Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
14 okt 2007 23:23
komt het vaker voor dat het vliegwiel vervangen moet worden? Dat er te veel speling op zit? Bij het opkomen van de koppeling voel je de aandrijving klapperen/trillen. Drukgroep is pas vervangen.
15 okt 2007 7:05
Ja dat kan,
Bij mijn boxster is na 45000 km koppeling drukgroep EN vliegwiel vervangen.
Het vliegwiel is onder garantie vervangen.
15 okt 2007 7:29
Deze zit volgens mij ook op een 964
Ook deze toen laten vervangen
Bij gas loslaten en weer gas geven voelde je ook ruimte
15 okt 2007 15:14
Heb ooit op mijn Carrera 2 type 964 ook een dubbel massa vliegwiel moeten laten vervangen. Gaf telkens een vervelende klak, vooral van 1 naar 2.
Was een vrij kostelijke bedoening en gaat wel eens meer defekt
15 okt 2007 16:15
Jampie schreef,
Was een vrij kostelijke bedoening en gaat wel eens meer defekt
Zeker weten
15 okt 2007 17:44
Dacht een kleine 1000 euro zonder de koppelingsplaat en drukgroep.
Is een verdomd zwaar ding dat dubbelmassavliegwiel. Er zit naar verluid een soort pasta tussen die na verloop van tijd loskomt. Vandaar het klakkend geluid.
15 okt 2007 23:43
ik denk dat het vliegwiel dan toch vervangen moet worden hoop alleen dat het dan over is... anders zonde van het geld
16 okt 2007 8:15
EVM schreef:ik denk dat het vliegwiel dan toch vervangen moet worden hoop alleen dat het dan over is... anders zonde van het geld
Het is bij de 996 goed mogelijk dat het nieuwe vliegwiel evenveel speling blijkt te hebben als de oude en dus het probleem in de bak blijkt te zitten.
Ik ken het probleem en weet dat het niet altijd verholpen is met een nieuw vliegwiel.
.
16 okt 2007 18:25
dat meen je niet! das klote! nieuwe bak?
16 okt 2007 18:29
Renntech schreef:EVM schreef:ik denk dat het vliegwiel dan toch vervangen moet worden hoop alleen dat het dan over is... anders zonde van het geld
Het is bij de 996 goed mogelijk dat het nieuwe vliegwiel evenveel speling blijkt te hebben als de oude en dus het probleem in de bak blijkt te zitten.
Ik ken het probleem en weet dat het niet altijd verholpen is met een nieuw vliegwiel.
.
wat ik trouwens merk als de auto koud is dan is er niks aan de hand. na een minuut of 3 begint het. Alsof het met warmte te maken heeft. De auto moet echt helemaal afgekoeld zijn wil ik er 3 minuten geen last van hebben.
16 okt 2007 19:53
Kostenloos vervangen bij 41.000 Km, tegelijkertijd met krukaskeerring.
16 okt 2007 20:27
Bij mijn 964 was het constant, warm of koud maakte niet uit.
28 okt 2007 19:03
ik ben er nog steeds niet uit vind het zo raar als de motor ijskoud is het weg is.
23 dec 2007 20:49
Het probleem is opgelost! Er zit nu weer een nieuwe drukgroep in. De oude drukgroep was pas vervangen, maar deze is nu terug gestuurd naar de fabriek. Vliegwiel was nog perfect, tussenaskeerring en krukaskeerring waren al gemodificeerd. Ik hoor nu alleen nog een raar geluid maar daar maak ik wel een nieuw onderwerp van.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.