Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Iemand bekend met de "G-pipe"?

09 sep 2007 18:35

Ik zie regelmatig zogenaamde G-pipes die de laatste demper op mijn 964 kunnen omzeilen. Men belooft meer geluid (dat kan ik me wel voorstellen) en een vermogenswinst van 5pk.... dat laatste kan ik me dan weer niet voorstellen :wink: Iemand ervaring met zo'n ding?

09 sep 2007 19:18

Een G pijp is dat dan, waar de banaan verwijdert is, en alles rechtstreeks naar buiten gaat. :?: :?:

Ik heb indertijd een pijp van Craze gekocht waarbij de banaan dan weg gaat, en dan die pijp rechtstreeks naar buiten gaat.
Moet een ding zeggen mooi donkerbruin geluid, maar vermogens winst twijfel ik over, een ding viel mij wel op en dat is dat hij iets beter oppakt in lagere toeren. Maar dat kan natuurlijk liggen aan de banaan die er nu tussenuit is.

09 sep 2007 20:04

OK, bedankt voor je input. Het gaat me puur om het geluid en het moet zeker geen pk's kosten. Een atmosferische motor moet vaak een bepaalde tegendruk houden om geen koppel te verliezen, vandaar mijn vraag.

09 sep 2007 20:06

g-pipe of cuprohr. ik vind het geluid van een cuprohr mooier dan dat van de g-pijp. samen vind ik veel te hard. rest is persoonlijk. e originele demper zou ik wel bewaren.

:idea:

09 sep 2007 20:11

Effe voor de beeldvorming; is dit een cuprohr?

Afbeelding

09 sep 2007 20:12

yep.

G-pijp, G-pipe of G-bocht, vervangt de laatste demper achter rechter achterwiel:

Afbeelding

Cuprohr, vervangt demper achter de achterbumper:

Afbeelding

09 sep 2007 20:30

Ben erg tevreden over de (luidere) roffel van de G-bocht.
In het verleden ook een cuprohr gehad die een minder luide roffel liet horen (maar wel mooi diep).


Succes met de moeilijke keuze :wink:

09 sep 2007 21:37

Denk dat ik dan toch voor een cuprohr ga. Scheelt meteen ook weer wat gewicht :lol:

09 sep 2007 22:21

M a r c schreef:Scheelt meteen ook weer wat gewicht :lol:



Voor het gewicht in je portemonee kan je IMO beter 'n G bocht nemen - die zijn goedkoper dan 'n cuprohr ... en ook de tussendemper die je nu laat zitten is gemakkelijker goed(koper) tweedehands te krijgen :idea:

Zelf heb ik 'n Cuprohr ... IMO de "duurder" optie :wink:

09 sep 2007 23:19

luister eerst een keer naar het verschil voor je beslidst wat je koopt :wink:

ik persoonlijk vind weer een g rohr mooier dieper en dikker klinken maarja smaken verschillen. vandaag was wel de dag omalles tegelijk aan te horen op de elfstedentocht:

cuprohrs
g rohrs
ene harry had beide cup en g rohr man wat een herrie harry

jmmr dat je er niet bij was hak gelijk ff vanje auto kunnen genieten :D

09 sep 2007 23:30

drknauf schreef:jmmr dat je er niet bij was hak gelijk ff vanje auto kunnen genieten :D


We doen mee aan de herfstrit door het Belgische land, dus da's een tweede kans :wink:

09 sep 2007 23:35

dasmooi kunjij van mijn g pijp genieten :wink:
gezellig man ik ben benieuwd?

09 sep 2007 23:55

Hmmm, nu moet ik wel zorgen dat ie er tiptop uitziet tegen die tijd :wink:

Maar dat komt wel goed, ben een pietje precies wat mijn auto's aangaat 8)

10 sep 2007 20:17

Heb en cup en g beluisterd (niet de combinatie ervan) vooraleer ik mijne heb laten aanpassen. Kwestie van smaak, maar ik vind de cup pijp mooier klinken en heb deze in combinatie met K&n filter.. de g-bocht vond ik net iets te rauw!

10 sep 2007 20:19

skwajee - jij en ik hebben op dat gebied exact dezelfde smaak. :thumleft:

10 sep 2007 20:25

Horn, moest ik geen vrouw/kind/buren enz hebben. :) .. zou mijn smaak misschien anders zijn, maar met combinatie cuppijp & k&n kan je overal terecht, en is de commentaar van niet p-kenners uitermate positief. Ik zou zeggen dat deze combinatie het reeds mooie geluid gewoon accentueert, g-pijp is meer richting 930 Turbo

10 sep 2007 20:34

heb ook vrouw/kinderen/buren, maar dat heeft mijn smaak niet beinvloed. vind g-pipe alleen ook best mooi, maar minder diep/warm/donkerbruin dan de cuprohr. Heb nu een open conisch K&N luchtfilter icm cuprohr - hoor je hem echt gorgelen. Ook wel cool...

10 sep 2007 20:44

horn schreef: Heb nu een open conisch K&N luchtfilter ...



Geen last van vermogensverlies door (te) warme lucht die aangezogen wordt :?: :idea:

10 sep 2007 20:57

zou zo maar kunnen. zat erop toen ik hem kocht. ze zouden dat toch niet zomaar doen? zal er wel eens met de techniker over praten. :?

10 sep 2007 21:24

Open K&N is mij idd voor die reden afgeraden, maar als je eens wist wat neveneffecten verkeerde banden, velgen, spoorverbreders, bezine, olie enz..... aan je prestaties doet, daar kraait nooit iemand over.

Rijd nooit met volle tank, weet je wat dat doet.. die extra 70kg! :lol:

10 sep 2007 21:26

dat maakt bij mij dan weer - percentueel - minder verschil... :cheesy:

10 sep 2007 21:44

daar is hlml niks mis mee horn met tafelspieren :wink: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

14 sep 2007 19:58

g bocht heeft mijn voorkeur, iets ruiger inderdaad..

gr

14 sep 2007 23:31

horn schreef:g-pipe of cuprohr. ik vind het geluid van een cuprohr mooier dan dat van de g-pijp. samen vind ik veel te hard. rest is persoonlijk. e originele demper zou ik wel bewaren.

:idea:


Samen te hard, hoe kom je daar nu bij :roll: :wink:

Harry.

15 sep 2007 3:46

loud pipes saves lifes :wink:
Plaats een reactie