Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
12 jul 2007 21:06
hallo,
Ik heb een 964 op het oog die er goed uitziet, goed rijdt, niet rookt en de motor is keurig droog als je in de motorruimte kijkt. (niet schoon gespoten)
Echter als ik eronder kruip zie ik dat hij wel een beetje olie lekt op de beschermplaat aan de onderkant.
Ik lees hier bij aankooptips dat als de motor nat is, je de auto beter niet moet kopen.
Wat word er met nat bedoelt?
Ik zou denken nat of zweten boven bij de kleppen enzo is niet goed maar een beetje zweten onder is toch niet zo erg voor een auto van 15 jaar oud?
Graag jullie reacties of advies.
12 jul 2007 21:15
1 reactie
Aankoopkeuring laten uitvoeren door een specialist, bijv. Renntech in Steenwijk
12 jul 2007 21:29
't kan nu zweten en morgen druipen
zonder kennis van zaken , kan het ofwel niks ofwel een grote stink zijn
12 jul 2007 21:53
Mijn motor "zweet" nu zo'n 15.000km (te zien aan de onderkant van de motor) voor zover ik weet (ik heb de auto pas zolang). Het is inderdaad een voorbode van een revisie, maar vaak kun je er nog vele jaren mee doorrijden zonder enige problemen
De mijne gaat in ieder geval nog als de brandweer
Een AKK door een specialist kan iets meer duidelijkheid scheppen
12 jul 2007 22:39
Mijn auto drupt al 6 jaar en 30.000 km. Wordt nauwelijks erger (klop klop).
Kan iets simpels als een klepdekselpakking zijn, kan ook erger zijn. Gewoon een AKK laten doen en de kans is groot dat je weet of het kostbaar is/wordt.
Anne -drupdrup- 2.7
13 jul 2007 11:11
men heeft het al gezegd, AKK
SUCCES ERMEE.
13 jul 2007 11:16
Anne 2.7 schreef:Kan iets simpels als een klepdekselpakking zijn ..
Inderdaad
13 jul 2007 13:00
964 van 15 jaar oud
Dus van 1992, dat is het nieuwe type met aanpassing
En inderdaad een AKK
Suc6
13 jul 2007 15:14
molen934 schreef:Dus van 1992, dat is het nieuwe type met aanpassing
... dat zegt IMO niks
... en dan heb ik het nog niet eens over de mogelijkheid dat er 'n ouder blok in zit
13 jul 2007 16:04
Olaf schreef:molen934 schreef:Dus van 1992, dat is het nieuwe type met aanpassing
... dat zegt IMO niks
... en dan heb ik het nog niet eens over de mogelijkheid dat er 'n ouder blok in zit
Een ander motorblok
, daar ga je toch niet zomaar vanuit
Ze zijn wel een stuk beter die laatste 964 's
13 jul 2007 16:09
molen934 schreef:Een ander motorblok
, daar ga je toch niet zomaar vanuit
Maar 't is wel de moeite waard om te controleren
13 jul 2007 16:56
molen934 schreef:Ze zijn wel een stuk beter die laatste 964 's
Nou, zo veel is er niet gewijzigd en na 15 jaar is de staat van vandaag veel belangrijker.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.