Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

2 versies van G-Pipe?

28 nov 2007 13:13

Teneinde de Porsche een wat heftiger geluid te laten produceren en tegelijk wat gewicht te besparen, zoek ik een Cup of G-pijp te installeren. Het verschil tussen beiden is me geheel duidelijk.

Maar onlangs heb ik een afwijkende versie van de G-bocht gezien:

Afbeelding

Kent iemand deze versie? Wat zijn de verschillen in klank? Zijn er nog andere redenen voor dit aangepast ontwerp?

Re: 2 versies van G-Pipe?

28 nov 2007 15:54

rafv schreef:
Kent iemand deze versie?


Ja. Wordt meestal als RS-pijp aangeduid.

Wat zijn de verschillen in klank?


Eigenlijk gelijk.

Zijn er nog andere redenen voor dit aangepast ontwerp?


Het scheelt een paar pk kennelijk.

Heb je overigens al een cuppijp? Want de combi is vrij luid...

28 nov 2007 16:47

Aha, bedankt!

PK's in het voordeel van de RS pijp ga ik dan even van uit?

De hele uitlaatlijn is nog standaard, dringend tijd dus om eens te experimenteren met 1 van de mogelijke opties. Blijkbaar is de combinatie van verschillende mogelijkheden redelijk asociaal, het zal dus bij 1 ingreep blijven, ook al omdat op circuit Zolder, waar ik al eens een rondje maak, geluidsnormen gehanteerd en gecontroleerd worden, die niet extreem hoog liggen.

Re: 2 versies van G-Pipe?

28 nov 2007 18:39

rafv schreef:Zijn er nog andere redenen voor dit aangepast ontwerp?


Die met die beugel zit 'n stuk steviger - bij de andere G-pipe hangt de G-pipe en je eindtsuk aan de midden-demper (of cup-pipe) :idea:

28 nov 2007 19:30

rafv schreef:
PK's in het voordeel van de RS pijp ga ik dan even van uit?


Klopt. Dat mag ook wel, de RS pijp is een stuk prijziger.

Re: 2 versies van G-Pipe?

28 nov 2007 20:28

Olaf schreef:
rafv schreef:Zijn er nog andere redenen voor dit aangepast ontwerp?


Die met die beugel zit 'n stuk steviger - bij de andere G-pipe hangt de G-pipe en je eindtsuk aan de midden-demper (of cup-pipe) :idea:


De bocht is vloeiender en dus de flow beter, geeft meer rendement.

28 nov 2007 21:07

Devils son schreef:
rafv schreef:
PK's in het voordeel van de RS pijp ga ik dan even van uit?


Klopt. Dat mag ook wel, de RS pijp is een stuk prijziger.


DS, ik heb inmidels gemerkt dat jij (redelijk) veel weet :shock: :wink:
Over wat voor prijzen praten we dan voor zulke uitlaten???

29 nov 2007 1:22

Bij FVD (www.fvd.de) kost deze versie 175 euro ex btw (in vergelijking met hun 'korte' G-pipe die 150 euro kost).

29 nov 2007 1:47

Voor dat verschil hoef je het dus niet te laten :wink:

29 nov 2007 9:14

Is niet slim om deze naast de cup-pipe te monteren geloof ik? Zou het graag willen doen maar ben bang voor echt asociaal geluid.

29 nov 2007 13:22

Ach, wat is asociaal? :wink:
Als je er rustig mee rijdt gaat het wel. (voor de omgeving)
Geef je gas, dan is het super :lol: (en ben je de buurt al uit)
Op lange snelweg ritten gaat het wel een beetje storen als je beneden de 160 km zit...daarboven hoor je hetzelf ook niet meer :D
Ik ga de G-rohr er ook weer op zetten voor de winter, dan rij ik kortere ritten.
Heb er sinds kort ook een katvervanger opzitten, dus ben benieuwd hoe het dan klinkt, want dan dempt er helemaal niks meer :oops:

Rob

29 nov 2007 15:01

P-911 schreef:
DS, ik heb inmidels gemerkt dat jij (redelijk) veel weet :shock: :wink:


Ik zal het niet betwisten... :wink:

Over wat voor prijzen praten we dan voor zulke uitlaten???


De G-pijp zit meestal rond de 150 euro en de RS-pijp rond de 250 euro. Voor 25 euro extra is de RS-pijp een no brainer...

29 nov 2007 16:54

Ik moet zeggen dat ik bij de keuze van aanpassingen aan de uitlaat ook het gewichtaspect meeneem... Ben begonnen met het monteren van een cuprohr, mede ook omdat ik dan die grote lange demper kan vervangen door een veel lichtere buis. Of ben ik nou een pietlut? :wink:

01 dec 2007 11:09

Elke kilo die je aan de achterkant van de auto bespaard merk je wel degelijk!

01 dec 2007 11:34

LouisXIV schreef:Elke kilo die je aan de achterkant van de auto bespaard merk je wel degelijk!


Klopt, en je wint het meest met de G-pijp (weliswaar is de middendemper zwaarder, maar omdat de G-pijp zo licht is, win je het meest met die wissel). Het is overigens redelijk lood om oud ijzer (het scheelt in de onsjes en omdat het gewicht bij de middendemper het meest aan de achterkant zit zal het effect gelijk zijn).

01 dec 2007 12:33

Die prijzen niet echt hoog, kan je G-pijp zomaar voor je standaarddemper vervangen of lijkt het goedkoper dan dat het is uteindelijk :roll: :wink:
Jammer dat ik er (nog) niet veel verstand van heb :lol:

02 dec 2007 3:20

P-911 schreef:.. kan je G-pijp zomaar voor je standaarddemper vervangen ...


Ja hoor :thumleft: .. en andersom ook :wink:


Als je de constructie van - en het materiaal in - de originele einddemper bekijkt, dan vind ik dat stukje G-pipe helemaal niet zo goedkoop 8)

Re: 2 versies van G-Pipe?

02 dec 2007 14:47

rafv schreef:Teneinde de Porsche een wat heftiger geluid te laten produceren en tegelijk wat gewicht te besparen, zoek ik een Cup of G-pijp te installeren. Het verschil tussen beiden is me geheel duidelijk.

Maar onlangs heb ik een afwijkende versie van de G-bocht gezien:

Afbeelding

Kent iemand deze versie? Wat zijn de verschillen in klank? Zijn er nog andere redenen voor dit aangepast ontwerp?
ik heb de pijp een paar weken terug besteld bij fvd,als hij er is en gemonteerd is kan ik je vertellen wat hij doet(of niet doet) let wel,ik heb een turbo 965 dus zal allemal wel iets anders klinken.
Plaats een reactie