Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
29 okt 2007 15:47
hallo allemaal .
ik heb nog steeds problemen met mijn porsche 944
na diverse onderdelen te hebben vervangen zoals
dme relais
computer
gasklep sensor
luchtmassa meter
toeren sensoren
temperatuur voeler
blijft hij het probleem houden met inhouden het lijkt of weet het eigelijk zeker dat hij op 3 cilinders gaat lopen wanneer ik het gas intrap loopt hij weer op 4 wanneer er een egale snelheid wordt gereden begint hij weer te klooien even van contact af en hij loopt weer normaal maar met een paar tellen begint het weer ik weet het ook niet meer waar ik het zoeken moet
help wie weet er iets waar het nog aan kan liggen
heb de moter af laten persen en de motor is in zeer goede staat bevonden door een porsche specialist
ik hoor graag van jullie
groetjes rick
29 okt 2007 15:50
beste Rick,
ik kan je helaas niet helpen, maar wat bedoel je met :
heb de moter af laten persen
succes met probleemoplossen!
29 okt 2007 15:56
Ik denk compressietest.
29 okt 2007 16:41
@ RICKVEER: Heb je de verdelerkap/rotor en/of bougiekabels al gecontroleerd?
Willen nog wel eens storing veroorzaken bij een 944.
29 okt 2007 16:57
Daar zat ik ook aan te denken. Als de bougiekabels zijn uitgedroogd / hard geworden kunnen ze doorslaan, waardoor de motor beroerd gaat lopen. Ik heb het zelf vroeger gehad met een oud Golfje. Het ding liep bij lage toeren op maar drie poten, bij hogere toeren pakte die weer op. Nieuwe bougiekabels erop en klaar.
29 okt 2007 17:16
Heb n.l. hetzelfde gehad met een 944. Als de auto b.v. in het donker stond en je deed de de motorkap open , zag je de vonken overslaan. Zowel bij de bougiekabels als bij de verdeler. Liep erg beroerd en na vervanging weer prima.
29 okt 2007 17:46
met af laten persen bedoel ik dat de motor op lekage is getest dus geen lekage langs de kleppen en of zuigers groetjes
rick
29 okt 2007 17:49
ik heb de verdelerkap en rotor schoon gemaakt en weer gemonteerd maar heb hier niets aan kunnen ontdekken ....ga nu maar ff wachten tot het donker is en dat duurt nu niet lang meer
en dan maar eens kijken of ik vonken zie overslaan
29 okt 2007 21:33
Misschien heb je de koppakking lek of een gescheurde cilinderwand.
30 okt 2007 3:28
Dan zou een lekkage bij het 'afpersen'
toch zijn gecontateerd..
Lijkt mij..
30 okt 2007 9:09
.... vaak komt dat alleen naar voren bij 'n warme motor -
30 okt 2007 13:29
heb gisteren in het donker alle kabels nagelopen maar heb daar ook niets aan kunnen ontdekken ... over een lekke koppakking daar denk ik niet aan heb totaal geen koelwater verlies en of olie in het water dus denk het dus van niet
ik zat wel te denken dat misschien het de bougie dop zelf kan zijn maar weet natuurlijk niet of dat een dop kapot zou kunnen gaan
30 okt 2007 14:11
Of een bougiekabel nog wel of niet goed geleid hoef je ook niet aan de buitenkant te kunnen zien. En ja, het zou ook de bougiedop kunnen zijn.. Maar wat zei die specialist er eigenlijk van waar je het nu moet zoeken?
30 okt 2007 15:55
de porsche man wist het zeker dat het in de computer zou zitten dus een andere computer er aan en nog het zelfde probleem weer een hoop knaken weg en nog steeds beroerd lopen
maar alleen als hij warm wordt koud loopt hij als de beste.
heb net nog andere bougie kabels geprobeert maar geen verbetering
er schiet me net door het hoofd dat ik nog geen andere bobine heb geprobeert wie weet ligt het daar aan?>?? gaan deze ook wel eens stuk
???
30 okt 2007 16:06
RICKVEER schreef:de porsche man wist het zeker dat het in de computer zou zitten dus een andere computer er aan en nog het zelfde probleem weer een hoop knaken weg en nog steeds beroerd lopen
maar alleen als hij warm wordt koud loopt hij als de beste.
heb net nog andere bougie kabels geprobeert maar geen verbetering
er schiet me net door het hoofd dat ik nog geen andere bobine heb geprobeert wie weet ligt het daar aan?>?? gaan deze ook wel eens stuk
???
Die knaken en oude computer zou ik dan maar heel gauw gaan terughalen.....
30 okt 2007 16:26
RICKVEER schreef: er schiet me net door het hoofd dat ik nog geen andere bobine heb geprobeert wie weet ligt het daar aan?>?? gaan deze ook wel eens stuk
???
Bobines gaan zelden stuk. Hele enkele keer door interne doorslag of een barst in het bobinehuis waardoor de olie er uit loopt.
Maar dat zou het probleem niet verklaren waarom het alleen bij een warme motor voor komt.
30 okt 2007 16:41
bobine en olie????
daar heb ik nog nooit van gehoord er draait toch niets aan
30 okt 2007 16:51
Nee maar olie wordt in de hoogspanningstechniek ook als isolator en koeling gebruikt. Olie heeft een veel hogere isolatiewaarde als lucht namenlijk.
30 okt 2007 16:53
Wel erg irritant dat je al zoveel hebt vervangen en het nog niet opgelost is. Misschien het beste om eens naar een goed adres te gaan met de auto om hem na te laten kijken?
30 okt 2007 17:53
denk ook dat ik dat maar eens moet gaan doen
krijg er een zwaar hoofd in
of dan toch maar eens inruilen voor een opel of zo
maar dan wel een omega mv6
of een kia sportage
voor mij is de lol van zo een auto er wel eens af
30 okt 2007 22:24
tja een auto kopen en als hij het niet doet door één of andere porschebeun alles laten vervangen dat het theoretisch zou kunnen zijn. en als het dan nog steeds niet gerepareerd is, de schuld aan de auto geven...
een omega MV6 is trouwens wel een lekker alternatief...
31 okt 2007 12:38
ik breng vandaag de auto weg en nu maar afwachten wat er komen gaat
breng hem naar een liefhebber van porsche's en iemand die ook weet waar hij over praat
laat hem er rustig naar kijken en hoop op het beste
02 nov 2007 22:22
RICKVEER schreef:hallo allemaal .
ik heb nog steeds problemen met mijn porsche 944
na diverse onderdelen te hebben vervangen zoals
dme relais
computer
gasklep sensor
luchtmassa meter
toeren sensoren
temperatuur voeler
blijft hij het probleem houden met inhouden het lijkt of weet het eigelijk zeker dat hij op 3 cilinders gaat lopen wanneer ik het gas intrap loopt hij weer op 4 wanneer er een egale snelheid wordt gereden begint hij weer te klooien even van contact af en hij loopt weer normaal maar met een paar tellen begint het weer ik weet het ook niet meer waar ik het zoeken moet
help wie weet er iets waar het nog aan kan liggen
heb de moter af laten persen en de motor is in zeer goede staat bevonden door een porsche specialist
ik hoor graag van jullie
groetjes rick
Hallo,
hoe staat het met de BDP sensor?
Is die nog goed?
Mvg
02 nov 2007 23:20
om nog ff door te gaan met gissen......
de injectoren gecheckt cq gewisseld, misschien daar een slechte verbinding of slecht functionerende injector.
k heb hier wel een setje injectoren liggen om te proberen
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.