Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
24 nov 2007 17:19
Heb vandaag proefrit gemaakt in een 3.2 (950 bak) en ik moet zeggen een hele fijne auto en motor. Zeker na mijn ervaring van afgelopen week in een 3.0 met een verkeerd afgestelde koppeling is dit een wereld van verschil. De auto ziet er netjes uit ik heb echter gemerkt dat de onderkant van het blok nat is en dus olie lekt. hij lekt oa op de pakkingen van de ketting behuizing. Nu is de vraag of dit acceptabel is? Ik bedoel het is een auto van 20 jr oud met x km op de teller.
Ik twijfel om een AKK te doen of dat ik de auto gewoon moet laten staan vanwege zo'n lekkage.
En eh... waar kan ik een AKK in de buurt van Bergen op zoom/Rozendaal doen.
24 nov 2007 17:24
Is Rennsport in Breda te ver weg
Afdichtingen van de distributie-ketting-behuizingen vervangen is niet 'n hele dure reparatie - mss in de prijsonderhandelingen meenemen
De AKKKM kan je vast 'n goede prijsindicatie geven van de te verwachte kosten
24 nov 2007 17:35
Breda is heel goed te doen?
Ik twijfel alleen of ik het moet doen. De carosserie is in zeer goede staat. Absoluut geen roest. Auto is wel overgespoten maar niet recent. De lekage levert echter wat twijfels op. Ik vraag me dan ook de ernst van het probleem af.
24 nov 2007 17:52
Rennsport Breda is een uitstekend adres voor AKK. Zeer kundige monteur die de auto in 3 uur tijd binnenstebuiten keert. Je weet dan precies hoe het er voor staat en wat eventuele kosten zijn. (mijn eigen ervaring). In hoeverre de olielekkage een probleem is kun je zo niet zeggen. Enne.. het is Roosendaal, niet Rozendaal.
Laatst bijgewerkt door
Harry 911 op 24 nov 2007 17:58, in totaal 2 keer bewerkt.
24 nov 2007 17:56
Je hebt gelijk. Kan met niet verschuilen achter een typfoutje ;(
24 nov 2007 17:58
Normaal is een olielekkage nooit natuurlijk.... maar in hoeverre ie ernstig genoeg is om op korte termijn problemen cq. grote onkosten te veroorzaken zou ik inderdaad aan een expert over laten om te beoordelen.
24 nov 2007 20:42
Hoezo normaal? dat het vaak voorkomt maakt het toch niet meteen normaal? Ik zou iig niet meteen een mooi exemplaar laten staan op wat lekkage. Volg de aanwijzingen --> AKK en je weet waar hij lekt en wat het kosten zal...
24 nov 2007 21:47
Wat een flauwekul, een Porschemotor mag niet lekken, en zeker een 3.2 niet, Leeftijd heeft hier niets mee te maken, hooguit een beetje zweten, en wat betreft die ervaringsdeskundige????? een Porschemotor lekt altijd?????. zal wel erg betrouwbaar zijn dan. Uiteraard hoeft een lekkage geen groot probleem te zijn, maar laat het goed nakijken. kan een paar euro zijn, maar ook enkele duizenden om het te repareren. mijn 3.2 blok is van 1985 nog nooit open geweest en lekt geen druppel, hij zweet zelfs niet. En nee, het olienivo is niet te laag.
24 nov 2007 22:35
Elven schreef:Des te vaker het voorkomt, hoe normaler het wordt...kwestie van statistiek.
Iets wordt pas normaal als je het als normaal accepteert.
Hoe vaak je ook lekkende blokken ziet. Ik zou het dus niet normaal vinden als ik op zoek was naar een 3.2. Als de verkoper me zou zeggen dat dat normaal was, mocht hij zijn normale lekkende auto houden. Dan zou ik toch verder zoeken naar een abnormale
24 nov 2007 22:49
Daar zou ik het normaalgesproken wel mee eens zijn, maar als het nou een kleinigheidje is om te repareren?
24 nov 2007 22:54
162dkm, nooit open geweest, géén lekkage, géén zweet!
Maar wat de toekomst brengt????????? Daar moet ik Elven gelijk in geven.
Als ik weer op zoek zou zijn zou ik Harald weer gelijk geven, liever één die droog is of iig niet méér dan een beetje zweet.
Btw, als een 911je erg lang stilstaat gaat hij vanzelf wel zweten, wat ook weer weg kan gaan als hij weer regelmatiger gebruikt wordt.
24 nov 2007 22:56
Harry 911 schreef:Daar zou ik het normaalgesproken wel mee eens zijn, maar als het nou een kleinigheidje is om te repareren?
Ik zou zeker een akk laten doen, dus als dat eruit komt zou ik er niet over vallen. wel op mijn kop krabben als zo'n auto bij een dealer/specialist zou staan...
24 nov 2007 23:05
Ja, dat zou wel gek zijn Harald. Doet me denken aan een oude sketch van Monty Python waarbij een verkoper een auto probeert te verpatsen die van ellende uit elkaar valt en blijft volhouden dat er niets aan de hand is! Fantastisch
24 nov 2007 23:21
dooie papegaai toch?
25 nov 2007 0:00
Elven, ik ben niet opgefokt, en niemand weet wat de toekomst ons brengt, en natuurlijk spreken we over auto's van 20 jaar en ouder, maar om het als normaal te betietelen gaat mij veel te ver. zeker bij een aanschaf zou ik een auto met een nat blok laten staan, als het een kleinigheid zou zijn zou ik het als eigenaar al lang hebben laten verhelpen. Geeft een beetje aan hou de vorige eigenaar dacht over zijn 911 lijkt mij.
enne for your information, ben echt geen leek op het gebied van Porsches, en ook ik heb er genoeg gezien en zie er nog genoeg. maar een 911 met een droog blok is echt geen uitzondering, ze zijn echt te vinden. En ook ik weet dat lekkages vaak voorkomt, zelfs bij jongere 911jes. Zeker de blokken 2.7 en ouder zijn zelden lekvrij, dit is lastig te voorkomen vanwege de construktie van deze motoren, maar 3.0 en 3.2 mogen in mijn opinie niet lekken.
25 nov 2007 13:21
dubsport schreef:De auto ziet er netjes uit ik heb echter gemerkt dat de onderkant van het blok nat is en dus olie lekt. hij lekt oa op de pakkingen van de ketting behuizing. Nu is de vraag of dit acceptabel is?
Voor de een wel, de ander niet.
Laat Lothar van Rennsport er eens naar kijken. Die kan je zo vertellen of het iets is wat voor niet teveel kan worden gerepareerd. Op basis van de info die je geeft is het voor ons niet mogelijk om een goed advies te geven.
Mijn motor (964) zweet inmiddels ook. Niet zo gek met 270.000km op de klok. Het olieverbruik is zodanig dat ik het gewoon accepteer (er zijn kurkdroge motoren die meer olie verbruiken dan die van mij). De motor presteert immers nog steeds als nieuw (nagemeten, niet alleen op gevoel), klinkt niet gek en er is geen druppel op de oprit te zien.
Maar een purist laat misschien de motor onmiddellijk reviseren...
Dus wat acceptabel is...
25 nov 2007 13:51
Mijn 3.2 staat soms twee weken stil in de garage. Nooit vind ik een druppeltje olie op de grond. Hiermee wil ik overigens niet beweren dat ze geen druppel lekt, maar iig niet noemenswaardig.
25 nov 2007 14:15
Vond dat vroeger ook al zo'n mooi verhaal van de verkopende partij, "de motor moet alleen opnieuw verpakt worden"
Kassa
25 nov 2007 14:35
Ik heb een 3.2 van 1988 en die is absoluut droog.
25 nov 2007 16:43
Btw, als een 911je erg lang stilstaat gaat hij vanzelf wel zweten, wat ook weer weg kan gaan als hij weer regelmatiger gebruikt wordt.
Dit vind ik ook best interessante informatie. De auto waar ik naar gekeken heb heeft nl ook een lange tijd stil gestaan +/- 3k in 5 jr. Kan dit dan van invloed zijn?
25 nov 2007 17:02
er kunnen natuurlijk pakkingen of rubbers uitgedroogd zijn waardoor het nu lekt.
Ik zou de gok niet nemen dat het over gaat, ik ga er van uit dat het alleen maar meer word.
ik zou hier even naar laten kijken zoals rennsport in breda zoals al eerder werd gezegd.
meteen een akk.
Dan weet je:
-of de moter alleen daar lekt !
-wat de kosten van de reparatie zijn !
-welk bedrag je van de prijs af wilt ivm met de reparatie !
succes,
robert
ja kan niet met dit soort dingen van het positieve senario uitgaan dan valt het tegen
$
25 nov 2007 17:57
Ik heb ooit m'n huidige lekkende 3.3 turbo gekocht
maar dit was van tevoren bekend (was ook niet te verzwijgen, viel duidelijk op
) Bij een grote beurt de motor eruit en toen is het keurig verholpen, het was voor mij destijds geen reden om de auto te laten staan. Ik rij nu vele lekvrije plezierige kilometers
Je moet alleen wel onderhandelen over de prijs lijkt me, samen met alle andere evt. zaken die aan het licht komen...
succes d'r mee
Paul
25 nov 2007 21:11
dubsport schreef:Btw, als een 911je erg lang stilstaat gaat hij vanzelf wel zweten, wat ook weer weg kan gaan als hij weer regelmatiger gebruikt wordt.
Dit vind ik ook best interessante informatie. De auto waar ik naar gekeken heb heeft nl ook een lange tijd stil gestaan +/- 3k in 5 jr. Kan dit dan van invloed zijn?
3k in 5 jr. is vrij vaag, de wagen kan dan nl. iedere maand een ritje van 50km hebben gemaakt waarbij de motor dus volledig warm is geworden en je niet meer kan spreken van een auto die langere tijd heeft stilgestaan! Eerder van een liefhebber die zijn auto ieder maand netjes heeft uitgelaten
26 nov 2007 9:59
Conclusie. Als je het iets lijkt gewoon een AKK doen en kijken wat het kost!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.