23 jan 2008 21:03
23 jan 2008 23:10
24 jan 2008 0:36
24 jan 2008 1:28
24 jan 2008 10:21
24 jan 2008 10:32
24 jan 2008 10:53
cabrio wim schreef:Heeft een 3.2 uit '85, zie profiel.
24 jan 2008 19:42
Roi schreef:cabrio wim schreef:Heeft een 3.2 uit '85, zie profiel.
O..ouwe meuk...
Alle gekheid...motor is niet zo heel veel anders qua bouwvorm en principe....
24 jan 2008 19:44
pieter brands schreef:Roi schreef:cabrio wim schreef:Heeft een 3.2 uit '85, zie profiel.
O..ouwe meuk...
Alle gekheid...motor is niet zo heel veel anders qua bouwvorm en principe....
Ik heb een 3.2 uit 1985, zelf de retour pijpen rechts vervangen paar jaar geleden..
Verder heb ik weinig ervaring met porsche garages..buiten porsche zelf om. De porsche is klaar, men heeft de rubbers veravngen van de retour leidingen, die schijnen geknapt te zijn. Kosten 150 euro.
De garage waar ik het over heb is gevestigd in weesp.
Ik ben in ieder geval van plan om de monteur wel te confronteren met zijn uitlating dat hij er vorige keer niet mee gereden heeft..
Verder vraag ik mij af of ik me kan beroepen op het feit dat de olie ogenzienlijk wel op de plek lekt waar het vorige keer ook lekte.
Welke garantie heb ik nu voor 150 euro dat het goed is opgelost?
Verder had ik toch wel de mening dat het hier om een goed gerenomeerd bedrijf gaat...mijn oliekoeler voor lekte ook, was verholpen , nu te horen gekregen dat hij stuk is, 2de handse kosten 900-1000 euro inclusief montage.. heb ik voor bedankt en niet mee akkoord gegaan.
Iemand nog suggesties/advies? ervaringen?
24 jan 2008 19:54
pieter brands schreef:Welke garantie heb ik nu voor 150 euro dat het goed is opgelost?
pieter brands schreef:....mijn oliekoeler voor lekte ook, was verholpen , nu te horen gekregen dat hij stuk is, 2de handse kosten 900-1000 euro inclusief montage..
24 jan 2008 19:58
Olaf schreef:pieter brands schreef:Welke garantie heb ik nu voor 150 euro dat het goed is opgelost?
Ik vind niet dat je het van die kant mag en moet bekijken - tenzij je zelf hebt aangegeven voor 'n goedkopere minder kwalitatieve oplossing te gaanpieter brands schreef:....mijn oliekoeler voor lekte ook, was verholpen , nu te horen gekregen dat hij stuk is, 2de handse kosten 900-1000 euro inclusief montage..
Oliekoeler aan de motor of die RV in het scherm zit
Mss 'ns voor 'n second opinion naar 'n (andere) Porsche-specialist gaan
24 jan 2008 20:15
Olaf schreef:pieter brands schreef:Welke garantie heb ik nu voor 150 euro dat het goed is opgelost?
Ik vind niet dat je het van die kant mag en moet bekijken - tenzij je zelf hebt aangegeven voor 'n goedkopere minder kwalitatieve oplossing te gaanpieter brands schreef:....mijn oliekoeler voor lekte ook, was verholpen , nu te horen gekregen dat hij stuk is, 2de handse kosten 900-1000 euro inclusief montage..
Ik weet niet of de oliekoelers van 'n 3.2 substantieel duurder zijn dan die van 'n 964 ... maar 'n nieuwe oliekoeler voor 'n 964 kost 'n fractie van het bedrag dat jij noemt ... ook lijkt het me niet zo'n ingrijpende klus ...
Mss voor 'n second opinion (of prijsopgaaf) naar 'n andere Porsche-specialist gaan
24 jan 2008 22:11
24 jan 2008 22:41
25 jan 2008 8:02
Peter 993 schreef:Nieuwe oliekoeler voor een 3.2 kost bij Porsche ongeveer 900 euro. Inclusief slangen ed. kan dat zo tot 1250 euro oplopen, dan nog montage. Persoonlijk zou ik overigens nooit een 2de hands oliekoeler gebruiken. Je weet nooit wat voor rotzooi er in zit.
Ik vind het wel zeer voorbarig om nu meteen de monteur de schuld te geven dat de wagen weer olie lekt. Je praat over een 20 jaar oud beestje die gevoelig is voor lekkage. Er zijn zeer veel plaatsen waar de motor olie kan lekken. Wanneer een garage/monteur dit grondig aan gaat pakken komt hij met een rekening waar je hoogstwaarschijnlijk niet blij van wordt.
Een 911 is nu eenmaal een wagen die niet geschikt is voor onderhoud, zoals de Engelsen mooi zeggen "on a shoestring" .
25 jan 2008 12:44
25 jan 2008 12:48
pieter brands schreef:De 911 is overigens al 13 jaar in bezit, kilometerstand 160.000.
25 jan 2008 13:50
lindemans schreef:Wat mij uit het hele relaas niet duidelijk is:
- lekt het nog steeds op een plek die volgens de shop is aangepakt
- waren er meerdere lekken, waarvan een aantal nu verholpen is maar waarbij er (nu blijkt) nog een over het hoofd is gezien
- is zonder een goede analyse van alles vervangen wat niet de oorzaak van de lekkage bleek te zijn...
In het eerste geval garantiezaak; in het tweede geval additoneel mankement, werk en dus factuur; in het derde geval beetje prutswerk
Als je een probleem laat oplossen aan een oude auto is dat geen garantie is dat er geen problemen meer zijn of zitten aan te komen. Als ik dit lees vraag ik me wel af of vooraf goed is onderzocht wat nu echt de lekpunten waren. Als je op goed geluk voor veel geld van alles gaat vervangen is het risico dat je onnodig delen vervangt en het echte probleem blijft zitten.
De 3.2 heeft veel plekken waar lekkage kan ontstaan; sommige daarvan zijn redelijk low cost op te lossen (check bv de tech artciles op www.pelicanparts.com). In alle gevallen vereist het wel even goed kijken voordat je gaat sleutelen.
25 jan 2008 16:39
pieter brands schreef:lindemans schreef:Wat mij uit het hele relaas niet duidelijk is:
- lekt het nog steeds op een plek die volgens de shop is aangepakt
- waren er meerdere lekken, waarvan een aantal nu verholpen is maar waarbij er (nu blijkt) nog een over het hoofd is gezien
- is zonder een goede analyse van alles vervangen wat niet de oorzaak van de lekkage bleek te zijn...
In het eerste geval garantiezaak; in het tweede geval additoneel mankement, werk en dus factuur; in het derde geval beetje prutswerk
Als je een probleem laat oplossen aan een oude auto is dat geen garantie is dat er geen problemen meer zijn of zitten aan te komen. Als ik dit lees vraag ik me wel af of vooraf goed is onderzocht wat nu echt de lekpunten waren. Als je op goed geluk voor veel geld van alles gaat vervangen is het risico dat je onnodig delen vervangt en het echte probleem blijft zitten.
De 3.2 heeft veel plekken waar lekkage kan ontstaan; sommige daarvan zijn redelijk low cost op te lossen (check bv de tech artciles op www.pelicanparts.com). In alle gevallen vereist het wel even goed kijken voordat je gaat sleutelen.
Kortweg lekt op dezelfde plek, zowel voor als achter...ben dan ook wel benieuwd welke rubbers verbangen zijn van de retourleidingen...
Konden het eerst niet vinden vorige keer, toen hebben ze een heel dun olieleidingkje vervangen (geheel van gepolijst metaal pakweg 25cm lang).
Nu schijnen de olieringen van de retpourleiding "gesprongen "te zijn..
Ik weet zelf waar die zitten en heb daar nimmer olie gezien..
Maar goed kan wel in discussie gaan, maar hoop dat het nu wel goed opgelost is en dan hoor je mij niet meer. Verder ben ik er ziek van dat ik heen en weer blijf rijden.....aan de andere kant, maakt de 911 tenminste nog kilometers..das de humoristische kant..
25 jan 2008 17:22
25 jan 2008 17:32
25 jan 2008 18:21
cabrio wim schreef:.. wat is nu het probleem.
25 jan 2008 18:27
Olaf schreef:cabrio wim schreef:.. wat is nu het probleem.
... te veel en onnodig quoten
25 jan 2008 18:34
25 jan 2008 21:20