Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

993 met 3.8

21 okt 2007 12:01

Regelmatig kom ik een 993 tegen met een 3.8 motor met 285 PK. Volgens mij was dit destijds als optie te bestellen bij Porsche.

Mijn vraag: wat is nou daadwerkelijk het verschil, en waarom werd dit aangeboden door Porsche? Is dit gedaan om aan de vraag naar meer vermogen te voorzien totdat de 285 pk 3.6 kwam?
Daarnaast vraag ik mij af ofdat dit een toegevoegde waarde is of juist niet (betrouwbaarheid? verkrijbaarheid?).

Wie heeft er meer info?

21 okt 2007 12:13

Er is een verschil tussen de 1e serie 993 vanaf 1993 tot 1996,
die had 272 pk, aansluitend kwam de versie met 285 pk, tgv vebeterde vario-ram, zo heb ik mij laten vertellen, beiden zijn 3.6 overigens.

De 3.8 bestaat inderdaad, en was optioneel te bestellen, maar heeft m.i. niets met de 285 pk te maken. Ik dacht zelfs, dat die 3.8 de basis weer is voor de RS en RSR-versie's van de 993, maar, wie weet heeft een andere forummer meer/betere details?

21 okt 2007 12:33

Ik weet bijna zeker dat de 3.8 RS en RSR gebruik maken van deze basis motor. Maar waar ik eigenlijk op zoek naar ben zijn de verschillen tussen de 3.6 (vario ram 285pk en non vario ram 272pk) en de 3.8 basis met 285 Pk.
Ik heb mijn oog laten vallen op een 993 met een 3.8 :!: volgens de verkoper alleen maar voordelen :shock: maar nuchter als ik als ras zeeuw ben :roll: :wink:

21 okt 2007 12:36

welke voordelen :roll:

die paar pk extra :?: 993 is zeer betrouwbaar ongeacht type motor :wink:

Ik denk meer nadelen, er zijn er veel minder van gemaaakt, van die 3.8,
hetgeen meestal inhoudt, dat onderhoud duurder uit pakt, en ik ben 1 nuchtere tukker. Ik zou me niet blind staren op het per se willen hebbem van een 3.8, of het moest een RS-R zijn :wink:

21 okt 2007 12:40

Pfff ook nog PER SE een 3.8 willen :roll: Een fatsoenlijk 3.6 in de juiste kleurstelling is al amper te vinden :!:
En idd dat was ook mijn gedachte bij de 3.8 Kosten van onderhoud, onderdelen enzvoorts. Ben dus ook benieuwd naar wat er allemaal af wijkt tov de 3.6. Want ik vermoed dat de motoren wel nagenoeg gelijk zijn, dus wllicht is deze stelling niet gegrond :!:
Plaats een reactie