Hoi, ik ben Michel, nieuwe member.
Ik wil graag mijn bevindingen hier kwijt.
Ik heb onlangs een 924 gekocht die 9 jaar heeft stil gestaan. En kamp met start problemen. ben een paar uurtjes op dit forum en begin vraag me af of ik de volgende conclusies mag trekken.
Het is duidelijk dat je twee soorten startproblemen hebt, namelijk de koude start en de warme start. Warme startprobleem ontstaat dus meestal door de vapourlock
Koude start problemen is moeilijk om een duidelijke conclusie te vinden op dit forum. Het kan natuurlijk meerdere oorzaken hebben maar meestal liggen ze toch in het gebied van het brandstof systeem is mijn indruk.
accumulator, brandstofpomp, luchtschuif worden vaker aangedragen maar is vaak giswerk is mijn indruk.
De staat van de inspuiters lijkt mij meer plausibel. Maar na het lezen van deze topic: (
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... tarten+924 )
is bij mij het onderstaande beeld ontstaan.
De 924 uit '77 heeft maar liefst 20 jaar stil gestaan en wil dus niet starten.
En hij geeft te veel benzine.
Zo heeft mijn 924 uit '78 zo'n 9 jaar stil gestaan en wilde ook niet meteen starten.
Kreeg geen vonk, bobine vervangen, bougies schoongemaakt.
Daarna wilde hij wel starten maar sloeg niet aan. na vaker proberen sloeg hij wel aan maar liep hij maar even. oude benzine verwijderd, nog niet veel beter, maar bleef proberen en elke keer liep hij weer iets beter.
Mijn indruk is nu dus dat door het lange stilstaan er het een het ander is vast komen zitten door miss een aanslag van de oude benzine. dit zou zich kunnen afzetten ook in de bewegende delen zoals die plunjer die besproken werd in deze topic, maar ook in de injectoren aangezien deze mechanisch zijn bij 924 zoals ik elders las.
Mijn plan nu is om een reinigende toevoeging in de benzine te doen, en zo hopelijk het probleem te verhelpen.
De resultaten zal ik zeker hier vermelden.
Mijn vraag is of iemand iets herkend in deze bevindingen?
Ik hoop dat ik anderen kan helpen met deze samenvatting aangezien er vaak gepost wordt over startproblemen maar er moeilijk een goed beeld gevormd kan worden. Het kan heel goed zijn dat ik verkeerde conclusies trek en die hoor ik dan graag!