13 aug 2004 21:48
13 aug 2004 21:53
13 aug 2004 22:04
13 aug 2004 22:28
13 aug 2004 23:00
14 aug 2004 8:18
14 aug 2004 10:09
carrera 3.0 schreef:Hé Pascal, bedankt voor het snelle antwoord!
Volgens Shell (foldertje) is V-Power 97 oktaan en zou het een reinigende werking hebben voor de kleppen. Dus ik dacht, baat het niet dan schaad het niet....Dus geen Pura volgens mij.
Ik tank nu 98 + loodvervanger. Dacht alleen dat met loodvervanger 95 ook wel genoeg zou zijn. Verder las ik in de AMK slechte verhalen over loodvervanger (schade aan de motor etc.), dus weet ik het even niet meer. Maar als PON zegt dat gewoon 98 oke is, maakt dat het leven wel een stuk makkelijker!
14 aug 2004 10:19
14 aug 2004 12:44
14 aug 2004 13:24
14 aug 2004 14:27
15 aug 2004 13:38
15 aug 2004 14:17
dirkie schreef:wasda allemaal op die site ... "zal 4 vierkant zal maken" .... Djeessss ...
Ik tank altijd 98 ... ik moet ... Lm220 kit heeft dat nodig ...
Maar een 964 kan zonder problemen op 95 lopen ... ik wel nooit gedaan.
Dirk
15 aug 2004 20:45
Denniz C2 schreef:dirkie schreef:wasda allemaal op die site ... "zal 4 vierkant zal maken" .... Djeessss ...
Ik tank altijd 98 ... ik moet ... Lm220 kit heeft dat nodig ...
Maar een 964 kan zonder problemen op 95 lopen ... ik wel nooit gedaan.
Dirk
Tank altijd 95, wrom die duurdere benzinne tanken al ut al lang niet meer nodig is??
Af en toe een tankje 98 zou goed moeten zijn
15 aug 2004 23:27
16 aug 2004 5:00
RS-R schreef:Ik ook, da's nadeel van tuning.
16 aug 2004 8:57
16 aug 2004 10:20
dirkie schreef:Al ging ik tanken daarstraks met de P in Hollandia ... pfieuw seg ... 1.34€ voor een litertje Esso 98Ron ... das ff dik 20Cent duurder dan België ... 20 cent X 60 liter ... scheelt dus vlot 12 €uro op 1 tank. Best wel veel geld vind ik ...
16 aug 2004 10:35
paSCal schreef:dirkie schreef:Al ging ik tanken daarstraks met de P in Hollandia ... pfieuw seg ... 1.34€ voor een litertje Esso 98Ron ... das ff dik 20Cent duurder dan België ... 20 cent X 60 liter ... scheelt dus vlot 12 €uro op 1 tank. Best wel veel geld vind ik ...
Tja, ken het... Als ik weer eens ga tanken en er gaat voor een ouderwetse 200 gulden (4000 BFR) aan benzine in... pfffffffff... Dan denk ik toch heel even: "WHOH!"...
Maarja, met de diesel tank ik tegenwoordig ook al bijna over de 50 Euro/tank, dus tja...
13 sep 2004 11:16
13 sep 2004 20:38
Jeroen C3.0 schreef:"Wat kan ik het beste tanken in mijn 1977 Carrera 3.0 ?"
Euro 95 of 98? Misschien "V-Power" ?
Ik tank nu 98 en gooi er iedere keer van die loodvervanger (van de Shell) in. Is dit oke, of kan ik met met 1 x per 4 tankbeurten toe?
Graag jullie comments/ervaringen!
Jeroen ( c3.0)
13 sep 2004 22:43
Jouw Carrera 3.0 moet dus Euro 95 hebben, al kan 98 totaal geen kwaad.
PaSCal zijn SC moet wél 98 hebben.
14 sep 2004 8:40
Heeft dat te maken met de hardheid van de klepdeksels
14 sep 2004 9:48
Peter 2.4S schreef:Erwin zou moeten kunnen melden of verbrande kleppen (en/of zittingen) bij een 911 motor veel voorkomt (een symptoom van het niet kunnen rijden op loodvrij).