Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
08 sep 2007 16:50
Mijn 911 heeft de laatste weken stilgestaan. Motor is gereviseerd en heeft nog nooit gelekt of olie gebruikt. Plots lag er een plas olie onder de auto. Leek weg te komen tussen kop en kleppenhuis en het drupte behoorlijk hard. Alles schoongemaakt, motor warmgedraaid en geen lekkage meer zichtbaar. Nu weer een paar dagen gestaan en niets meet te zien. Enig idee hoe dit mogelijk is?
08 sep 2007 16:53
bij opwarmen zet het blok uit, spant alles meer op tussen blok en kopbouten... dat kan een koud lek, bij warme motor dichten, en bij afkoelen terug gaan zweten, bovendien zitten je warmte wisselaars onder die locatie, en kan het al gebeuren dat het tijdens 't rijden gewoon opbrand, maar niet merkbaar genoeg om te roken..., eens ruiken als je de motor warm hebt afgezet...
08 sep 2007 16:56
Zou kunnen. Olie liep idd op rechter warmtewisselaar. Motor is zo'n 1000 km geleden gereviseerd. Maandag maar eens even terug naar de garage. Jij denkt dus aan kopbouten?
08 sep 2007 16:59
het is een mogelijkheid, sommige rebuilders herspannen ze na x aantal km
kan ook slechte olie retour seal zijn, de seals van de tuimelaars, ...
soms moeilijk te zien bij een traag lek, 't kruipt overal rond zonder echt goed spoor naar de bron
08 sep 2007 19:42
Schoonmaken en inspuiten met lekpoeder, zie je gelijk waar de lekkage vandaan komt.
Maar zou inderdaad ook terug naar garage gaan, denk dat er toch wel garantie opzit.
08 sep 2007 21:05
was bij mij ook het geval alleen naar 8000km na revisie.
lekte gewoon op een bout van het karter ofzo,nieuw ringetje er tussen en nooit geen olie meer gezien.wat maakt het uit is toch garantie!
gr anton964
09 sep 2007 9:27
Wim, kun je mij (ons?) vertellen wat lekpoeder is en hoe het werkt? Ik snap dat het gebruikt wordt om olielekkages op te sporen, maar hoe?
09 sep 2007 10:33
er kan een uv kleurstof worden toegevoegd aan de olie
dan wordt met een black light mooi duidelijk, van waar het precies lekt
das geen echt "poeier", poeier zou te veel vervuilen
alternatief , met bv talkpoeier of gelijkaardig bestaat ook, maar dan extern, niet in de olie
beide beschreven op onderstaande link
http://autorepair.about.com/od/otherodd ... eaks_2.htm
09 sep 2007 11:17
mayonaise schreef:das geen echt "poeier", poeier zou te veel vervuilen
Vraag mij af wat lekpoeder zou kunnen vervuilen
word als de motor schoongemaakt is op de buitenkant gespoten, en waar de olie dan uit komt (lekje) zie je het beginspoor van lekkage, zou niet weten wat dit vervuild. Nee lekker met talkpoeder klooien, dit zit in spuitbus en blijf je lekker schoon van.
09 sep 2007 11:29
als je had gelezen, kon je zien, dat het eerste gedeelte over UV kleurstof ging, die in de motorolie gaat, en dat is geen poeier, want dat zou teveel vervuilen.
en dan zei ik idd, talkpoeder, of gelijkaardig extern
de UV kleurstof, is stukken beter omdat je het lek van de bron ziet oplichten
wat op een 911 motor soms moeilijk te bereiken kan zijn met extern poeder.
09 sep 2007 11:33
Thx voor de antwoorden.
09 sep 2007 13:00
Waar lees jij dat ik het in de motor doe.
09 sep 2007 17:39
cabrio wim schreef:Waar lees jij dat ik het in de motor doe.
lees jij mijn eerste post es, en zeg me dan waar ik zei dat jij het in de motor deed. mkay?
09 sep 2007 17:59
mayonaise schreef:das geen echt "poeier", poeier zou te veel vervuilen
alternatief , met bv talkpoeier of gelijkaardig bestaat ook, maar dan extern, niet in de olie
09 sep 2007 18:02
mayonaise schreef:lees jij mijn eerste post es,
Dat is niet je eerste maar je DERDE
09 sep 2007 18:06
zeg, das wel heel erg manipulatief om iets uit context te quoten
laat ik het dan maar es her quoten, zodat het correct is
mayonaise schreef:er kan een uv kleurstof worden toegevoegd aan de olie
dan wordt met een black light mooi duidelijk, van waar het precies lekt
das geen echt "poeier", poeier zou te veel vervuilen
zeg me nu nog es waar ik schrijf, dat jij poeier in je olie doet
ik was over iets helemaal anders bezig, en dat was ook wel duidelijk in de tekst...
hetgeen jij over lek poeier beschreef, heb ik daarna vermeld
inclusief een link met een duidelijker beschrijving van beide technieken
09 sep 2007 18:09
Als je het geheel leest met een stukje eraan of zonder, maakt niet uit komt op hetzelfde neer, en verder ga ik over dit
09 sep 2007 18:16
ik raad jou een cursus begrijpend lezen aan
want het staat echt leesbaar in het stukje, dat ik over 2 verschillende dingen spreek, 2 verschillend opties om een lek op te sporen, eentje met uv kleurstof in de olie, eentje met poeier, op de buitenkant van de motor, en het staat nog eens in de link die erbij geplakt was
11 sep 2007 20:20
Denk aan jullie hart!
17 sep 2007 21:47
Lekker on topic jongens
Maar goed, ik heb dit bij mijn 993 ook gehad. Een olie retourleiding lekte. Dit rook je soms als er olie op de warmtewisselaar viel. Onder mijn blok zit een schutplaat. Toen ik na mijn vakantie ging rijden stroomde die letterlijk over.
Voor dit euvel zijn reparatiekitjes maar eronder zetten is een k*tklus....
Suc6
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.