Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
28 aug 2007 22:49
Hoi,
Ik heb een porsche 911 met 3.0 sc blok erin. Nu vonkt hij niet meer, weet iemand waar vaak de oorzaak ligt?
Bougiekabels en bougies zijn in orde.
Groet
Michael
28 aug 2007 22:55
nu zonder dollen, heb je de verdeler al losgetrokken?
Mijn SC had daar een scheur in de arm van de verdeler, waardoor de auto niet meer liep, ( vonk kwam met te grote vertraging bij de "kontaktpunten"
Kijk ook ff of er geen oxydatie op die "koperpunten zit" ookwel collectoren genoemd( daar waar de vonk overslaat van verdeler naar
bougiekabel )
Is het huis van de verdeler wel waterdicht ? ( vocht? )
Deze zaken had ik nog niet gelezen in je verhaal, dus....
28 aug 2007 23:17
Michael. Links in jou motorruimte zit een vierkante kast ongeveer 15 bij 15 cm. met koelribben. Ik meen dat dit de trisistor heet. ( niet te verwarren met transistor) Als je de auto op contact zet moet je deze kast licht horen zoemen. Deze kast is een vonkversterker en zet de stroom om in een zeer hoog voltage deze gaat volgens mij naar jou bobine als ik het goed heb. ( tijdje geleden dat ik een 2.7 had) Dit is tenminste in een 2.7 het geval, en volgens mij ook in een 3.0. Als deze kast stuk is dan heb je geen vonk. Deze kast kost nieuw iets van 500 € maar je kunt ze laten reviseren voor ongeveer de helfst van de nieuwprijs. Wams in Eindhoven doet dit. Of uiteraard gebruikt kopen. Je kunt de kast ook herkennen aan een hoogspanningsteken. Succes
29 aug 2007 0:10
Bougie vonken heb ik gehaald, helaas heb ik ze laten vallen, dit vonkte goed!
Verdeler kap ik geen probleem, deze is goed. De vonkversterker ga ik controleren.
Bedankt.
Nog andere tips?
29 aug 2007 0:14
Misschien is het bij de elver anders , maar ook wij hadden zulks een probleem met de 951.
Alles geprobeerd (verdeler , delco , kabels, bougies , DME relais etc) . Bleek het uiteindelijk een voeler aan de krukas te zijn.
29 aug 2007 22:21
Enige maanden geleden soortgelijk probleem gehad met mijn SC (moet nog een draadje staan in deze rubriek, zoek op bobine).
In mijn geval was het de
ontstekingskrans.
Nog een misschien onnodige tip: De ANWB-er die mij 's nachts hielp zag ook geen vonk en kwam na enig meten tot de conclusie dat de bobine geen stroom kreeg. Hierop tapte hij 12 volt weg van een andere spanningsbron in de motor en sloot dit direct aan op de bobine
Bij de SC is dit niet gewenst en om een lang verhaal kort te maken liepen de reparatiekosten hierdoor onnodig op (lees nieuwe bobine).
Ben benieuwd wat de oorzaak bij jou is, verder een heerlijke Porsche.
29 aug 2007 22:25
911-lover schreef:Misschien is het bij de elver anders
Inderdaad
29 aug 2007 22:45
Jij bent de technieker hé.
Ik zoek maar een oplossing van wat ik meegemaakt heb
05 sep 2007 14:17
Heren,
Bedankt voor alle input.
Na enig zoeken hebben we de oorzaak gevonden.
De geschakelde spanning naar de vonkversterker toe, bleek niet te zijn aangesloten. (Een hele draag was er niet). Nadat deze was aangebracht, was de vonk terug en konden we verder met het volgende probleem.
Nu moet ik nog een nieuw luchtfilterhuis aanschaffen en vervolgens olielekkage oplossen.
05 sep 2007 15:28
Leuk om te lezen wat uiteindelijk het probleem was.
Succes !
Peter
05 sep 2007 15:46
Eind goed al goed.
05 sep 2007 17:25
Vlgs mij is het einde nog niet in zicht.
05 sep 2007 18:54
Oké, een goed begin is het halve werk.