11 jul 2007 21:03
11 jul 2007 21:12
11 jul 2007 21:29
11 jul 2007 22:34
11 jul 2007 22:45
12 jul 2007 0:21
Renntech schreef:Afgelopen maand heb ik twee 3.2's omgebouwd naar deze carburateurs.
Vermogenswinst was met deze carburateurs, andere zuigers en nokkenassen groot. 275 pk bij 7000 omw/min.
12 jul 2007 0:24
12 jul 2007 0:28
Ome Sander schreef:
Maar zit 'm nou die vermogenswinst in de ombouw naar carbs, of komt dat grotendeels door het gebruik van andere nokkenassen?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de verschillende dyno-uitdraaien van 2 soortgelijke motoren met injectie en carbs, en vooral de koppelkrommes die daarbij horen.
In principe zou de injectiemotor over een veel breder toerengebied een hoger koppel moeten krijgen. Of laat de standaard computer dat soms niet toe?
Nou heb ik me hier aangemeld op dit forum om bij te leren, en ik zie hier weer een grote kans voorbijkomen!
12 jul 2007 9:04
12 jul 2007 9:54
12 jul 2007 10:00
Peter 993 schreef:Ik ben overigens benieuwd wat het benzine verbruik van zo'n 3.2 met PMO's is ...
12 jul 2007 10:12
Peter 993 schreef:Maar de ene injectie is de andere niet. De mechanische injectie van de vroege E en S is toch nog primair voor het vermogen, met carbs win je dus niks.
Peter 993 schreef: De latere injectie systemen zijn ook ontworpen om de emissie van uitlaatgassen en het benzine verbruik terug te dringen. Met een PMO zal je dus wel wat vermogen winnen. Ik ben overigens benieuwd wat het benzine verbruik van zo'n 3.2 met PMO's is, zal wel niet echt een zuinigheidswonder zijn.
Olaf schreef:Peter 993 schreef:Ik ben overigens benieuwd wat het benzine verbruik van zo'n 3.2 met PMO's is ...
Bij 'n juiste afstelling schijnt het bijna niks te verschillen t.a.v. het originele systeem
12 jul 2007 22:18
13 jul 2007 0:32
Renntech schreef:Afgelopen maand heb ik twee 3.2's omgebouwd naar deze carburateurs.
Vermogenswinst was met deze carburateurs, andere zuigers en nokkenassen groot. 275 pk bij 7000 omw/min
13 jul 2007 1:24
Wessemius schreef:OK, Revisie Zenith kost minimaal EUR 900 (voor beide) en kan oplopen tot zo'n 2,000 al naar gelang er onderdelen vervangen moeten worden. Gezien het geknal in de uitlaat vrees ik het ergste.
Nieuwe PMO Carb kit kost ruim EUR 3,000, maar dan heb je alles nieuw en schijnen beter te zijn dan de originele Webers omdat ze allerlei aanpassingen gedaan hebben.
Heeft iemand ervaring met de PMO's voor de oudere Porsches? Zit nog een beetje te dubben voor mijn 2.4T.....
13 jul 2007 19:40
13 jul 2007 19:57
14 jul 2007 14:28
mayonaise schreef:'t lijkt me sterk dat die Zeniths de volle prijs gaan kosten, aangezien ze nu nog lopen op je motor... af en toe es hoesten mischien, maar ze werken nog, dus zo erg kan het nu ook niet zijn???
14 jul 2007 15:03
Jeroen914 schreef:je hebt alvast besloten om er maar effe 2500 (of meer)
14 jul 2007 17:47
15 jul 2007 14:22
15 jul 2007 14:30
15 jul 2007 17:15
16 aug 2007 1:17