Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

vraagjes over gemodificeerde motor

18 jan 2008 16:44

vraagje van een leek:
vanaf 1991 is de motor van de 964 weer met pakkingen geleverd als ik het goed heb. Moet een 964 met bouwjaar 89 en 90 dan inmiddels een gemodificeerde motor hebben? Kan ik dat ergens aan zien als de rekening er niet bij zit?
Eigenaar deelde mij ook mede dat er een "rochelend" geluid rechtsachter in de auto zat. Zou meer voorkomen bij een 964. Zou lucht zijn achtergebleven na een beurt. Zou er uitgaan als je boven 200 km/u gaat rijden zodat fan aanslaat? Iemand bekend met dit fenomeen en de oplossing?

18 jan 2008 17:04

Rochelend geluid komt van het verkeerde oliefilter dat er op zit, gebruik de functie zoeken maar eens, staan verschillende draadjes over. :idea:

18 jan 2008 17:26

Idem de modificatie van 964's (cilinders en vliegwiel).

18 jan 2008 17:38

Verkeerd oliefilter :?:

... zelfs met het originele P oliefilter roggelt 'n 964 weleens - is gewoon de olie die terug loopt in het reservoir ... meestal bij koude "motor".

:@: Droomprins :arrow: gebruik inderdaad de zoekfunctie eens :idea:

89'ers & 90'ers die niet gemodificeerd zijn en nu nog niet lekker zullen ook niet zo snel gaan lekken :idea:

Overigens komen er ook veelvuldig late 964tjes en vroege 993's voor die "lekken" .... heeft met het uitdrogen (en uitharden) van het pakking materiaal te maken ...


Ik zie je ook "hoppen" van 993 naar 964 en weer terug .... IMO beter 'n goede 964 kopen voor bijna 30K aan euro's dan 'n mindere 993 voor het zelfde (of minder) geld :idea:

19 jan 2008 22:28

Olaf schreef:Verkeerd oliefilter :?:
... zelfs met het originele P oliefilter roggelt 'n 964 weleens - is gewoon de olie die terug loopt in het reservoir ... meestal bij koude "motor".

klopt na 1 minuutje draaien is het geluid weg
wees blij dat het roggelt dan zit er tenminste olie in

npc1472 8)

20 jan 2008 0:45

duc748 schreef:npc1472 8)

Hé, met Olaf in het ontgroeningsklasje gezeten? :mrgreen: Afbeelding

20 jan 2008 9:56

horn schreef:
duc748 schreef:npc1472 8)

Hé, met Olaf in het ontgroeningsklasje gezeten? :mrgreen: Afbeelding


ik was hem drie stappen voor maar hij heeft mij ingehaald
hij is tenslotte al een junkie koekje erbij

ciao

afbeelding niet leesbaar

20 jan 2008 11:39

Olaf schreef:Verkeerd oliefilter :?:

... zelfs met het originele P oliefilter roggelt 'n 964 weleens - is gewoon de olie die terug loopt in het reservoir ... meestal bij koude "motor".

:@: Droomprins :arrow: gebruik inderdaad de zoekfunctie eens :idea:

89'ers & 90'ers die niet gemodificeerd zijn en nu nog niet lekker zullen ook niet zo snel gaan lekken :idea:

Overigens komen er ook veelvuldig late 964tjes en vroege 993's voor die "lekken" .... heeft met het uitdrogen (en uitharden) van het pakking materiaal te maken ...


Ik zie je ook "hoppen" van 993 naar 964 en weer terug .... IMO beter 'n goede 964 kopen voor bijna 30K aan euro's dan 'n mindere 993 voor het zelfde (of minder) geld :idea:


ja ik ben er nog niet helemaal uit. Die zegt dit een ander zegt weer dat. Maakt het er niet makkelijker op. Ze hebben mij verteld dat eeb 993 minder onderhoudskosten zou hebben dan een 993 maar ja ze kunnen mij als leek alles wijs maken

20 jan 2008 12:08

Afbeelding

20 jan 2008 12:13

droomprins schreef: Ze hebben mij verteld dat eeb 993 minder onderhoudskosten zou hebben dan een 993 maar ja ze kunnen mij als leek alles wijs maken




:shaking2: :scratch: :cheesy:

20 jan 2008 13:06

droomprins schreef: Die zegt dit een ander zegt weer dat.


Aangaande de 964 valt dat wel mee denk. Toch een redelijk duidelijk verhaal?

20 jan 2008 13:07

sorry was nog niet helemaal wakker. Ik bedoelde dat een 993 minder onderhoudskosten had dan een 964. :roll:

20 jan 2008 13:18

Vast wel. Alleen is dat lastig te kwantificeren. En is het prijsverschil tussen een 964 en een 993 fors. Zou er eerst maar eens een paar gaan rijden en dan beslissen of je 25 of 35 uit wil geven.

20 jan 2008 13:56

droomprins schreef: Ze hebben mij verteld dat eeb 993 minder onderhoudskosten zou hebben dan een 993 maar ja ze kunnen mij als leek alles wijs maken

En dat doen we dan ook bij deze. Het is meer! :wink:

20 jan 2008 14:06

droomprins schreef:sorry was nog niet helemaal wakker. Ik bedoelde dat een 993 minder onderhoudskosten had dan een 964. :roll:


Het is ook maar net wat je nodig hebt :!:
Een 993 hoef geen kleppen meer te stellen, maar als je zoals ik een setje 18 inch banden moet kopen ben je meer kwijt :x
Voorruit laten vernieuwen, bij een 993 zit hij geplakt en is kostbaarder :idea:
Van een 964 trek er zo in met een touwtje :wink:
Maaaaaaar rijden dat zo'n S doet :lol:

20 jan 2008 15:45

horn schreef:En dat doen we dan ook bij deze. Het is meer! :wink:
:lol: :mrgreen:
Plaats een reactie