Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
06 aug 2007 14:10
Hallo,
Ik ben op mijn zoektocht naar een betaalbaar motorblok voor mijn 944 2.5l uit 86 een aan mijn eisen voldoend 2.7l blok tegengekomen. Is deze wat makkelijk in mijn 944 in te bouwen, of moet de carrosserie veranderd en de kabelboom en computer vervangen worden?
06 aug 2007 14:27
Het is allemaal zeker te doen, het is een kwestie van pegels en doorzettingsvermogen. De constructie vh blok zal amper afwijken. Maar je zal inderdaad de computer moeten gaan vervangen.
Of de versnellingsbak vervangen moet worden is nog te bespreken, maar het extra vermogen zal m zeker geen goed doen (die bak is namelijk kantje boord voor een 944 2.5L). Tevens zal je ook even naar de koppeling en transaxle moeten kijken, maar ik heb het vermoeden dat deze gelijk zullen zijn, of iig kunnen blijven. 1 vd meer ervaren 944 beunhazen kan dit vast wel bevestigen danwel ontkrachten...
Laatst bijgewerkt door
944 guy op 06 aug 2007 14:28, in totaal 1 keer bewerkt.
06 aug 2007 14:28
2,7 blok past, weet niet van de kabelboom.
Maar ik zou gelijk voor een S2 motor gaan, 210pk
Bak en koppeling zijn geen probleem
06 aug 2007 20:28
944 guy schreef:Of de versnellingsbak vervangen moet worden is nog te bespreken, maar het extra vermogen zal m zeker geen goed doen (die bak is namelijk kantje boord voor een 944 2.5L). .
Die 2 (2.5 met kat) of 5 (2.5 zonder kat) en 20 of 15Nm meer zullen de bak echt niet aan gort trekken. Dus sluit me dan ook bij Hans aan.
08 aug 2007 12:36
Bedankt voor de reacties.
Helaas heeft de aankoop niet door kunnen gaan. Het blok was intussen al aan een ander verkocht.
Dus maar weer internet afstruinen op zoek naar een blok...
08 aug 2007 23:45
Vervelend.
Maar wat de versnellingsbak betreft: die is toch wel HET zwakke punt van een 944. Wij hebben er al 2 stuk gedraaid, en beiden gingen stuk onder normaal rijden.
08 aug 2007 23:52
944 guy schreef:Vervelend.
Maar wat de versnellingsbak betreft: die is toch wel HET zwakke punt van een 944. Wij hebben er al 2 stuk gedraaid, en beiden gingen stuk onder normaal rijden.
Waren dat bakken van een type 1 of type 2?
Ik begreep dat daar nogal wat verschil in zat.
09 aug 2007 17:22
Ja, type 2 heeft volgens mij een andere bak dan type 1.
09 aug 2007 17:49
allard schreef:Ja, type 2 heeft volgens mij een andere bak dan type 1.
Type 2 hebben wij (getuige een 944 uit 86
). Maar ik weet niet of er intern ook iets veranderd is. De ophanging was gewijzigd.
Verder hebben die bakken pas vanaf de turbo versie geharde tandwielen.
10 aug 2007 13:29
Mijn 944 komt ook uit 86
Ik heb in "de originele Porsche 944" (Peter Morgan) opgezocht of er daadwerkelijk een verbeterde bak in de type 2 zit. Uit dit boek blijkt dat er vanaf '85 een verbeterde aandrijfas en sperdifferentieel geplaatst is. Voor de rest is er niks aan de bak veranderd.
Misschien is het toch verstandiger dat ik een 2.5 blok (n/a) plaats.
10 aug 2007 17:54
ook ik heb 'gehoord' dat een type 2 bak zwakker is dan de type 1, ik spreek helaas uit ervaring want heb al 3 baken 'versleten' (onder mijn racer welliswaar....)
aan de andere kant kunnen de bakken veel hebben, ik heb (tijdelijk) een 2.5 bak onder mijn 968 gehangen, omdat de 6 bak van de 968 gereviseerd moest worden, het was een genot om mee te rijden, is heel gebleven en de bak hangt nu al weer een tijdje onder mijn racer.
en weer on-topic..... ik heb nog een blok staan uit een 944/1 automaat
10 aug 2007 18:16
Het zijn dan ook alleen de 1e 2 versnellingen die echt problemen veroorzaken.
De 1e versnelling in de bak behorende bij een 944 2.5 heeft een levensduur van.... -tromgeroffel-..... 20, ja TWINTIG uur! De 2e hebben wij ook eens kapot gekregen, maar daarboven wordt het al snel lastig hoor.
En het differentieel heeft ook slechts bij de 1e 2 versnellingen echt wat te lijden.
11 aug 2007 11:53
porsche356sc schreef:en weer on-topic..... ik heb nog een blok staan uit een 944/1 automaat
Mijn interesse heb je!
Is dat blok compleet en is het nog een goed blok? Wat is de prijs die u voor dat blok vraagt?
11 aug 2007 14:33
Je moet eens naar Van Zweeden Porsche bellen in Middelburg, die hebben ook nog wel wat staan op motorengebied
suuces
08 sep 2007 12:26
Ben naar van Zweeden geweest. Ze hadden wel blokken liggen, maar niet in de door mij gewenste prijs/kwaliteit. Wel bedankt voor de tip
03 okt 2007 14:48
Hallo allemaal,
Ik heb eindelijk een blok kunnen kopen. Het is toch een 2,5 l injectie geworden, maar wel uit een type 1. Nou heb ik gelezen, dat de luchtmassameter van een type 1 verschilt van die van een type 2. Is het hele systeem anders van deze meter, of kan het gewoon aangesloten worden op de kabelboom van mijn type 2? Verder heeft een medewerker van Porsche van Zweden mij verteld dat ik een gat in de wand van de koeling van het type 1 blok moet boren om de temperatuursensor van de type 2 te laten passen en functioneren.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.