Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

964 motor loopt vast

19 aug 2004 23:50

Een vraag naar aanleiding van onderstaand draadje [het is weer een ouderwetse prikborddiscussie, ja, en ik ben daar ook een beetje schuldig aan :wink: , maar daar kicken die jongens op :wink: ]

Kan een 964 motor zomaar op die manier in de soep draaien? Gebeurt dat ineens of zijn er voortekenen? Heeft het met onderhoud te maken, slechte/verkeerde olie ofzo, of is de motor gewoon zodanig versleten dat ie kapot loopt?

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=830&i=38213&t=38213

20 aug 2004 9:37

Die gozer moet zijn Porsche verkopen :!:


Een ruilmotor ipv een reparatie, die die niet kan betalen :roll:.



Post ie morgen zeker weer: gezocht gebruikte ruitenwissers :lol:



Maar serieus, stuur hem naar Erwin.

Re: 964 motor loopt vast

20 aug 2004 9:39

michael schreef:Kan een 964 motor zomaar op die manier in de soep draaien? Gebeurt dat ineens of zijn er voortekenen? Heeft het met onderhoud te maken, slechte/verkeerde olie ofzo, of is de motor gewoon zodanig versleten dat ie kapot loopt?


Heb er niet al te veel verstand van, maar als inderdaad een van je drijfstanglagers het begeven heeft schiet het snel op .... vraag mij wel af of daar niet eerder symptomen van waren (lees; signalen) ...

Denk wat Erwinaangeeft sowieso een strak plan is, het blok eerst een demonteren - 't is toch al stuk, dus je hebt er zo niks aan - en dan maar eens kijken of het te herstellen is met gebruikte/gereviseerde of nieuwe delen .... met een "ruil-blok" (wat niet gereviseerd is) kan je binnen no-time (andere) problemen krijgen.

20 aug 2004 10:03

Ik heb het dus ff allemaal gelezen(ze hebben daar het off topic uitgevonden, gaat alleen maar over uurloon etc.), en ben het wederom weer met Erwin eens.



Kijk wil je in een zuivere Porsche rijden, dan weet je dat dat wat kost.

Kijk (of liever luisteren) idd is naar de motor van Olaf, eenmaal zo'n investering en je bent van het gelazer af.

Pascal heeft ook niet zitten knijpen met zijn creditkaart, en heeft ook het zekere voor het onzekere genomen met zijn blok.

Echt ik ben er van overtuigd dat een schade een een motor als genoemde een teken is van slecht onderhoud.

Ik heb dit al eens aan de hand gehad met een ander merk.

Die auto (Was een Toyota Jeep Diesel, sterk blok zou je zeggen), na mijn aanschaf bij 40k op de teller, er bij de 50k de drijfstangen door de motorkap kwamen.

Met wat geharrewar met de Garantie :cry: , te lang verhaal, maar conclusie was dat de eerste eigenaar verzuimd had om de eerste 40k maar is een onderhoudsbeurt uit te laten voeren, dus 40k met oude (inrij) olie en filters etc.


Nogmaals een Porsche is een beresterke auto die niet zomaar kapot gaat.

20 aug 2004 13:13

Vriend heeft CLK 230 Kompressor,nieuw gekocht,100.000 km mee gereden,perfect onderhoud,normale rijstijl,gat als eenbierviltje in het carter waardoor een drijfstang naar buiten loert :shock:

Metaalmoeheid?wat los gekomen? denk dat bij alle merken wel eens wat mis gaat....

20 aug 2004 13:14

Echt ik ben er van overtuigd dat een schade een een motor als genoemde een teken is van slecht onderhoud.


Das wel een erg snelle conclusie, wat dacht je van verkeerd gebruik (vol gas met koude motor, veel te veel kleine ritjes) of gewoon verkeerde olie of .... domme pech. Het is niet het eerste drijfstanglager wat uitloopt bij een 911.

Verder kan ik begrijpen dat hij op zoek gaat naar een ruil motor. Wanneer de schade dermate groot is dat je aan het werk moet met een nieuwe krukas, oliepomp en misschien wel een carter lopen de kosten wel erg hard op (richting 20k) , misschien heeft ie dat geld (er) gewoon niet (voorover).


Het blijft echter een grote gok, zo'n ruil motor van een Porsche sloper, je weet niet wat je koopt, ik zal het niet doen, hoogstens als basis voor een revisie.

20 aug 2004 13:51

John4S schreef:Kijk wil je in een zuivere Porsche rijden, dan weet je dat dat wat kost.

Pascal heeft ook niet zitten knijpen met zijn creditkaart, en heeft ook het zekere voor het onzekere genomen met zijn blok.

Hehehehe, niet met mijn creditcard zitten knijpen nee, maar heb hem wel zitten knijpen hoor... Ach, het is je hobby, en een hobby mag geld kosten toch? Het was/is alleen jammer dat het dan gelijk de eerste beurt is, maarja, als het goed is, nu een paar jaar niet toch? :mrgreen:

20 aug 2004 19:38

vraag van een leek
wat kost een doorsnee revisie :?:
ik begrijp ook wel dat er geen vast bedrag aan te hangen is maar waar moet je zo ongeveer aan denken :?: :?:

20 aug 2004 20:36

Tussen de 3 en de 6 (denk ik, en misschien nog wat reserve aanhouden)

20 aug 2004 23:23

Lou schreef:Tussen de 3 en de 6 (denk ik, en misschien nog wat reserve aanhouden)


Vervang dat misschien maar door zeker weten :shock:

Niet zozeer bij die 6, wel bij de 3.

21 aug 2004 7:16

Is er ook nog het gegeven ... "wat is hoognodig en hoe ver wil ik gaan" ... zit volgens mij ook nog wel "paar" €urootjes verschil tussen ...

Want hij ligt dan toch open niewaar ...


Dirk
:wink:

21 aug 2004 8:15

Heeft dat dan weer niet eerder te maken met het opfokken van die handel?

21 aug 2004 10:05

John4S schreef:Ik heb het dus ff allemaal gelezen(ze hebben daar het off topic uitgevonden, gaat alleen maar over uurloon etc.) ...

Uitgevonden op het prikbord, hier tot volle wasdom gekomen en geperfectioneerd. 8)

Hoewel ik ook zo'n heikneuter ben die van matching numbers houdt kan bij forse motorschade een ruilmotor natuurlijk de beste optie blijken. Ik zou dan ook het voorstel volgen om de motor eerst eens uit te bouwen (moet tocht gebeuren) en te openen. Op basis van de verwachte revisiekosten en de kosten van een ruilmotor kan dan een beslissing worden genomen.

Anne -fiveblade- 2.7

21 aug 2004 10:39

dirkie schreef:Is er ook nog het gegeven ... "wat is hoognodig en hoe ver wil ik gaan" ... zit volgens mij ook nog wel "paar" €urootjes verschil tussen ...

Want hij ligt dan toch open niewaar ...


Dirk
:wink:


drie punt acht-dirk :D

21 aug 2004 13:01

Lou schreef:Heeft dat dan weer niet eerder te maken met het opfokken van die handel?


Is een mogelijkheid maar daarom niet noodzakelijk.
Denken daarbij bv aan versnellingsbak ... om zomaar wat te noemen ...
Is wel niet onmiddellijk de motor ... maar valt toch onder dezelfde categorie.
Maar ook in de motor zelf zijn er volgens mij nogwel wat onderdelen die "nu hij toch open is" kunnen vervangen worden ...

Ik denk als je kiest voor "revisie" dat je het woord in de ruimste zin moet interpreteren ... want als je "dat" dan doet ... tja dan laat ik ook maar gelijk "dit" nog doen ...

En zoals je zelf ook schreeft bv. ... "binnekort komt de buitenkant aan de beurt" ... om nog maar een voorbeeld aan te halen wat onder dezelfde noemer kan geplaatst worden.

Punt is ... als je begint met iets te reviseren ... volgt de rest vroeg of laat ook wel ...


Dirk
:wink:

21 aug 2004 13:25

dirkie schreef:Ik denk als je kiest voor "revisie" dat je het woord in de ruimste zin moet interpreteren ... want als je "dat" dan doet ... tja dan laat ik ook maar gelijk "dit" nog doen ...

Dat ken ik nog ;)
en dit... en dit... en dit...

(nee, geen spijt van!)

21 aug 2004 14:51

Ik ook niet 8)

21 aug 2004 15:40

tja ken dat ook, het begon met het vervangen van de tapeinden, omdat die afgebroken waren, het is uitgelopen op een complete motorrevisie, en het is dan eerder 6 dan 3, of eerder 10 dan 6. maar dan heb je ook nwe koppeling set, olieleidingen, etc,etc,etc erbij. en een turbo motor revisieren is geloof ik duurder dan een normale motor. ben er achteraf wel heel erg blij mee dat ik het meteen goed heb aangepakt, nu nog van de winter helemaal opnieuw laten spuiten, en het interieur afmaken en hij is zo goed als nieuw.

Re: 964 motor loopt vast

21 aug 2004 20:34

Vandaag zo'n rammelaar gehoord .... kwam toevallig langs Steenwijk op m'n reisje Pieterburen-Schiedam :wink:

Wat ben ik blij dat we vorig jaar met het demonteren van de motor ook de drijfstangen verwijderd hebben 8)

21 aug 2004 20:41

je hebt de drijfstang toch niet alleen verwijderd ???? :D

21 aug 2004 20:49

RufBTR schreef:je hebt de drijfstang toch niet alleen verwijderd ???? :D


Kijk zelf maar .... en dat was nog maar het begin van de opbouw ... :shock:

21 aug 2004 20:54

helemaal leeg :)

ook weer iets erin gestopt ? :)

21 aug 2004 21:02

RufBTR schreef:helemaal leeg :)

ook weer iets erin gestopt ? :)


Ja een hele hoop euro's :wink:

21 aug 2004 21:16

klinkt me bekend in de oren
:)
Plaats een reactie