Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

STOM: peilstok verdwenen

11 aug 2007 10:26

ff snel vanochtend oliepeil peilen, wat denk je:
in mijn haast/dufheid gooi ik zo de peilstok in de carter, naast de houder waar hij behoort te zitten :!: :evil: :oops:
al geprobeerd met een magneet aan een stok maar blijkbaar ligt hij te diep ( :?: ), iemand suggesties om hem eruit te vissen:?:
PCG gebeld, kan geen kwaad alleen je hoeveelheid olie kan moeilijk leesbaar zijn ivm vlotter :oops: , SJIPS :!:

11 aug 2007 10:29

ff zoeken, dan kom je er achter dat je niet de eerste bent...
... en ik ben bang ook niet de laatste :wink:

Re: STOM: peilstok verdwenen

11 aug 2007 10:40

Vet balen ja, moet je ook inderdaad erg goed bij opletten. Enige wat ik kan verzinnen... olie aftappen, wiel eraf en de tank verwijderen. Maar als ik ver in mijn geheugen graai naar de tijd dat ik er zo 1 had.... zitten volgens mij wartels op de tank die niet echt makkelijk los gaan. Weet niet meer precies. Lijkt me wel slim om hem eruit te halen :(
Andere manier lijkt me lastig.
Suc6 ermee.

11 aug 2007 10:43

hier bijvoorbeeld

11 aug 2007 13:35

peilstok is weer terecht :!:
vriend van mij heeft hem op de brug gezet, de flotter van de carter(BIJ ACHTERWIEL) eruit gehaald et voila: een peilstok kwam er uit :!:
is wel een werk van een uurtje maarja, dit keer geluk gehad, PFFFFFFFF :wink:

11 aug 2007 13:46

Volgende x maar even de tijd ervoor nemen . :idea:

Nu vraag ik mij af HOE jij bij een 3.2 de olie pijlt :?:
Ik deed het bij mijn 3.2 met een draaiende op bedrijfstemp zijnde motor , dus even snel pijlen was er niet bij.

11 aug 2007 14:16

Craze,

Bij mij zit ie er ook in ! :oops:

Ik laat hem lekker zitten, hij kan nergens heen.

Groeten

11 aug 2007 14:39

uiteraard bij bedrijfstemp. met stationair draaiende motor, maarja ging toch mis :roll:
cor: kan in principe niks mee gebeuren maar hoe peil jij nu je oliepeil, de peilstok is toch de meest accurate methode.... :idea: :?:

11 aug 2007 14:47

Cor heeft er gewoon een nieuwe ingezet :idea:

Het irriteert me nog wel, dus uiteindelijk wil ik hem er wel uit hebben.

12 aug 2007 14:55

craze schreef:de flotter van de carter eruit gehaald

Wat bedoel je nu? Gewoon de olie-aftap-schroef er uit?

13 aug 2007 0:07

wilde idd zeggen. lekker laten zitten, nieuwe bestellen. eruit halen is overigens ook een goede oplossing :lol:

13 aug 2007 13:21

NordRack2 schreef:Wat bedoel je nu? Gewoon de olie-aftap-schroef er uit?

Dekseltje zijkant reservoir :!:

Aftapplug zal nog beetje krap zijn ivm het 'greepje' bovenaan :D

13 aug 2007 18:49

Ik zou GEEN risico nemen .
Bij mij is er bij mijn ex 3.2(voor ik haar kocht) aan het oliereservoir gesoldeerd ,door een specialist met ook hier een goede naam ,en een soldeerslak heeft mij menig tranen opgeleverd.

30 aug 2007 0:10

craze schreef:peilstok is weer terecht :!:
vriend van mij heeft hem op de brug gezet, de flotter van de carter(BIJ ACHTERWIEL) eruit gehaald et voila: een peilstok kwam er uit :!:
is wel een werk van een uurtje maarja, dit keer geluk gehad, PFFFFFFFF :wink:


zal wel via de olie tank gegaan zijn, en niet via het carter, want die zit in het midden van je motor


car·ter (het ~, ~s)
1 krukkast van verbrandingsmotoren

ik zie die dipstick toch echt niet via de leidingen van tank naar carter gaan
zeker niet als je weet dat er nog een olie pomp, een thermostaat, en hele kleine gaatjes voor de smering tussen zitten...
Plaats een reactie