Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Motoren 996 GT3 betrouwbaar?

18 dec 2007 22:32

Zijn de motoren van de GT3 van zowel MkI als MkII betrouwbaar, of gevoelige IMS Lager deze net zo makkelijk als de 3.4 996 varianten? Iemand ervaring?

18 dec 2007 22:46

volgens mij zijn ze betrouwbaar , ik heb het niet uit eigen ervaring maar van horen vertellen van porsche monteurs.
mk1 of mk2 allebei 3.6 motoren, gedeeltelijke blokken van gt1 8) versnellingsbak ook geloof ik :wink:

lees ff verder HIERRO een schitterend omschreven verhaal van een echte RS man :wink:

18 dec 2007 22:50

Die motoren zijn net als de Turbo blokken op basis van de 993 en voorgaande, dus 964 ..., motoren en dus aanzienlijk betrouwbaarder!

Inderdaad: er is waterkoeling gebouwd op de laatste luchtgekoelde :idea: :wink:

18 dec 2007 22:55

hoezo louigi wilje overstappen net zoals harley en gertus 8) vd week gedaan hebben :wink:

18 dec 2007 22:59

Ik zit er wel over te denken de laatste tijd....de 993 eruit en een GT3 erin...luxe probleem!
zowel wolbert als Paul geeris hebben er 1 staan, ook 1 bij de volvo dealer..
http://www.paulgeeris.nl/verkoopgt31.html
http://www.wolbert.nl/occasion_info.asp ... &id=799602
http://www.johanmeure.nl/occasion/index.php?c=&id=14860

18 dec 2007 23:31

als ik dat luxze probleem had zou ik vd rode gaan sowwwwwwwwww 8)

deze auto heeft voor me gereden op de schleiffe toen ik meereed met een r8 een en dezelfde eigenaar die rode gt3 en die r8,
er zat een instructeur vd schleiffe in de auto , liet ff zien wat deze auto in huis had :shock: mozes kriebel wat een monster.
en rood he mijn lievelings kleur 8)

als je het kunt doen waarom zou je het laten :bounce:
die rooie is echt dopeshit :wink:

als je wilt dat ik meegaat proefrijden hoor ik het wel :mrgreen: :wink:

18 dec 2007 23:32

vind die gele ook wel mooi :lol:
Afbeelding

18 dec 2007 23:42

yellow cathes flies :wink: a fly magnet :wink:

nee hoor geel is ook mooi maar ik ben verliefd op die rooie 8)
Afbeelding

die gele van john hij moet me d,r af en toe uitslaan als ik er in zit :shock:
ik zit zo graag in die gt3 van hem, afgelopen zomah nog 8)

da BOMB zo,n gt3 :mrgreen:, is gelijk een leuk kerstcadeau :idea:

19 dec 2007 0:05

...er blijken GT3's aan de kerstboom te groeien dit jaar :lol:

Maak u geen zorgen over de GT3 motoren...veel betrouwbaarder dan de motorenin de gewone modellen, ze zijn immers nog gebaseerd op eerder beproefd materiaal.

Wat er bij deze motoren al es kan gebeuren, is een olielek aan de (achterste?) bourage (keerring) als ik me niet vergis...het is helemaal niet erg, het is eigenlijk een gevolg van te weinig te rijden of bij voertuigen die lang stilgestaan hebben. Met de GT3 een blokje rijden kan het euvel vanzelf verhelpen, indien het toch blijft lekken dan vervang je best de keerring...maar het is helemaal niet zoals het keerring probleem bij de gewone 3.4/3.6 blokken die te pas en te onpas zonder reden kunnen lekken.

Re: Motoren 996 GT3 betrouwbaar?

19 dec 2007 0:10

LouisXIV schreef:Zijn de motoren van de GT3 van zowel MkI als MkII betrouwbaar

Ja


LouisXIV schreef:, of gevoelige IMS Lager deze net zo makkelijk als de 3.4 996 varianten?

Nee


LouisXIV schreef: Iemand ervaring?

Ja

19 dec 2007 0:12

MichM3 schreef: maar het is helemaal niet zoals het keerring probleem bij de gewone 3.4/3.6 blokken die te pas en te onpas zonder reden kunnen lekken.


Misschien kun je dit even iets anders opschrijven. Er gaan geruchten dat er wel eens een keerringetje etc. Voor je het weet hebben we hier weer 2 pagina's welles /nietes bij :mrgreen:

19 dec 2007 0:18

Maarten, moesten de GT3 blokken bekend staan om lekken, dan stond daarover zeker al lang ergens een draadje hier...en dat is niet het geval...(en hopelijk is dit dan ook niet de aanleiding :roll: ... :lol: :lol: )

19 dec 2007 0:23

Die rode van Wolbert is mooi.... staat niet bij hem trouwens, is een consignatie auto. :idea: Dus ff bellen als je wilt gaan kijken.

Auto´s met een circuit verleden krijgen nog wel eens problemen met de versnellingsbak (synchromesh), maar die is een raceversie vanuit de 993 en is snel gereviseerd.

De geroemde betrouwbaarheid van de GT3 motoren was voor mij een van de reden om de overstap te maken trouwens...

19 dec 2007 16:06

De GT3 is "ab fab" 8) Superlatieven schieten te kort. Mijns inziens het mooiste ,beste wat ooit in Zuffenh. is gemaakt. Elke kilometer streelt alle zintuigen die je rijk mocht zijn. Er is maar een nadeel........ je rijdt echt te makkelijk veel te hard. Maar genieten is lang niet altijd zo mooi als in de GT3.
( mijn ex staat bij PC Gelderland :cry: )
Afbeelding

19 dec 2007 18:55

drknauf schreef:yellow cathes flies :wink: a fly magnet :wink:

nee hoor geel is ook mooi maar ik ben verliefd op die rooie 8)
Afbeelding

die gele van john hij moet me d,r af en toe uitslaan als ik er in zit :shock:
ik zit zo graag in die gt3 van hem, afgelopen zomah nog 8)

da BOMB zo,n gt3 :mrgreen:, is gelijk een leuk kerstcadeau :idea:


Kijk die zou ik nou ook wel willen. Maar ja eerst maar eventjes genieten van de 993! :wink:

Re: Motoren 996 GT3 betrouwbaar?

19 dec 2007 18:56

Renntech schreef:
LouisXIV schreef:Zijn de motoren van de GT3 van zowel MkI als MkII betrouwbaar

Ja


LouisXIV schreef:, of gevoelige IMS Lager deze net zo makkelijk als de 3.4 996 varianten?

Nee


LouisXIV schreef: Iemand ervaring?

Ja


Kort, maar zeer krachtig Erwin! :D

19 dec 2007 19:32

Kort, maar zeer krachtig Erwin!


Hij moet wel een vorm van koeling op zijn toestenbord hebben (waterkoeling, luchtkoeling.. :wink: ), anders is het aantal aanslagen per dag niet te verklaren.. :lol: :wink:

19 dec 2007 19:53

Auke231 schreef:(waterkoeling, luchtkoeling.. :wink: )

..bierkoeling, wijnkoeling...ik kan me prettigere koeling voorstellen zo.. :D

19 dec 2007 20:54

Afbeeldingblijft de baas deze 8)

19 dec 2007 21:10

drknauf...nee joh ...'t is een MkII :lol: :wink:

19 dec 2007 21:18

jouw 964 is ook een mk2 so what :shock:

maakt mij niet uit welke van de 2 kvind ze allebei mooi ,
persoonlijk vind ik vd mk1 de voorbumper ivm koplampen en de sideskirts
estetisch minder verantwoord dan bij de mk2 (ligt ook aan de kleur mikeeli :wink: ) die auto vind ik veel gestroomlijnder 8)
daarvoor zou ik ze allebei/1vd2 nog wel graag willen bezitten :D
maarja mk 1 of mk 2 daar zullen de meningen immer over verschillen :wink:

toch blijf ik die rode mk2 een agressor vinden 8)

19 dec 2007 21:21

drknauf schreef:jouw 964 is ook een mk2 so what :shock:


...tja kan ni anders...is enkel zo geleverd :wink:

lol...ik vind rood ook de max voor een GT3 kerel...moest je dat ooit kopen, dan sta ik volgende dag bij je aan de deur 8)

19 dec 2007 21:51

beter nog michm3 als ik hem ooit bekom kom ik je de volgende dag halen :wink:

gaan we een rondje bluffen bij jouw in de buurt 8)

is echt de limit man dat ding, droom droom droom :D

19 dec 2007 22:23

drknauf schreef:maarja mk 1 of mk 2 daar zullen de meningen immer over verschillen :wink:

Oh yeah. Heb je ff :?: :wink:

Edit: zal mijn mening maar ff toevoegen - Heb in beide gereden, maar de Mk1 uiteindelijk gekozen omdat:
-Laatste handgebouwde P, better build quality volgens de ´kenners´.
-Ligt dichter tegen de echte Cup-auto aan, spartaanser dus. Moet je wel leuk vinden. :wink:
-Zeldzamer

19 dec 2007 22:41

Oh yeah. Heb je ff


Volgens de magazines is de MK1 de betere investering.. (wanneer je het zo kunt noemen :wink: ), maar niet verder vertellen anders kom je ze op elke hoek tegen straks :lol: 8)
Plaats een reactie