Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

K&N luchtfilter: goed of slecht?

02 nov 2007 23:47

Ik heb een K&N luchtfilter in mijn 964. Nu hoor ik allerlei verschillende verhalen erover, varierend van vermogenswinst tot -verlies (in het middentoerengebied). En dat de motor er harder van slijt, omdat het filter een "zandhapper" is.. Maar mijn sleutelkoning zegt weer; niet als je hem regelmatig goed schoonmaakt en opnieuw behandelt. (waarmee dan?)
Dus daarom mijn vraag: K&N filter: goed of slecht?

02 nov 2007 23:53

Heb hem er ook inzitten. Geeft iets mooier aanzuiggeluid en theoretisch een paar PK. Gwoon iedere 10K km met speciale olie behandelen geeft geen problemen. Nooit meer filter wisselen.

03 nov 2007 0:02

Goed






.

03 nov 2007 0:46

@Erwin: toelichting graag :o

03 nov 2007 0:50

Hallo,

Ik heb eveneens een K&N Luchtfilter laten installeren, maar in combinatie met de zogenaamde Airbox (Geperforeerde behuizing) en roestvrijstalen eindpijpen.

Het geluid gaat hierdoor met rasse schreden vooruit.
Het feit dat het officiële Porsche Center mij zelf deze luchtfilter heeft aangeraden en verkocht, lijkt het mij dan ook werkelijk totale nonsens :evil: dat deze luchtfilters enige schade zouden toebrengen aan de motor.

Wel is het zo dat je om de 20.000 km de filter dient te reingen met een speciaal daarvoor in de handel te koop zijnde vloeistof van K&N.

De vermogenswinst is verwaarloosbaar, maar het geluid en de trekkracht bij lagere toeren varen er wel mee.

Op mijn vorige Porsche (Boxster 2,7 Modeljaar '04) had ik eveneens een K&N filter laten installeren en het geluid werd werkelijk nog mooier.

Veel plezier,
:D
Flatsix6

03 nov 2007 1:23

LouisXIV schreef:Heb hem er ook inzitten. Geeft iets mooier aanzuiggeluid en theoretisch een paar PK. Gwoon iedere 10K km met speciale olie behandelen geeft geen problemen. Nooit meer filter wisselen.


Iedere 10K opnieuw inolieen? Ben je gek man, da's véél te vaak. EN spuit er zeker niet teveel olie op want dan kan bij sommige Porsches de LMS problemen gaan geven. Voor de rest een goede upgrade, iets betere respons en een ietsiepietsie meer vermogen.

03 nov 2007 2:42

Misschien een item om te behandelen tijdens de technische dag??

03 nov 2007 6:09

Een K&N luchtfilter? Is net zo'n vraag als 'hoe duur is een huis'? Je hebt zoveel verschillende K&N luchtfilters....

Ik had destijds in mijn 964 coupe's ook zo'n plat K&N filter. Voordeel zoals gezegd het geluid en dat je ze in principe nooit meer hoeft te vervangen, maar eens in de zoveel jaar (nooit meegemaakt, ben wat dat betreft net HenkC2C :wink: ) moet schoonmaken. Wat mij betreft een aanrader.

Afbeelding

Heb in mijn huidige 964 een ander K&N filter wat je nog duidelijk hoort aanzuigen en een mooi geluid geeft. Zat er al op, vind het zelf geen gezicht, zo'n ding maar who cares. De klep zit toch altijd dicht. :lol:

Afbeelding

Enfin, flatsix, aan wat voor filter dacht je?

Afbeelding

Schoonmaaksetje

Afbeelding

03 nov 2007 9:27

Paul van Engelen schreef:@Erwin: toelichting graag :o


Ik gaf gewoon gericht antwoord op zijn vraag.

03 nov 2007 16:08

ik zou een k&n filter nemen voor in je origineel filterhuis ,zo een kelk is niet zo goed voor je luchtmassameter en bij hoge snelheid heb je vermogen verlies omdat je geen airbox (een buffer aan lucht) meer hebt maar k&n is niet voor niks een wereld merk

03 nov 2007 17:53

Met zo'n K&N-filter leek mijn 3.2'tje zwaar astmatisch; qua aanzuiggeluid dan. Heb 'm eraf gegooid en terug naar originele papieren.

03 nov 2007 23:18

flm900 schreef:zo een kelk is niet zo goed voor je luchtmassameter en bij hoge snelheid heb je vermogen verlies omdat je geen airbox (een buffer aan lucht) meer hebt



En dit is wat Jeroen914 in een ander topic al schreef:... als het op het internet staat, MOET het wel waar zijn :mrgreen:




:roll: :lol:

03 nov 2007 23:24

gelukkig maar. hebben ze mijn auto voorzien van een hittedraadje en weet ik wat voor ongein nog meer incl conisch K&N filter, was ik al bang dat ik alleen maar langzamer geworden was... :? :wink:

04 nov 2007 0:48

Enne dat draadje maakt je aanzuiglucht warmer...o jeetje das niet goed voor het rendement.... :lol:

04 nov 2007 7:41

daarom heet het toch ook een hittedraadje? anders was het wel koutouw genoemd. :mrgreen:

@ Roi: Schiet eens op met die S6, overloper! :wink: feauteau's!

04 nov 2007 11:00

Waar wil je ze hebben hier...moet er woensdag a.s. mee naar de RDW voor het "kentekenonderzoek"..ik zal al wat feauteau's in mijn album plaatsen..... :wink:

04 nov 2007 11:04

cool! welk jaar? 8)

04 nov 2007 11:05

2002
Plaats een reactie