Had eergisteren de schrik van m'n leven.
Had net m'n nieuwe 996 cabrio automaat 3,6 liter opgehaald in Keulen. Hele weg naar huis ferm doorgereden zonder enig probleem.
Thuis eerst even gegeten en toen met de buurjongens even een paar rondjes stoer heel hard rijden, de bocht om en weer vol gas erop (7000 toeren).
Na het 5e rondje keek ik achterom en zag een werkelijk 2 banen brede blauwe rookwolk achter me hangen waar je niet doorheen kon kijken. En t stonk echt ongelofelijk.
Oh my God. Eikel je hebt 'm gelijk de eerste avond al "opgeblazen" schold ik mezelf uit. Langzaam naar huis getoerd en m achteruit op de oprit gezet. Bij het achteruit rijden.
Beng weer een blauwe wolk. (blauwe walm)
Nou van slapen kwam niet veel en de volgende morgen kwam er nog steeds (wel minder) rook uit bij t starten.
Gelukkig heb ik een kennis van een kennis die elk weekend op Zandvoort aan 996-jes sleutelt en hij kon me uiteindelijk gerust stellen al begreep ik niet helemaal 100% de technische aspecten van zijn verhaal, ik was veel te blij te horen dat t niks ernstigs was.
Het blijkt dat als je een max. oliepeil hebt en enige tijd heel veel toeren maakt en t gas steeds abrupt loslaat de luchtinlaat wel eens een "klein slokje" olie aan kan zuigen als gevolg van een vacuum. Die olie komt dan in je brandstofsysteem en na een dag of 2 is dat er helemaal weer uit gerookt. Niks ernstigs dus.
Pak van mijn hart.
Ik had dit forum helemaal nagezocht maar nergens werd hier melding van gemaakt maar voo elke andere net zo'n stoere uitslover als ik
zal dit een geruststelling kunnen zijn die je een nachtje slaap kan schelen.
Peter