Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Oliedruk(meter)

14 nov 2003 18:33

Tot voor kort gaf mijn oliedrukmeter (bij warme motor) netjes [toerental/1000] +1 aan. Nu echter schommelt de druk bij stationair lopen rustig tussen de 1 en 2 bar, maar zodra ik gas geef gaat de wijzer naar de 4 bar en blijft daar. 3000 Toeren of 5000+ maakt niet uit :? . Als ik echter gas los laat loopt de wijzer weer terug naar 1 tot 2 bar.

Olie is niet onlangs bijgevuld en peil staat op 3/4 :).

Eerder is op het prikbord al een keer opgemerkt "de ene auto doet dit, de andere dat", maar dit is dus een wijziging bij dezelfde auto. Wie heeft een idee wat er aan de hand is :?:

14 nov 2003 18:36

Oliefilter zou dit kunnen veroorzaken. Wanneer is deze voor het laatst vervangen :?:

14 nov 2003 18:46

SharkS4 schreef:Oliefilter zou dit kunnen veroorzaken. Wanneer is deze voor het laatst vervangen :?:


5000 km geleden (afgelopen juni) :!:

15 nov 2003 21:13

NIEMAND :?: :?: :?:

Dat gaat op het prikbord dan toch beter :!: :wink:

15 nov 2003 22:13

Ja,, daar ben je goed geholpen :cry: :cry:
Stel hier je vraag maar eens, of beter gebruik de zoekfunctie.
www.forumworld.tv/cgi-bin/ultimatebb.cgi
Begrippen:
Ölstand
Ölstandanzeige.
Doe maar eens.

15 nov 2003 22:18

Eric, hoe gebruik je de C4, veel en vaak kleine stukjes??
Wordt de motor echt goed heet, bv.lange stukken autoweg>150km/h??

15 nov 2003 22:46

Robinson schreef:Ja,, daar ben je goed geholpen :cry: :cry:
Stel hier je vraag maar eens, of beter gebruik de zoekfunctie.
www.forumworld.tv/cgi-bin/ultimatebb.cgi
Begrippen:
Ölstand
Ölstandanzeige.
Doe maar eens.


Danke, mache ich :!: :) ..... mit Öldruck(anzeige) ;).

Wat betreft het gebruik: zelden minder dan 15km :mrgreen:. De wijziging van de meter viel me echter op terwijl ik die dag in totaal zo'n 250km reed met delen van inderdaad 140-150 km/u. Echt lange stukken niet, maar de olietemperatuurmeter kwam wel regelmatig halverwege.

15 nov 2003 22:55

Wil nog wel eens gebeuren dat het watergedeelte uit de olie "gekookt" wordt met dit resultaat.

15 nov 2003 23:04

Robinson schreef:Wil nog wel eens gebeuren dat het watergedeelte uit de olie "gekookt" wordt met dit resultaat.


Klopt, Roel964C2 is een plaatsgenoot van me ;). Daar was echter niet de olieDRUK maar het oliePEIL het probleem :!:

16 nov 2003 13:52

Eric,

Ik zou je toch het volgende willen adviseren, je meter geeft geen schokkende waarde aan, en ik neem aan dat je niveaumeter ook nog goed aangeeft, dan heeft Humprey het bij het rechte eind ('With Porsche is every road a straight line" ) en ga is een dagje lekker Autobahn brennen, dat heeft bij mij geresulteerd in een 3/4 liter minder in mijn auto.
Das nodig het vocht er is uit, bij mij liep ie na een ritje autobahn (km of 500 totaal) super strak stationair.

16 nov 2003 15:09

8)

16 nov 2003 19:27

john radder schreef:Eric,

Ik zou je toch het volgende willen adviseren, je meter geeft geen schokkende waarde aan, en ik neem aan dat je niveaumeter ook nog goed aangeeft, dan heeft Humprey het bij het rechte eind ('With Porsche is every road a straight line" ) en ga is een dagje lekker Autobahn brennen, dat heeft bij mij geresulteerd in een 3/4 liter minder in mijn auto.
Das nodig het vocht er is uit, bij mij liep ie na een ritje autobahn (km of 500 totaal) super strak stationair.


If you need an excuse ..... :mrgreen:

Op het prikbord kreeg ik de volgende info: http://www.prikpagina.nl/read.php?f=830&i=25536&t=25451 . Ik denk dat ik daar maar eens verder mee ga. Iemand hier een idee waar de oliedrukzender zit en hoe deze het beste te vervangen? Jeroen :?:

16 nov 2003 20:08

Ik zal wel effe kijken of ik wat kan vinden...
Bij de 3.2 en eerdere modellen weet ik 'em wel te vinden, maar of 'ie daar ook zit bij de 3.6???

gr.

Jeroen

16 nov 2003 20:34

Ik kan zo gauw effe geen fotootje van de motorruimte van een 3.6 vinden... (als you er wel één hebt, zet 'em er dan effe op, dan kan ik 'em misschien wel voor je aan wijzen)

Anyway... hier is een fotootje van mijn 3.2-tje
Het zendertje voor de olie-druk meter zit in de gele cirkel

Afbeelding

gr.

Jeroen

16 nov 2003 20:36

Misschien is het alleen een beetje corrosie op het stekkertje van de bedrading... (effe schoonmaken met een schuurpapiertje)

gr.

Jeroen

16 nov 2003 21:28

Jeroen, kun je wat met de geplaatste foto's in het fotoalbum bij "Techniek"?
Alvast bedankt :!:

Groet,
Eric

16 nov 2003 23:43

EriC4C schreef:Jeroen, kun je wat met de geplaatste foto's in het fotoalbum bij "Techniek"?


Sorry, maar ik zie geen reet op die fotootjes :roll:

gr.

Jeroen

17 nov 2003 10:39

Jeroen914 schreef:
EriC4C schreef:Jeroen, kun je wat met de geplaatste foto's in het fotoalbum bij "Techniek"?


Sorry, maar ik zie geen reet op die fotootjes :roll:

gr.

Jeroen


Was ik al bang voor, maar was het enige wat ik op internet (en in Morgan) zo snel kon vinden :( . Probeer vandaag (nu het licht is :wink: ) zelf wel even wat foto's te maken.

Groet,
Eric

17 nov 2003 13:07

Oke Eric wellicht heb je er wat aan, maar om op je vergelijk met de prikpaginaboys terug te komen, ik denk dat er wel degelijk een verschil is tussen de verschillende fora's.

Hier zitten denk ik (en das voor mijn persoonlijke rekening) meer de genieters (lees rijders) en op de prik.... zitten de doe het zelfers (lees sleutelaars), en uiteraard zitten onder die categorie meer luitjes die een adequaat antwoord hebben op technische problemen ect. onder de genieters zitten meer mensen met rij-ervaringen en andere geneugten van het goede leven.

Als ik jouw berichten zo is nalees dan trek ik de voorzichtige conlusie dat gezien je een cabriolist bent dus toch wel een genieter bent, correct me if I'm wrong.

Van mij weet ik het zeker ik ben een genieter pur sang, neemt niet weg dat ik vroeger toen ik de pecuniaatjes niet had altijd alles zelf aan mijn auto's (toen ze nog simpel waren) deed, of het nu syncromeshjes vervangen of een kompleet blokkie was ik heb wel degelijk vieze handen gehad (en met veel plezier).

17 nov 2003 14:39

Jeroen,

In mijn album staat een foto van een blik onder de motorkap van mijn 964 ..... maar of je daar iets aan hebt :? .

Groet,
Eric

17 nov 2003 14:54

John, jouw vergelijking klopt denk ik wel, maar ..... (ook) wij hebben gelukkig Jeroen :D :!:

Dat ik een "genieter" ben volgens jouw definitie ;) en dus liever rijd dan sleutel klopt helemaal (al heeft dat wat mij betreft niets met cabrio te maken :roll:) . Dat neemt echter niet weg dat ik nu eindelijk weer een auto heb waar je (kleine :!: ) dingen zelf aan kunt doen :) . Geen kwestie van geld, maar beetje extra "fun" (en liever dan poetsen 8) ). Zo piept bijvoorbeeld de lager van kachelunit en is deze unit met een paar simpele handelingen te verwijderen, open te maken en de lager te smeren. Dit soort dingen wil ik dus zelf kunnen doen. Een ander probleem is wellicht mijn startmotor, maar (zie http://www.porsche964.co.uk "Technical") dat gaat mij te ver. De oliedrukzender vervangen bij de 3.2 lijkt me aan de hand van de foto van Jeroen zelf goed te doen, maar bij de 964 ..... :?:

17 nov 2003 16:32

Hey Eric,

Sorry, maar ook op je nieuwe foto's zie ik geen moer :shock:

Kans is groot dat 'ie op de 3.6 heel ergens anders zit.
Zal wel effe verder spitten voor je...

gr.

Jeroen

17 nov 2003 16:38

Vooral blijven genieten, en maar hopen op mooi weer want op dit moment is het puin, enne de ukkepuk klusjes aan je auto vind ik ook nog leuk, alhoewel het steeds minder te doen valt met die moderne dingen, een simpel radiootje inbouwen of een speakertje is gewoon specialisten werk geworden laatstaan een remblokkie of een motortje.

Vraagje off topic Eric ben jij zo'n die hard cabriolist die ook bij temperaturen van onder 10 graden nog lekker cruised met je kap open, petje shawltje en kachel (pieploos) aan.
Want tijdens de nachtrally waren er inderdaad Die Hards met de kap open, petje af (ik tenminste hun niet).

Was jij dat niet met die blauwe en die enorme bom aan electronica aan boord, waar zelfs onze Site goeroe jaloers op zou worden.

17 nov 2003 17:02

john radder schreef:Vraagje off topic Eric ben jij zo'n die hard cabriolist die ook bij temperaturen van onder 10 graden nog lekker cruised met je kap open, petje shawltje en kachel (pieploos) aan.
Want tijdens de nachtrally waren er inderdaad Die Hards met de kap open, petje af (ik tenminste hun niet).


YES, ik heb een cabrio om open mee te rijden :P, anders had ik zeker de mooier gelijnde coupe gekocht . Enige beperkingen zijn regen en temperatuur. Helaas wordt DRINGEND geadviseerd de kap van m'n 964 niet beneden de 10 graden Celsius te openen :cry: . Dit in verband met de kunstof achterruit .... is wel apart los te ritsen, maar dat was eerder geen succes :( . Mijn vorige cabrio (Saab :) ) had een glazen achterruit, dus als het maar even kon ..... :lol: . Heerlijk om bij (zeer) lage temperaturen een frisse neus te halen met winscherm omhoog, jas en kachel aan :!: ..... zelfs fijner dan bij 25 graden Celsius en meer 8) .

john radder schreef:Was jij dat niet met die blauwe en die enorme bom aan electronica aan boord, waar zelfs onze Site goeroe jaloers op zou worden.


Nee hoor, wel een mooie moderne radio in stijl erin, maar voor de rest standaard. Het mooiste orkest speelt tenslotte achter me en in een cabrio :mrgreen: ..... Overige electronica al helemaal niet, als zelfs m'n oliedrukmeter al niet goed meer functioneert ;).

17 nov 2003 17:06

Jeroen914 schreef:Hey Eric,

Sorry, maar ook op je nieuwe foto's zie ik geen moer :shock:

Kans is groot dat 'ie op de 3.6 heel ergens anders zit.
Zal wel effe verder spitten voor je...

gr.

Jeroen


Dacht ik ook al, maar alvast bedankt voor het spitwerk :!:
M'n CD-manual biedt ook geen uitkomst :( .

Groet,
Eric
Plaats een reactie