Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Oliepeilmeter

07 feb 2008 20:12

Is het normaal dat mijn oliepeilmeter van mijn 993 c4 niet meer werkt vanaf het moment dat mijn oliepeil vlgs de peilstok halfvol is (weet wel...bij draaiende bedrijfswarme (vlakke) motor)).
Hoe kan t probleem opgelost? metertje zelf is niet stuk

Re: Oliepeilmeter

07 feb 2008 20:13

994 schreef:Is het normaal dat mijn oliepeilmeter van mijn 993 c4 niet meer werkt vanaf het moment dat mijn oliepeil vlgs de peilstok halfvol is (weet wel...bij draaiende bedrijfswarme (vlakke) motor)).
Hoe kan t probleem opgelost? metertje zelf is niet stuk

MISSCHIEN IS JE FLOTERMETER IN DE OLIETANK STUK
was bij mij nl het geval.

ciao

Re: Oliepeilmeter

07 feb 2008 21:46

994 schreef:Is het normaal dat mijn oliepeilmeter van mijn 993 c4 niet meer werkt vanaf het moment dat mijn oliepeil vlgs de peilstok halfvol is

Ja.

Tussen de markeerpunten op de peilstok zit 1,7 liter. De meter in het dashboard is maar 1 liter. Dus als die in het rood gaat is er (als het goed is) op de peilstok nog 0,7 liter over.

Dit is vooral gedaan omdat de meter niet 100% betrouwbaar is en je dus ook tijdig kan ingrijpen.

Niets aan de hand, gewoon rustig doorrijden (af en toe olie erbij natuurlijk).

07 feb 2008 22:06

Inderdaad ja klopt gewoon.

Dit is IMHO - en op basis van uitgebreide ervaring - gedaan omdat de meter prima werkt en klopt!
Het is gewoon zo dat bij 'rood' op de meter er relaxed nog het halve niveau tussen max en min aan olie is :idea: :D

Maar blijkbaar ervaren anderen dat anders :?

07 feb 2008 23:40

Paul van Engelen schreef:
Dit is IMHO - en op basis van uitgebreide ervaring - gedaan omdat de meter prima werkt en klopt!

Het is werkelijk zo dat Porsche om deze reden het verschil heeft gemaakt. Ik ben het wel met je eens dat de meter in het dashboard in de praktijk weldegelijk betrouwbaar blijkt... Maar dat is weer een ander verhaal.
Plaats een reactie