Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

996 TARGA 3.6

18 sep 2007 18:33

Hallo
ben sinds enkele dagen in het bezit van een porsche targa van 2002 EN IS EEN 3.6 . is het normaal dat bij koudstart veel rookontwikkeling is (blauw)alvast bedankt voor reacties ps heeft 75000KM

18 sep 2007 18:40

Door de boxermotor (liggende cilinders) blijft er altijd wat olie in de cilinders staan. Deze verbrand bij het starten, dus wat rookontwikkeling is wel normaal.

18 sep 2007 21:13

dank voor de info en nog vele porsche groetjes
fonzie

18 sep 2007 21:45

Graag gedaan. :salut:

Re: 996 TARGA 3.6

20 sep 2007 22:03

fonzies schreef:Hallo
ben sinds enkele dagen in het bezit van een porsche targa van 2002 EN IS EEN 3.6 . is het normaal dat bij koudstart veel rookontwikkeling is (blauw)alvast bedankt voor reacties ps heeft 75000KM


Nou ben ik technisch een leek, maar als bij een oude 911 (lees 18 jaar) geen rook onstaat bij een koude start, dan zou dat toch zeker niet mogen bij een moderne. :roll: Zeker omdat gesproken wordt over "veel" blauwe rook.

Ik zou dit toch zeker even na laten kijken.

20 sep 2007 22:55

De eerste Porsche die niet rookt vlak na het starten moet ik nog tegen komen, is gewoon het gevolg van... afijn dat had WdePunderd al uitgelegd.
Echter hoeveel normaal is en wat teveel is... als het je eerste Porsche is kan ik me voorstellen dat het erg veel lijkt.

20 sep 2007 23:33

hallo gi996c

als je die porsche tegen wil komen kom dat gerust langs!
want de mijne rookt echt niet bij koude start.

gr anton964

20 sep 2007 23:35

Oke, ik kom graag eeen keertje langs, mag zeker niet met de 996 komen dan :wink: :lol:

20 sep 2007 23:54

tuurlijk mag dat,ik heb niets tegen de 996.die heeft zichzelf ook niet gemaakt!
moet eerlijk zeggen dat ik er met die huidige 996 prijzen over zit te denken er een bij tenemen voor de fun.

anton964

21 sep 2007 1:08

Hallo,

Ik heb dit nog nooit gehoord dat het normaal is dat er veel blauwe rook bij het starten vrijkomt :roll: .

Mijn Boxster had er vroeger wel last van, als ik er bvb 3 maanden niet mee gereden had.

Mijn 993 daarentegn rookt totaal niet, zelfs bij koude start niet.
Een kameraad heeft ook een 993, rookt eveneens niet.

De vele problemen met 996 in het achterhoofd, toch maar eens laten controlleren (kan geen kwaad en dan ben je gerust).
Vergeet niet dat niet alleen de 3,4 l motoren problemen hebben gehad, maar eveneens een aantal gevallen gekend zijn met 3,6 l motoren.
Alhoewel, olgens mij zijn er bij elke generatie wel een aantal gevallen te melden met problemen.

Mijn advies, vrijblijvend na laten kijken bij een specialist.
Hou ons op de hoogte,
Groeten

Waar haal ik die informatie: Flat 6 Magazine, RS Magazine en een Engeld blad Top 911.

21 sep 2007 1:32

mzzlr met je rs magazine en flat six 8) datje in limburg woont vlak bij de grens :wink: kunje ze gewoon in de winkel halen
hier verkopen ze ze niet :cry:

21 sep 2007 6:41

@ mikey - even langs Schiphol rijden :idea:

on topic: als je hem net gekocht hebt (tenzij bij particulier) ga je toch terug? Heb je vooraf toevallig een aankoopkeuring laten doen ergens en zoja, is dit er toen niet uitgekomen? Anders zou ik er idd even door een specialist in de buurt (waar zit je?) naar laten kijken. Weet je gelijk of het normaal is of niet. Ik schat van niet.

21 sep 2007 7:58

Wat ik ook zekers zou doen is geregeld het oliepeil nakijken.
Moet eigenlijk bij iedere motor.

21 sep 2007 8:21

Een beetje witte rook is normaal, maar veel blauwe rook (=olie) lijkt me niet normaal. Dat wordt een bezoek brengen aan je P-specialist. Succes!

21 sep 2007 8:28

anton964 schreef:als je die porsche tegen wil komen kom dat gerust langs!
want de mijne rookt echt niet bij koude start.


Idem diti hier.

21 sep 2007 13:54

Kan mij voorstellen dat dit ook te maken heeft met dikte van de olie, omstandigheden vlak voor en tijdens het uitschakelen van de motor, van de oliedruk, en de tijd dat de auto stilstaat. Verschillende parameters kunnen er voor zorgen dat er bij sommige motoren meer of minder olie de cylinder in druppelt.
Een cylinder waarin bij afschakelen van de motor een beetje onderdruk ontstaat zal -lijkt mij- langzaam lucht naar binnen ''lekken'' en daarbij wat olie kunnen meenemen, vooral bij boxermotor. 100% afdichting is niet mogelijk.

Zelf heb ik het maar af en toe en dan meestal na lang stilstaan, al 3 jaar hetzelfde en niet iets wat met de conditie van de motor te maken heeft volgens mij.

25 sep 2007 18:53

hallo
heb ondertussen goed nieuws van mijn TARGA was gewoon wat teveel olie op de motor afgetapt en ziezo probleem opgelost.
alvast bedankt voor de verschillende reakties en nog vele porsche groeten
Plaats een reactie