Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
24 okt 2007 12:38
Heeft iemand al eens zijn cat leeggehaald?
Is dit een beetje te doen? De boel moet er volgend jaar toch uit i.v.m. kleppen stellen en zo en dus wil ik gelijk de cat leeghalen (waarschijnlijk nog de orginele dus die zal de boel wel flink ophouden). Ook dus iets vermogenswinst en een nog beter geluid (er zit nu al een cup-pijp onder).
24 okt 2007 12:48
Wel eens geprobeerd omdat hij toch al begon af te brokkelen.
Het valt absoluut niet mee en vermogenswinst is nauwelijks merkbaar.
Kan een klusje worden waar je spijt van krijgt dat je er aan begonnen bent.
24 okt 2007 15:15
cat leeg halen is zeker de moeite waard
a: vermogens winst (al zal dat niet gigantisch zijn)
b: verbruik word aanzienlijk positief beinvloed
c: zoals al aangegeven het geluid
het is wel even pielen om die keramische zooi eruit te trommelen
een andere optie is aan de boven kant een luikje maken
leeghalen en weer dichtlassen
maar met een middagje prikken en kloppen
is het heel goed zelf te doen
24 okt 2007 21:40
ik heb net even gekeken op de motor die ik hier heb staan ,en als je goed kijkt zie je dat het boven- en onderstedeel aan elkaar gepuntlast zijn als je deze punten met een puntlasboor los boort kan je volgens mij de steen er gewoon uithalen .heb het zelf wel al bij vw gedaan maar niet bij p
24 okt 2007 22:02
Kun je in mijn ogen de kat er beter onderuit halen + op de plank leggen en er een kat vervangen tussen zetten.
25 okt 2007 9:16
Zijn er nog nadelen aan het leeghalen of toepassen van een cat vervanger?
Er zit ook al een cup-pijp tussen. Ik hoor ook wel eens "verhalen" over het gevoelige IMS Lager van de einddemper door de toegenomen druk in het uitlaatsysteem.
Wat vind het motormanagement ervan?
25 okt 2007 10:16
Wat je ook doet: Wel leegmaken in een speciale kattebak
25 okt 2007 11:41
MyFirst964 schreef:Zijn er nog nadelen aan het leeghalen of toepassen van een cat vervanger?
Er zit ook al een cup-pijp tussen. Ik hoor ook wel eens "verhalen" over het gevoelige IMS Lager van de einddemper door de toegenomen druk in het uitlaatsysteem.
Wat vind het motormanagement ervan?
Heb geen problemen ondervonden, heb ook cup-pijp erachter zitten.
Ik heb het motormagement gevraagd..... vonden het heerlijk
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.