Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

olie peilen (964)

13 aug 2007 17:42

ik denk dat het oliepeilen een ervaringsklus is dus...

Heeft iemand afbeeldingen van een duidelijke meting/peiling? Het is zo slecht te zien wat het oliepeil is op de peilstok of heeft niemand er last van?

13 aug 2007 18:01

Wel snel onder de knie krijgen ....anders wordt het MyLast964 :lol:

alle gekheid op een...kan duidelijker geef het toe, maar problematisch is het nu ook weer niet...

13 aug 2007 19:43

Als er olie op de pleilstok zit is het prima te zien hoor :P

Als je't echt niet ziet, oliepeilstok goed droogmaken, erinsteken, d'r uithalen, meteen horizontaal houden (zodat de olie niet naar beneden loopt langs de stok en dan een vertekend te laag beeld geeft) en bijv. even op een vloeitje/wc-papier drukken ? Op het papier zie je dan als't meezit wat duidelijker waar het nat is van de olie, oftewel het peil :idea:
(doe het nooit op deze manier maar moet vast een duidelijk beeld geven bij twijfel lijkt me)
Peil-ze, Paul

13 aug 2007 19:58

Ik vind het ook lastig te zien. Ik herhaal de metting altijd een paar keer om een goed beeld te krijgen. En je motor moet (dacht ik) enkele minuten stationair draaien voor je gaat meten.

13 aug 2007 21:13

Harry 911 schreef:En je motor moet (dacht ik) enkele minuten stationair draaien voor je gaat meten.

... enkele minuten :shock: ... ga maar rustig 'n paar Km rijden :idea:

Alle 13 liters (of wat daar nog van aanwezig is) moet op bedrijfstemperatuur zijn - vervolgens met stationair draaiende motor - op 'n vlakke ondergrond - oliepeilen :!:

Als je de zoekfunctie gebruikt :arrow: heb je geen tijd meer om olie te peilen :wink:

13 aug 2007 21:20

Ja, ik weet dat de motor op bedrijfstemperatuur moet zijn, maar ik bedoelde om hem na het rijden enkele minuten stationair te laten draaien zodat de olie de kans krijgt om in het karter te zaken. Of hoeft dat niet?

13 aug 2007 21:24

nope.

13 aug 2007 21:39

horn schreef:nope.

Aber doch! :shock:

Net even het instructieboekje erbij gepakt: Vor der Messung muss der Motor eine halbe Minute mit Leerlaufdrehzahl laufen, damit sich der Olspiegel im Vorratsbehalter beruhigen und einpendeln kann. :wink:

13 aug 2007 21:50

Der Harry schreef:maar ik bedoelde om hem na het rijden enkele minuten stationair te laten draaien zodat de olie de kans krijgt om in het karter te zaken

Sorry, dacht dat je hiermee bedoelde na elke keer dat je gereden had. :?

13 aug 2007 22:02

Halve minuut is aan de korte kant ....althans das mijn ervaring. En de olie loopt terug in het separate tankje ja..niet het carter ff mierene.ke :wink:

O ja ....naast die manier van dat papiertje kan het ook met de aansteker..... :D

13 aug 2007 23:32

Oliepeilstok :?: :?: ik check gewoon het metertje op mijn dashboard :lol:

14 aug 2007 8:57

Harry 911 schreef: eine halbe Minute

.... eer dat je de P op de handrem hebt gezet, uitgestapt bent en de motorkap hebt geopend - nadat je eerst 'n doekje uit het kofferruim hebt gepakt .... :wink:

14 aug 2007 10:38

Fonz schreef:Oliepeilstok :?: :?: ik check gewoon het metertje op mijn dashboard :lol:

Dat metertje schiet bij mij alle kanten op, moet ik nog een keertje nakijken. Wel zo makkelijk als je gewoon naar het oliemetertje kan kijken tijdens het olietanken.

14 aug 2007 10:42

Fonz schreef:Oliepeilstok :?: :?: ik check gewoon het metertje op mijn dashboard :lol:

kijken kan, maar zou er toch niet teveel op vertrouwen.....

14 aug 2007 16:47

als je oliemeter alle kanten op schiet id er iets niet goed met de vlotter.
er is dat of teveel of tewijnig olie of hij is kapot.

gr anton

14 aug 2007 19:14

heb ook nog een soortgelijke vraag hierover, ga de oliekoeler rechtsvoor vervangen maar weet niet hoeveel olie al weggelekt is.
is er een manier om de olie koud te meten, zonder dat hij gedraaid heeft?
Plaats een reactie