10 nov 2007 17:32
10 nov 2007 18:27
10 nov 2007 20:40
13 nov 2007 0:38
Janssen schreef:bedankt voor de link.
Nou wou ik zowiezo een handleiding gaan kopen.
Even een update:
Oorzaak van het ratelen is :
Een afgebroken zelftapper van 1cm lang en 2mm dik in cilinder 5
Nou denk ik zelf:
Met starten is een backfire onstaan, die heeft mijn luchtfilter kast opgeblazen, tevens is punt van de zelftapper, waar de luchtfilterkast mee vast, zit afgebroken, en in de 5de cilinder gezogen
Dat verklaart ook dat ik nog 2 straten gereden heb voor dat hij begon te ratelen.
Als een klep krom was dan had de motorblok meteen gerateld.
Vrijwel geen schade aan de cilinder(kop).
13 nov 2007 19:16
13 nov 2007 21:08
14 nov 2007 0:41
Janssen schreef:Blok had ik al eruit gehaald.
De cilinderkoppen eraf halen was ook zo gebeurt
17 nov 2007 19:32
17 nov 2007 22:31
17 nov 2007 23:36
18 nov 2007 13:50
18 nov 2007 18:24
18 nov 2007 18:37
Janssen schreef:Vandaag cilinder(koppen) weggebracht voor revisie.
vraagje:
Is het normaal dat je de drijfstangen van links naar recht kunt bewegen.
Nou weet ik wel dat ze iets bewegen, maar het is net of er veel speling in zit.
Bij alle 6 de drijfstangen heb ik dezelfde speling (links en rechts wegen)
Naar voor en achter heb ik geen speling gevoeld.
Een Drijfstang lager heb ik eraf gehaald, zie geen koperkleur doorschijnen.
Nummer in het lager is 930.148.00
Neem aan dat het orgineel is.
alvast bedankt
20 nov 2007 22:48
21 nov 2007 19:16
Janssen schreef:Het is wel de bedoeling dat ik alle lagers nieuw zet.
Alleen dat je de bouten nieuw moest zetten wist ik niet......
21 nov 2007 21:33
21 nov 2007 21:40
22 nov 2007 0:04
25 nov 2007 13:52
25 nov 2007 15:49
25 nov 2007 17:01
Janssen schreef:Weet nog iemand een adres voor onderdelen te bestellen
09 nov 2010 16:54
09 nov 2010 18:26