Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Lood vervanger ?

04 okt 2007 11:35

Good morning Gentlemen,

Vraagje aan jullie;

Mijn maatje Bas rijdt net als ik in een 3.2 van 1986. Nu tankt hij al jaren met loodvervanger, net als de vorige eigenaar van zijn Carrera.
Mijn 3.2 vermeld echter op de tankmeter; Bleifrei min ROZ91!?

Is het nou aan te raden met loodvervanger te tanken? En waarom zou dat nodig zijn als het stickertje vermeld loodvrij te tanken?

En 95 of 98 tanken? Tank nu zelf 98, maar als dat niet nodig is...

Groet,

Jilles.

04 okt 2007 12:15

Nee, volstrekt onnodig. Klepzittingen zijn voorbereid op loodvrije benzine.

Voegt ook niks toe in de zin van vermogen, beter lopen, o.i.d.

gr.

Dick

04 okt 2007 12:39

je hebt dus een catalysator, helaas ook minder pk,s. kijk het motornummer maar eens na.. 930-21 wsch.

04 okt 2007 13:01

hoger octaan gehalte tanken als voorgeschreven is ook niet nodig, en zonde van de centen.

04 okt 2007 13:04

wolf schreef:je hebt dus een catalysator, helaas ook minder pk,s.


Zo opgelost hoor. :wink: gewoon weer 231 pk of misschien meer, maar dat weet ik niet. (geen bankje hé)

04 okt 2007 13:18

Motornummer; 64G03648 komt niets van de code in voor als jij noemt?

Trouwens geen idee of er een katalysator inzit, dit daadwerkelijk uitmaakt en het verlies in pk's naar koppel gaat? ipv. 231 naar 218 pk's?

Ach auto is snel genoeg naar mijn zin en katalysator kan er altijd af, als 'ie dat niet al is? Zal wel weer een prijzige kwestie zijn... ;-)

J.

04 okt 2007 13:34

Sorry, motortype. En minder pk door lagere compressie.

04 okt 2007 13:38

Hello Wolf,

Geen idee van het motortype, waar kan ik dat vinden? Heb je ook enig idee wat dit betekent voor het koppel?

J.

04 okt 2007 13:50

Moet zeggen dat dat het eerste was wat ik opmerkte aan de auto. Mijn maatje Bas rijdt in een '86-er die gewoon sneller is. Die auto begint rond de 3500 tpm als een lier te trekken en mijn auto begint zo'n 800 tpm later?

Mijn maatje Dennis heeft ook in de auto gereden en zei er ook gelijk iets van. Kan op termijn wel eens kijken of er betaalbaar iets aan het vermogen te doen vat als ik dat zou willen. misschien chiptuning o.i.d. ...

J.

04 okt 2007 13:58

In je manual/serviceboekej staat je motortype. Koop anders Peter Morgan's boek over Porsches. Of google. Betwijfel trouwens of je die 13 pk erg merkt.

04 okt 2007 15:06

Is dat nog te koop :roll: overal waar ik kijk staat niet meer leverbaar.
Ook bij bol.com

04 okt 2007 15:12

Hello boys,

Ik keek daar ook erg van op, moet ik je bekennen. De auto heeft de laatste twee jaar echter slechts een paar honderd kilometer gereden, zal ook niet helpen...

Luchtfilter leek redelijk, kan ik ook wel eens vervangen misschien. (K&N?) Motortje lijkt ook in tweede versnelling tussen 2200-2700 wat onrustig te lopen.
Denk dat ik maar eens ga rijden met de auto. Dit weekend klassieke races in Spa...

Afijn; tanken dus pertinent zonder loodvervanger en 95 octaan geen probleem, naar ik begrijp?
Kieper ik er een Forté motorpower I flesje in leeg bij volgende tankbeurt, brandstofsysteem reinigt zichzelf dan wel.

Jilles.
Plaats een reactie