Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

tikkende motor stationair

01 sep 2007 0:59

ik denk kleppen regelen,
dit maar volgens mij toch veel vermogen ...

zou dit zo rap mogelijk moeten gebeuren ????
of kan het nog zoveel kwaad niet ??
iets meer uitleg zou veel waard zijn :o

Re: tikkende motor stationair

01 sep 2007 8:28

kalao7845 schreef:ik denk kleppen regelen,
dit maar volgens mij toch veel vermogen ...


.......iets meer uitleg zou veel waard zijn :o


En de vraag zo stellen dat een ander snapt wat jij bedoeld ook.

Als je graag een duidelijk antwoord wilt en vindt ik het niet meer dan normaal dat jij óók de tijd neemt goede info te geven.


Want lees nog maar eens rustig na wat jij nu eigenlijk schrijft :cry:



.

01 sep 2007 9:07

ja ik heb mijn porsche nog maar paar dagen en al veel km gemaakt :D echt een zalig bakske , en dit had ik gisteren laat nog getypt dus kan wel wa raar getypt zijn , :?

wat ik nu bedoelde is dat de motor een tikkend geluid maakt , waardoor mijn kameraad dacht dat de kleppen moesten afgesteld worden , maar is dit wel gezond voor je motor om er zo mee blijven te rijden????
want ga alles ineens aan de motor doen en dat is niet de eerste maand...

01 sep 2007 9:28

je moet daar niet mee wachten kan alleen maar schade brengen.

robert

01 sep 2007 9:33

kalao7845 schreef:ja ik heb mijn porsche nog maar paar dagen en al veel km gemaakt :D echt een zalig bakske , en dit had ik gisteren laat nog getypt dus kan wel wa raar getypt zijn , :?

wat ik nu bedoelde is dat de motor een tikkend geluid maakt , waardoor mijn kameraad dacht dat de kleppen moesten afgesteld worden , maar is dit wel gezond voor je motor om er zo mee blijven te rijden????
want ga alles ineens aan de motor doen en dat is niet de eerste maand...


Altijd rustig blijven :!:
Even langs een specialist en je weet wat te doen :idea:
Nog veel rijplezier met de 911 :oops:

01 sep 2007 10:10

kalao7845 schreef:wat ik nu bedoelde is dat de motor een tikkend geluid maakt , waardoor mijn kameraad dacht dat de kleppen moesten afgesteld worden , maar is dit wel gezond voor je motor om er zo mee blijven te rijden????

Kan geen kwaad om ermee door te rijden. Bij dat geluid kun je het beste met koude motor direct hoge toeren gaan draaien.



Serieus :lol: : Wat verwacht je nou eigenlijk? Advies van iemand die de auto niet kent en het geluid niet heeft gehoord? Advies bovendien van iemand je waarschijnlijk niet kent en waarvan je niet kunt beoordelen of het het juiste advies is (zie boven :wink: )! Veel leken geven hier goedbedoelde adviezen die je beter niet op kunt volgen. Laat iemand die er verstand van heeft naar de auto luiisteren, kijken en oordelen!

01 sep 2007 11:13

Ja ja hier zitten nog wel een aantal eerste monteurs op het forum.

01 sep 2007 14:27

Inderdaad. Zie eerste reactie :idea: , maar die brandt zijn vingers dan ook niet aan een analyse of advies op basis van deze beperkte informatie. ;)

01 sep 2007 14:29

ik lees een redelijk aantal problemen, tussen de regels door vermoed ik dat je geen idee hebt wat je in handen hebt...
wmb staat je maar 1 ding te doen; een afspraak maken bij een specialist en die wagen na laten lopen

op deze manier worden je problemen niet opgelost

01 sep 2007 14:46

als ik zo vrij mag zijn, wat heb je er voor betaald??

en hoeveel had je gedacht kwijt te zijn aan onderhoud, nadat de wagen in orde is gemaakt voor (revisie) een paar duizend euro :shock:

zo als ik het lees is er het volgende gebeurd en gaat er het volgende gebeuren:

verliefd op porsche :arrow: 1e de beste 911 gekocht zonder te laten keuren :arrow: zelf geen verstand van deze techniek :arrow: geen rekening gehouden met zeer hoge aankomende kosten :arrow: na een poging de wagen in orde te krijgen :arrow: via marktplaats te koop aan bieden.

tjonge, wie koopt er nu een oude 911 met ruim 206 k zonder keuring.... :roll:

suc6

01 sep 2007 14:48

Tik is nooit goed.
Hoe langer iets niet goed is, hoe groter de kans dat de schade toeneemt en de kosten om het weer goed te krijgen ook.
Als je dan ook niet zeker weet wat het is, verwacht je dan een betrouwbaar antwoord van:
- kan geen kwaad, of
- je kan max 10.000 km doorrijden mits niet boven de 5231 rpm !?

Advies 1: Gauw na laten kijken door een specialist
Advies 2: Dit bij de volgende doen vóór de de auto koopt ?

01 sep 2007 14:49

Helaas meer mensen dan je denkt en dat zijn die die naderhand niet tevreden zijn over het merk :?

01 sep 2007 18:06

Alle 911 motoren tikken, de één natuurlijk wat meer dan de ander.
De vraag is nu alleen, wat tikt er zo hard dat het jou opvalt en tikt het wel abnormaal hard.

De klepspeling bij een 911 motor veranderd normaal gesproken niet veel tussen de grote beurten door die elke 20.000 km worden uitgevoerd.
Ik begrijp dat jouw motor dik 200.000 km heeft gedraaid.
Behalve het tikken door een te ruime klepspeling kan ook het volgende voorkomen:

-Tikken door een defecte nok op de nokkenas. Dit is ( niet eenvoudig) te zien tijdens het controleren van de klepspeling.
- Tikken door te ruime klepgeleiders. ( kantelen van de klepsteel in de geleider geeft ook een harde tik, deze tik is vaak toeren afhankelijk.
-Tikken van een hoofd of drijfstanglager.

De technische levensduur van een 911 motor is ongeveer 200.000 km. Het is dus goed mogelijk dat er iets tikt.

Je ziet het al, je weet wat meer maar eigenlijk heb je niks aan deze antwoorden. Je zult het toch moeten laten beoordelen door iemand met verstand van zaken.( kan meteen de toestand van de hele auto eens bekeken worden en de koppeling ook afgesteld worden indien nodig)

01 sep 2007 23:27

Een tijdje terug had iedereen het hier over de "lambda-sonde" zou het dat niet zijn?? :twisted: :wink:

02 sep 2007 8:31

Nòg eerder was het laten reinigen van injectoren dé oplossing voor bijna alle problemen ;). Dus? :lol:

02 sep 2007 8:35

mr.burns993 schreef:tjonge, wie koopt er nu een oude 911 met ruim 206 k zonder keuring.... :roll:


IK 8)

... en inmiddels meer dan 1 :wink:

02 sep 2007 9:08

Hardleers........... :twisted: :mrgreen: :ass:

02 sep 2007 15:28

Tjonge jonge wat een boel negatieve reacties hier...
Iemand met een béétje verstand van auto's kan toch wel horen of de tik uit het kleppenhuis komt of niet. Dus; kleppen stellen.
Met twee linker handen zou ik er van af blijven.....met twee rechter handen kun je het zelf doen....
Of het nu een Porsche is of een Daihatsu; kleppen stellen is kleppen stellen.
Na afloop hoor je vanzelf of je de tik hebt verholpen of niet. 8)

Trouwens als het wérkelijk klepspeling is en je wil blijven rijden kun je het beste rustig rijden en vooral géén hoge toeren maken.

02 sep 2007 19:43

Mij valt in elk geval op dat Kalao een P heeft gekocht zonder het Forum te raadplegen en nu het forum nodig heeft om alle minpunten op te lossen.
Er is alweer een nieuw draadje bijgekomen met stukken aan de wagen.
Is dat nu het vierde of het vijfde verschillende draadje al.
Misschien één draadje starten met als titel "Alle problemen aan mijn impulsief gekochte wagen"

02 sep 2007 20:22

Ik heb een 3.2.
Tikkende kleppen (tikken, niet ratelen) kan geen kwaad, je bent ten minste zeker dat ze speling hebben. In ben eerder ongerust als ze niet tikken, zonder speling kunnen ze verbranden omdat ze niet meer dicht gaan. Ik geef altijd een beetje meer speling (0,15 strak). Toen ik de mijne gekocht heb tikte vooral de rechter kant. Bij het kleppen stellen heb ik vast gesteld dat ze allemaal te veel speling haden. Volgens mij kontroleren ze in sommige P garages allen of er inderdaad speling voorhanden is, dan kan er niets kapot gaan (je bent er goed 3 of vier uur mee bezig). De motor loopt minder rond en trekt ook minder.
Als het tikken bij 2500-3000 t/m doorgaat moet je naar de kettingspanners kijken, vooral als het een SC zonder hydraulische spanners is.

02 sep 2007 20:24

Mick schreef:Nòg eerder was het laten reinigen van injectoren dé oplossing voor bijna alle problemen ;). Dus? :lol:

Injectorreiniger!

03 sep 2007 22:51

pvanwiggen schreef:Als het tikken bij 2500-3000 t/m doorgaat moet je naar de kettingspanners kijken, vooral als het een SC zonder hydraulische spanners is.


das geen tikken meer, das echt ratelen, klinkt toch echt anders

03 sep 2007 22:57

mayonaise schreef:
pvanwiggen schreef:Als het tikken bij 2500-3000 t/m doorgaat moet je naar de kettingspanners kijken, vooral als het een SC zonder hydraulische spanners is.


das geen tikken meer, das echt ratelen, klinkt toch echt anders


Je hebt glijk, maar het kan zacht ratelen in het begin. Het lijkt op de kleppen maar die hoor je in de toeren niet meer. Sorry, mijn nederlands is niet meer zo fris!
Plaats een reactie