Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
13 jul 2007 19:54
2 dagen geleden toen ik het smorgens naar men werk vertrok was men 944 hard aan het trillen, kon er bijna niet mee rijden dus had hem naar de garage gedaan. In de garage zeiden ze dat het de bougies waren zodat ik niet op de 4 cilinders reed. Sinds daarjuist heb ik hem terug en het is beter, ze hebben de bougies vervangen maar vind wel dat hij nog steeds meer trilt dan vroeger. Weten jullie wat het probleem kan zijn? En welk type bougies moet er eigenlijk in? misschien hebben ze de verkeerde erin gestoken. Het is precies dat die bij 3 à 4000 toeren al aan zen maximum zit, maakt dan ook veel lawaai en verbruikt precies meer.
gewone 944
bouwjaar: 1986
13 jul 2007 20:03
't kan van alles zijn
slechte bobine
slechte bougiekabels
slechte computer
slechte lucht weger...
indien catalysator, verstopte catalysator
kapotte timing sensor
of nog riskanter : timing riem een tand verschoven, en indien dit het geval is, kun je kapotte kleppen verwachten als ie nog meer verschuift!!
is dat een garage die iets van 944's kent??
wanneer is de distributie laatst gedaan??
13 jul 2007 21:06
Kun je nog meer vertellen ipv. alleen hard aan het trillen? Misschien kunnen we jou dan verder helpen.
13 jul 2007 23:25
Het is begonnen door dat hij niet wou starten (niet willen aanslaan). En nu lijkt het alsof ie gewoon snel in hoge toeren komt, en veel meer verbruikt. Ik zou niet weten wat ik er nog meer over kan zeggen, buiten dat hij ook veel lawaai maakt en dat de bougies pas vervangen zijn.
Wat moet je nog meer weten?
De garage kent iets van porsches maar daarom niet speciaal de 944.
mvg,
Daan
14 jul 2007 10:36
Ik ben vandaag terug naar de garage gegaan, maandag mag ie terug binnen. Na een ritje denken ze dat het aan de trim riem ligt, aangezien ze dat nog al eens hebben voor gehad.
14 jul 2007 18:57
WTF is de trimriem? Het trillien bij 4k rpm klinkt net als de onze, waarbij de balansas-riem was geknapt.
14 jul 2007 21:28
woeps timing riem dus aka balans riem
hier gaan ze dus naar kijken
14 jul 2007 22:57
timing riem is niet gelijk aan de balans riem
de ene timed je kleppen op je krukas
de andere timed je balans assen op je krukas
nu als de balans riem faalt, dan kan ie je timing riem mee sleuren en dan kost het geld
en als je balans riem op punt staat te falen, zou ik mijn timing riem ook maar meteel laten meenemen, en de spanrollen en dergelijke ook laten nazien
volledige distributie dus...
15 jul 2007 2:21
merci voor het advies, ik ga het hun zeggen.
15 jul 2007 2:43
so0ly schreef:merci voor het advies, ik ga het hun zeggen.
ik zou hopen dat ze dat zelf weten als ze aan zoiets kritieks werken
15 jul 2007 12:37
Ze zullen het wel zelf weten veronder stel ik aangezien ze nog al hetzelfde probleem hebben meegemaakt.
18 jul 2007 10:56
Het was dus de balansriem die gescheurd was, hij was helemaal over. De garagist zegt dat er voor de rest niets aan was dus dat ik geluk gehad heb.
bedankt voor de help, morgen heb ik hem terug.
mvg,
Daan
18 jul 2007 12:07
Wordt de distributie ook vervangen? Het kan natuurlijk dat die een opdonder heeft gehad.
Dat of de monteur heeft heel goed de riem onderzocht.
18 jul 2007 22:43
de destributieriem wordt ook vervangen
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.