benieuwd of ik niet te weinig "luchtinlaat" ga krijgen :roll:

Ook dat "pingelen" bij de start en soms dat bizarre stationair toerental zou wel is best hier wat mee te maken kunnen hebben natuurlijk.
Want al deze "gekke kuren" duiden wel degelijk op een mengsel probleem :!:

Stel je voor :shock: ... 3 keer aan de Hammer ... 3 keer geen enkele fout kunnen vinden ... en met het papieren filtertje alle problemen opgelost ... :scratch: :bang:


Dirk
:roll:

29 jul 2004 18:15

Zo zoooooo ...

Dus dat K&N ding eruit gepleurt ... origineel weel vanonder t stof gehaald ... (spreekwoordelijk dan toch)
Filtertje gemonteerd ... Karretje loopt weer als een zonnetje :!:

Nix meer "gekke" start toestanden ...
was dus WEL degelijk hittedraadje dat besmeurd zat onder de K&N olie :shock:

Nu nog es de Idle Valve weer schoonmaken ... zal ook wel K&N olie zijn dat daarin terecht gekomen was veronderstel ik :?

Wat ik mij dan afvraag ... hebben die "meester-tuners" dat dan nie door :?: :!: :?: Ben ik dan de enigste met dit probleem :?: :!: :?:
Zat MIJN K&N filtertje mss net ietsie teveel onder de olie :?: :!: :?:

Kga hem nu eens fatsoenlijk doorspuiten met compressorlucht en es opnieuw proberen.

Dirk
:wink:

29 jul 2004 23:20

dirkie schreef:Zo zoooooo ...

Nix meer "gekke" start toestanden ...
was dus WEL degelijk hittedraadje dat besmeurd zat onder de K&N olie :shock:

Nu nog es de Idle Valve weer schoonmaken ... zal ook wel K&N olie zijn dat daarin terecht gekomen was veronderstel ik :?

Kga hem nu eens fatsoenlijk doorspuiten met compressorlucht en es opnieuw proberen.

Dirk
:wink:


Tjonge, jonge, dirkie-RENNTECH-dirkie..... I'm impressed, kerel :wink:
Als 'r iemand deze week een probleemke heeft met zunne P (bij afwezigheid van Erwin):
Bel dirkie!! Voor al uw ongepaste technische storingskes :wink: (chapeau)

30 jul 2004 5:49

Oei oei ... dus U kan bellen voor t volgende :arrow:

een lekke band ... voor of achter ... maakt nie uit
defecte zekeringen los ik ook wel op ...
en eventueel een verse bloemkool of een portie wortelen kan ik ook wel regelen aan een forumprijsje ... :wink:

Maar veel meer ... vrees er een beetje voor hoor ... :?

30 jul 2004 5:55

Kzet dit vervolg hier even verder :arrow:

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... &start=250


:wink:
Plaats een reactie