Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
10 sep 2007 20:48
heeft iemand een gedacht hoeveel het mij zou kosten als ik mijn kleppen laat afstellen?
bv bij p&p of bij renntech ?
greetz
10 sep 2007 22:45
hallo
alleen kleppen stellen kost bijna net zoveel als een grote beurt.
olie moet er toch uit.laat gewoon een grote beurt doen,is in verhouding veel voor deliger en makelijk!
ben je rond de € 800,- kwijt.
gr anton964
10 sep 2007 23:24
Hallo,
Een grote beurt kost 350 tot 500 euro voor een 3,2.
Dit is een doorsneeprijs die geldt voor de meeste specialisten (check maar op internet). Overigens is het prima mogelijk om alleen je kleppen te laten stellen, maar normaal gesproken is dan ook het andere onderhoud aan de orde. Je kunt natuurlijk de overige werkzaamheden gewoon zelf doen.
Heel leuk om te doen, je leert wat van en over je auto en je krijgt er een sterkere band mee. Gewoon een garage bellen en vragen wat mogelijk is.
Groeten, Theo
10 sep 2007 23:33
had niet goed gekeken ben niet op de hoogte met kosten 3.2.
ik zou de beurten niet zelf doen,staat bij verkoop wel zo netjes dat je kan aantonen dat hij netjes zijn onderhoud heeft gehad.
je gaat voor €350 toch niet tobben!?
ondanks dat sleutelen leuk is,maar doe dan de remmen of andere kleine dingen.beurten moet je niet mee rommelen!
mijn mening!
gr anton964
11 sep 2007 7:52
anton964 schreef:..... doe dan de remmen .........beurten moet je niet mee rommelen!
Ja inderdaad, je kunt beter met je remmen rommelen en daar een paar eurie's besparen ......
11 sep 2007 9:00
Even voor de beeldvorming. 2 weken geleden olie laten verversen plus filter. Kleppen laten stellen, plus uiteraard pakkingen en moeren. Plus APK. bij Porschespecialist. kosten 285 €.
Uiteraard geen reparaties voor de APK.
Kleppen stellen was 150 €.
11 sep 2007 10:13
met de remmen kan je wel wat verdienen als je handig bent.
zelf nieuwe schijven en blokken stekken is echt niet moeilijk.
daar hou je dan ook heel wat geld mee in je zak!
gr anton964
11 sep 2007 10:23
Jurrian schreef:Even voor de beeldvorming. 2 weken geleden olie laten verversen plus filter. Kleppen laten stellen, plus uiteraard pakkingen en moeren. Plus APK. bij Porschespecialist. kosten 285 €.
Uiteraard geen reparaties voor de APK.
Kleppen stellen was 150 €.
Lekker ik ben alleen voor olie verversen/jaarbeurt al meer dan 400€ kwijt...
11 sep 2007 11:41
kleppenstellen doe ik altijd zelf tussendoor als ik de auto toch aan het poetsen ben
11 sep 2007 11:45
Marco schreef:kleppenstellen doe ik altijd zelf tussendoor als ik de auto toch aan het poetsen ben
En als ik jouw auto even poets, kan jij dan gelijk de kleppen van mijn auto stellen?
11 sep 2007 19:59
anton964 schreef:met de remmen kan je wel wat verdienen als je handig bent.
zelf nieuwe schijven en blokken stekken is echt niet moeilijk.
daar hou je dan ook heel wat geld mee in je zak!
gr anton964
NEE, olie en filter verversen is moeilijk
11 sep 2007 20:19
Het is inderdaad niet moeilijk. Heb bij mijn vorige 911 een 2.7 alles zelf gedaan, kleppen stellen, olie remmen, als je handig bent stelt het niets voor, is zelfs een leuke bezigheid. echter gezien het feit dsat er bij mijn Porsche alle rekeningen van de afgelopen 7 jaar plus een net afgestempeld boekje bij zit probeer ik dit ook bij te houden. Kost dan welliswaar wat meer dan zelf doen ( echter 12 liter olie verversen voor 125 € met filter scheelt niet zo veel met zelf doen) maar heeft wel behoud van de waarde van mijn 3.2tje. Remblokken en remslijtageindicators heb ik echter wel zelf vevangen recent. maar de jaarlijkse beurten laat ik bij een specialist doen.
11 sep 2007 20:23
welke specialist? gezien concurrerende prijzen...
11 sep 2007 20:24
Als je alles zelf doet en overal de rekeningen van bewaard, zou ik niet weten waarom dat dan minder waarde zou hebben dan een stempel in een boekje
. Ik heb ook altijd nog alles zelf gedaan, en heb ondertussen een veel overzichtelijker boekwerk over het onderhoud dan een paar stempels.
11 sep 2007 20:43
Klopt doubleG. Alleen maar stempels in een boekje zegt weinig, echter de combinatie rekeningen en stempels naar mijn mening wel. Trouwens ieder voor zich. Het standaard onderhoud laten uitvoeren kost mij jaarlijks mischien 250 € extra dus waar hebben we het over. Ik ben technisch genoeg om de rest zelf te doen als het moet en maak dan een overweging om het zelf te doen of te laten doen. Heb er hobby aan om de keurige registratie van onderhoud van de vorige eigenaren voort te zetten. En zolang het niet de spuigaten uitloopt wil ik dit blijven doen.
De specialist waar ik het over heb is Manuel Pelzer uit Kerkrade, de meningen over deze specialist lopen nogal uiteen, echter heeft hij het altijd druk, ) zegt ook iets' en leverd hij goed werk voor een redelijke prijs. Mijn kleppendeksels waren zelfs keurig schoongemaakt na het stellen van de kleppen, en dat heb ik wel eens anders gezien.
11 sep 2007 23:29
Double G schreef:Als je alles zelf doet en overal de rekeningen van bewaard, zou ik niet weten waarom dat dan minder waarde zou hebben dan een stempel in een boekje
. Ik heb ook altijd nog alles zelf gedaan, en heb ondertussen een veel overzichtelijker boekwerk over het onderhoud dan een paar stempels.
ja maar als ik een porsche koop van iemand die al het onderhoud zelf doet hoe weet je of het goed is gedaan?
ik zou hem lekker laten staan!
olie wissel is zeker niet moeilijk!goed je kleppen stellen is iets heel anders.
gr anton964
12 sep 2007 7:46
Dat is ook mijn mening Anton. Ik Twijfel niet aan andermans kunde. Echter een 911 kopen bij een particulier. Ik ben laatst bij een 928 wezen kijken. Vriend van mij zocht zo´n auto. Eigenaar had hem 7 jaar in bezit. Kon er weinig over vertellen, was zelf niet technisch. Auto was echter Keurig onderhouden bij een mannetje in Belgie. Konden daar ook navraag doen over het onderhoud. hebben de auto lekker laten staan. Had ook rekeningen van de onderdelen, echter wie zegt mij dat dat mannetje deze onderdelen ook daadwerkelijk heeft gebruikt bij deze 928.
12 sep 2007 8:08
anton964 schreef:ja maar als ik een porsche koop van iemand die al het onderhoud zelf doet hoe weet je of het goed is gedaan?
Dank je Anton.
13 sep 2007 8:33
Jurrian schreef: Had ook rekeningen van de onderdelen, echter wie zegt mij dat dat mannetje deze onderdelen ook daadwerkelijk heeft gebruikt bij deze 928.
Dit is wel erg kort door de bocht, dus rekeningen hebben dan totaal geen waarde
Wie zegt dan dat elke specialist heeft gebruikt wat hij in rekening gebracht heeft. Misschien herplaats hij dan ook wel onderdelen die hij wel in rekening brengt.
13 sep 2007 9:49
Klopt Wim, is inderdaad kort door de bocht. Slaat ook alleen op mijn omschreven voorbeeld. Gezien het feit dat iemand lid is van een Porscheclub, ( zelfs de penningmeester is) Dus volgens zijn eigen zeggen een echte liefhebber is, de Porsche 7 jaar in bezit heeft, en vervolgens niets, maar dan ook niets over zijn auto kan vertellen, buiten het feit dat hij een aantal rekeningen had van een automaterialenzaak, en een "mannetje in belgie"heeft die voor hem het jaarlijkse onderhoud deed en de gekochte ondedelen ( filters e.d.) voor hem monteerde. Mij lijkt als je een echte liefhebber bent , je altijd wat over je auto kan vertellen, ook al ben je niet technisch. Het totale beeld van de auto, ( ster in de voorruit die er al 7 jaar zit) en het zeer korte verhaal van de eigenaar, mede door de hystorie die alleen met een aantal automaterialenfacturen werd verklaard gaf reden tot twijfel. Als deze auto nu bij een erkende specialist was onderhouden dan mag je er vanuit gaan dat het onderhoud ook daadwerkelijk is uitgevoerd, en je dus meer vertouen kunt hebben in de staat van de auto.
13 sep 2007 10:34
blijft een moeilijk iets.maar iedereen die een porsche koopt kijkt toch naar de ondrehoud historie!tuurlijk zullen sommige mensen het net zo goed doen als een monteur bij porsche.maar dat is voor de kopende partij moeilijk te zien.ik denk ook dat het bij de jongere porsche 's niet zo of minder belangrijk is.deze hoeven geen kleppen meer testellen.
moet je eens kijken voor een grote beurt van een 997.kost 3 x nix meer.
ik ben voor een kale beurt al een €800 kwijt.bij porsche kost deze beurt €1200.zoveel is er aan een nieuwe porsche niet meer tedoen dus.want wat kunnen ze voor €350 bij porsche nou uit voeren?
gr anton964
13 sep 2007 19:02
Jurrian schreef:Klopt Wim, is inderdaad kort door de bocht. Slaat ook alleen op mijn omschreven voorbeeld. Gezien het feit dat iemand lid is van een Porscheclub, ( zelfs de penningmeester is) Dus volgens zijn eigen zeggen een echte liefhebber is, de Porsche 7 jaar in bezit heeft, en vervolgens niets, maar dan ook niets over zijn auto kan vertellen, buiten het feit dat hij een aantal rekeningen had van een automaterialenzaak, en een "mannetje in belgie"heeft die voor hem het jaarlijkse onderhoud deed en de gekochte ondedelen ( filters e.d.) voor hem monteerde. Mij lijkt als je een echte liefhebber bent , je altijd wat over je auto kan vertellen, ook al ben je niet technisch. Het totale beeld van de auto, ( ster in de voorruit die er al 7 jaar zit) en het zeer korte verhaal van de eigenaar, mede door de hystorie die alleen met een aantal automaterialenfacturen werd verklaard gaf reden tot twijfel. Als deze auto nu bij een erkende specialist was onderhouden dan mag je er vanuit gaan dat het onderhoud ook daadwerkelijk is uitgevoerd, en je dus meer vertouen kunt hebben in de staat van de auto.
Dat vind ìk nu een voorbeeld van kwaadsprekerij!
13 sep 2007 22:13
Heeft niets te maken met kwaadsprekerij. Is puur een voorbeeld waarom het voor sommige belangrijk is dat er hystorie en onderhoudsfacturen aanwezig zijn bij een Porsche ( of iedere andere sportscar). Doet niets af aan de persoon die zijn automobiel wil verkopen. Zal echter voor de liefhebber een mindere aantrekkelijke auto zijn. Ik vind dat als je een auto verkoopt die je al zoveel jaar naar mijn inziens koesterd zoals zovele op dit forum, je best wel iets over je leifhebberij kunt vertellen. als deze persoon in kwestie ervoor kiest om zijn auto bij dat mannetje te laten onderhouden is dat zijn keuze, en niet de mijne. Dus lieten we de auto staan, zeker omdat er voor de zelfde vraagprijs 928 te koop staan met hystorie en facturen. Iedereen weet dat het vervangen van de riemen en spanrollen van een 928 belangrijk is, zelfs daar werd alleen maar over verteld dat ze vervangen waren. hiervan waren geen facturen aanwezig. Als je dus zo'n auto aanschaft zul je om grote problemen te voorkomen dit alsnog moeten laten doen, ondanks dat het wellicht redelijk recent is gedaan. Tenminste dat zou ik in ieder geval wel doen. Als je dat als eigenaar van een 928 niet weet, zelfs niet na een bezit van 7 jaar, ben je , wederom naar mijn mening, niet serieus bezig met je onderhoud. Maar goed, dit is nogmaals mijn mening en een voorbeeld uit de dagelijkse praktijk in een zoektocht naar een nette 928 s4. Als je mijn vorige bericht kwaadsprekerij vind neem ik aan dat jij waarschijnlijk wel een dergelijke auto aanschaft puur op de vriendelijkheid van de verkoper. Ken deze persoon persoonlijk. ben lid van de zelfde club en vond het een zware tegenvaller dat iemand die actief lid is van de club, zo weinig over zijn hobby kan vertellen.
14 sep 2007 13:38
Leuk om deze discursie te volgen. Zeker als ex monteur.
Ik kijk er vrij nuchter tegen aan. Kleppen stellen (afh. van het type) de remmerrij, olie verversen, dat steld allemaal niet zoveel voor. Als je er bang van bent NIET zelf doen en NOOIT beknibbelen op de veiligheid voor jezelf of de auto. Het principe is allemaal gelijk alleen de techniek is erg veranderd de laatste jaren. Door de vele elektronica moet je tegen woordig hoogleraar zijn om te begrijpen wat het allemaal doet.
Ik ben het er volledig mee eens dat als iemand zijn Porsche verkoopt, (zeker na 7 jaar) hij/zij je alles van de auto moet kunnen vertellen. Mijn auto staat in principe nooit bij de dealer, is hij ook niet meer waard, maar ik weet alles van mijn Porsche en voer het onderhoud of de reparatie's zelf uit.
14 sep 2007 20:23
meneer elven?
als je inconsistent bent moet je dan een pamper aan?
anton964
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.