Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

964 cabrio of doorsparen voor 993 cabrio ?

13 jul 2007 16:47

Hallo allemaal,

Ik ben voornemens mijn mooie Triumph tr 6 in te ruilen voor een late 964 cabrio .
Waar moet ik allemaal op letten. Ben nog nieuw op porsche gebied.

Of kan ik beter doorsparen voor 993 cabrio ???? :roll:
Laatst bijgewerkt door renetrzes op 13 jul 2007 17:07, in totaal 1 keer bewerkt.

13 jul 2007 16:56

Lees eerst even de tips van Pascal. Doorsparen is natuurlijk altijd beter als je voor kwaliteit gaat, maar waar ligt de grens? Je wilt natuurlijk ook genieten.

13 jul 2007 17:02

WdePundert schreef:Lees eerst even de tips van Pascal. Doorsparen is natuurlijk altijd beter als je voor kwaliteit gaat, maar waar ligt de grens? Je wilt natuurlijk ook genieten.


Ja de grens ligt denk ik wel bij 30 k. Is die 993 echt zo veel beter???

13 jul 2007 17:16

Als 30K de grens is lijkt een 993 nauwelijks haalbaar, zeker als je ook nog wat geld achter de hand wilt houden voor onverwachte zaken. Dat kan er flink inhakken.

13 jul 2007 17:26

renetrzes schreef:Is die 993 echt zo veel beter???


Nee.

13 jul 2007 17:29

renetrzes schreef:Is die 993 echt zo veel beter???



Ja.











:mrgreen:


Maar voor 30K kom je niet verder dan een 964 cabrio :wink:

13 jul 2007 17:31

WdePundert schreef:Als 30K de grens is lijkt een 993 nauwelijks haalbaar, zeker als je ook nog wat geld achter de hand wilt houden voor onverwachte zaken. Dat kan er flink inhakken.


Ik ben nu de jaarlijkse onkosten van een tr zes gewend. Wat voor kosten kan je zoal verwachten bij een 911??

13 jul 2007 17:39

renetrzes schreef:Wat voor kosten kan je zoal verwachten bij een 911??


Dat hangt erg af van het gebruik en de staat van de auto. Diverse specialisten hebben wel wat prijzen op de site staan voor een indruk, b.v. Frank Schmidt te Oss.

13 jul 2007 17:48

renetrzes schreef:
WdePundert schreef:Als 30K de grens is lijkt een 993 nauwelijks haalbaar, zeker als je ook nog wat geld achter de hand wilt houden voor onverwachte zaken. Dat kan er flink inhakken.


Ik ben nu de jaarlijkse onkosten van een tr zes gewend. Wat voor kosten kan je zoal verwachten bij een 911??


Tja het ligt er aan waar je hem voor gaat gebruiken. Als je er dagelijks lange afstanden mee gaat rijden dan zijn de onderhoudskosten uiteraard fors hoger dan als je hem als tweede auto gebruikt en af en toe eens een rondje rijdt. Bij Porsche is alles gewoon een stuk duurder dan bij een 'gewone' auto, zoals banden, onderdelen, brandstofverbruik etc Als je een Porsche op het oog hebt kunnen de verwachtte kosten in kaart gebracht worden door een aankoopkeuring te laten uitvoeren. Daar kan dan bijv uit blijken of de motor moet worden gereviseerd a 6000 euro.

13 jul 2007 18:25

Harry 911 schreef:
renetrzes schreef:
WdePundert schreef:Als 30K de grens is lijkt een 993 nauwelijks haalbaar, zeker als je ook nog wat geld achter de hand wilt houden voor onverwachte zaken. Dat kan er flink inhakken.


Ik ben nu de jaarlijkse onkosten van een tr zes gewend. Wat voor kosten kan je zoal verwachten bij een 911??


Tja het ligt er aan waar je hem voor gaat gebruiken. Als je er dagelijks lange afstanden mee gaat rijden dan zijn de onderhoudskosten uiteraard fors hoger dan als je hem als tweede auto gebruikt en af en toe eens een rondje rijdt. Bij Porsche is alles gewoon een stuk duurder dan bij een 'gewone' auto, zoals banden, onderdelen, brandstofverbruik etc Als je een Porsche op het oog hebt kunnen de verwachtte kosten in kaart gebracht worden door een aankoopkeuring te laten uitvoeren. Daar kan dan bijv uit blijken of de motor moet worden gereviseerd a 6000 euro.


Tja ik zal hem alleen met mooi weer gebruiken zoals de tr6 :lol: bedankt voor de tips lijkt me handig om zeker een keuring te laten uitvoeren

13 jul 2007 21:25

Ik was op zoek naar een 993 cabrio.

Ik had al eerder een 964 carrera 2. Daarvoor had ik een 911 3.2. De logische stap was dus een 993 cabrio.

Tijdje gezocht en met meerdere 993 cabrio's gereden. Echter ik kwam een goede 964 c2 cabrio tegen en ben uiteindelijk daarvoor gegaan. Waarom ? omdat de auto gewoon verdomd goede rijeigenschappen heeft en zoals devils son al schrijft, de 993 niet zoveel toegevoegde waarde heeft. Tenzij je sentimenteel bent en beslist de laatste luchtgekoelde 911 wilt hebben.

Tevens zit er een behoorlijk prijsverschil tussen een goede 993 cabrio en een goede 964 cabrio. Het prijsverschil bedraagt ongeveer 10 mille en daar kun je nog een hoop leuke andere dingen mee doen. Overigens de prijzen van goede 964 cabrio's zie je stijgen en 993 cabrio's juist dalen.

Veel wijsheid

13 jul 2007 21:56

Als de 993 de wens is even doorsparen.
Als je met de 964 Cabrio ook tevreden bent en niet na een paar maanden toch spijt zal krijgen dat je niet voor de 993 bent doorgegaan deze kopen.

13 jul 2007 22:02

Qua uiterlijk zit er een behoorlijk verschil tussen een 964 en 993 ( en ook qua prijs) . :idea: Houd tussen de 5 en 10k achter de hand voor eventuele kosten/reparaties.En A.K.K. niet te vergeten. :!: :idea: 2 heb geen haast.

13 jul 2007 22:12

Als je van een TR6 komt, is íedere Porsche de moeite waard :?

:wink:

964 of 993 :arrow: lees anders eerst even een paar Porsche standaard werken; eet daarna wat kaas

14 jul 2007 0:43

renetrzes schreef:Ik ben nu de jaarlijkse onkosten van een tr zes gewend. Wat voor kosten kan je zoal verwachten bij een 911??


Dat verschilt .... was vorig jaar meer dan 3000 euro kwijt voor 'n grote onderhoudsbeurt en dit jaar 'n kleine 1000 :wink:

17 jul 2007 21:44

Vorig jaar € 1.200, dit jaar € 4.000, volgend jaar? (hoop wel minder dan dit jaar) :roll: (O ja, exclusief banden en vervangen voorruit/antiroestbehandeling).

Conclusie een 911 rijden (zelfs een goede) kost gewoon serieus geld als je hem goed wilt onderhouden. Maar je hebt dan wel weer het plezier ervan.

Ik denk dat je qua keuze zou moeten gaan voor het model. Een 964 is verder (ondanks dat wel eens anders wordt beweert) zeer geschikt om lange afstanden mee te rijden. Afgelopen week ca. 2.500 km. door Frankrijk gereden over de peage met een smile van oor tot oor.

Als ik wist dat ik op onderhoud had bespaart had ik niet met een gerust gevoel van huis gegaan.

17 jul 2007 21:59

Met een 993 heb je wellicht minder kans op ouderdomskwaaltjes. Maar voor €30k ben je bijna tot een 964 veroordeeld. Het prijsverschil tussen een goede 964 cabrio en een goede 993 cabrio vind ik overigens aan de lage kant (zeker ook gelet op het verschil in bouwjaren), zodat ik bij een groter budget (bijv. 45k) zéker voor een 993 zou gaan. Een goede '96-er cabrio 993 kost bijvoorbeeld zo'n €45k (bij Wolbert bijvoorbeeld stond/staat een aardig lange tijd een groene 993 cabrio), een '92-er cabrio 964 heb ik bij Theo Jansen zien staan voor €38k :o Maar zoals gezegd, met een budget van €30k ben je tot een 964 veroordeeld (en dan heb je ook zeker een mooie)...
Laatst bijgewerkt door erwin996 op 17 jul 2007 23:08, in totaal 1 keer bewerkt.

17 jul 2007 22:10

Piet schreef:een '92-er cabrio 964 heb ik bij Theo Jansen zien staan voor €38k :o
:P

17 jul 2007 22:11

Inderdaad nogal verschil in looks....

17 jul 2007 22:29

Piet schreef:Met een 993 heb je wellicht minder kans op ouderdomskwaaltjes....


Kwaaltjes die bij 'n 964 mss al verholpen zijn en zich nu (pas) bij 'n 993 gaan vertonen :?:

Voor het prijsverschil kan je 'n hoop (laten) versleutelen :idea:

17 jul 2007 23:10

Olaf schreef:
Piet schreef:Met een 993 heb je wellicht minder kans op ouderdomskwaaltjes....


Kwaaltjes die bij 'n 964 mss al verholpen zijn en zich nu (pas) bij 'n 993 gaan vertonen :?:

Voor het prijsverschil kan je 'n hoop (laten) versleutelen :idea:


Klopt helemaal. Uiteindelijk is de staat van de auto het belangrijkst.

18 jul 2007 8:57

Kijk eens bij Snellers.Die hebben volgens mij al meer dan 2 jaar een 993 cabrio te koop staan waar ze niet zo aktief mee zijn.Ik denk dat er onderhand wel graag vanaf willen en weet dat je een goede deal met ze kan maken.
Wel een aankoopkeuring laten doen :!: :!:

Maar als hij goed is is hij goed en maakt het niet uit waar hij vandaan komt.imho :wink:

19 jul 2007 16:05

2000 gtv schreef:Kijk eens bij Snellers.Die hebben volgens mij al meer dan 2 jaar een 993 cabrio te koop staan waar ze niet zo aktief mee zijn.Ik denk dat er onderhand wel graag vanaf willen en weet dat je een goede deal met ze kan maken.
Wel een aankoopkeuring laten doen :!: :!:

Maar als hij goed is is hij goed en maakt het niet uit waar hij vandaan komt.imho :wink:


Bedankt voor al jullie reacties. Ik zal er eens een goed lang nachtje over slapen. Ik heb nu gezien mijn budget toch wel beter gevoel bij 964 cabrio gekregen. Ik hou jullie op de hoogte wat het wordt. Als ik de porsche koop gaat het me wel aan het hart mijn prachtige TR6 te moeten verkopen !!
groeten Rene

19 jul 2007 16:28

Gouden tip van een ex TR6 rijder, hou die TR6 lekker, vooral als je een top exemplaar hebt, is echt 10x leuker rijden dan een 964 cabrio.

Afbeelding

en ook nog een stuk mooier :wink: .

20 jul 2007 1:12

michael schreef:Gouden tip van een ex TR6 rijder, hou die TR6 lekker, vooral als je een top exemplaar hebt, is echt 10x leuker rijden dan een 964 cabrio.

Als die het doet :wink: :lol:
Plaats een reactie