Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
19 feb 2008 9:55
Weet iemand waar je op zaterdag in de buurt van
Leiden een aankoopkeuring kunt laten doen?
Alvast bedankt voor de reacties!
19 feb 2008 10:07
Ik denk dat dit op zaterdag niet makkelijk gaat worden, en zelfs eventueel onmogelijk. Check bij de button 'Links' de specialisten.
19 feb 2008 10:12
Vd Gugten (Bodegraven) is zaterdagochtend open (tot 12 uur). Als je hem tijdig waarschuwt zou je er wellicht terecht kunnen (komende twee weekenden vlg mij overigens niet ivm vakantie).
19 feb 2008 10:13
Er is een
Porsche-specialist die in overleg ook aankoopkeuringen op locatie verricht (ook op zaterdag) en ik kan me niet voorstellen dat hij
in de buurt van Leiden bij voorbaat uitsluit.
Ik zou echter inderdaad eerst een adres in die omgeving zoeken.
19 feb 2008 10:16
zou ook vd Gugten zeggen. Heb hier eind vorig jaar een AKK laten doen, wat mij betreft erg goed adres (NB vraagt voor AKK van een 964 wel meer dan voor alle overige typen, omdat hij tapeinden extra controle geeft).
De zwarte 3.2 inmiddels verkocht?
19 feb 2008 10:22
HV schreef:NB vraagt voor AKK van een 964 wel meer dan voor alle overige typen, omdat hij tapeinden extra controle geeft
Die reden zou me verbazen. Alsof problemen met tapeinden een specifiek 964-probleem is.
Gebruik anders de zoekfunctie eens.
19 feb 2008 10:35
Snap jouw reactie, maar dit is echt de reden. Toen ik hem destijds voor mogelijke AKK belde was de eerste vraag, of het wellicht een 964 betrof. De hogere AKK prijs (€ 100 verschil) baseerde hij op zijn eigen ervaring; had ooit een positief advies gegeven en nadien hier veel gedonder mee gehad, omdat de net gekochte auto van de (AKK) klant inderdaad gebroken tapeinden bleek te hebben en vond, dat de auto niet goedgekeurd had mogen worden. Volgens Johan v.d. Gugten was dit m.n. kritisch voor de 964, in ZIJN garage-ervaring althans. Is inmiddels klein half jaar terug, zou dus best kunnen dat hij zijn mening bijstelt.
19 feb 2008 11:02
Linda25 schreef: ..in de buurt van
Leiden een aankoopkeuring kunt laten doen?
In regio Haaglanden zit 'n clubje ex. monteurs van De Wittebrug
19 feb 2008 12:04
Kan mij best voorstellen dat een keuring van een 964 duurder is
Neem alleen maar de beplating onder de motor
Het goed controleren op lekkage's etc.
19 feb 2008 12:07
Inderdaad Johan v.d. Gugten bellen.
Prima adres.
19 feb 2008 12:18
molen934 schreef:Kan mij best voorstellen dat een keuring van een 964 duurder is
Ik ook hoor.
EriC4C schreef: Die reden zou me verbazen.
19 feb 2008 16:17
EriC4C schreef:problemen met tapeinden een specifiek 964-probleem is.
Wat ik als "niet luchtkoelexpert" wel is begreep, dat de tapeinden een echte luchtkoelboxer probleem is...mwah probleem, ut komt wel is voor...
De SC van Pascal was toch ook al is voor dit euvel aan de beurt geweest.....
enfin......Erwin meng je in de discussie rakker....das onze grote Porsche-sleutelsmurf hier.
19 feb 2008 16:25
Als mede waterkoker toch even aanvulling op John.
Klopt dat bij oa de SC tapeinden ook een probleem kunnen zijn, vandaar dat Eric zich ook verbaasd over de opmerking specifiek een 964 probleem. Aangezien bekend is dat het een 'breder' probleem kan zijn.
Het is niet een volledig luchtgekoeld probleem, want de 993 tapeinden worden gebruikt wanneer die tapeinden bij de SC, 3.2 of 964 problemen geven. Bij de 993 waren de problemen dus voldoende onderkend. Het verschil tussen de voorgaande tapeinden is dat bij de 993 de tapeinden over de volle lengte zijn voorzien van draad. Daarmee is het hogener wat opbouw betreft en ontstaan er geen ongewenste spanningen in het materiaal.
19 feb 2008 16:45
DeniS2 schreef:Klopt dat bij oa de SC tapeinden ook een probleem kunnen zijn, vandaar dat Eric zich ook verbaasd over de opmerking specifiek een 964 probleem. Aangezien bekend is dat het een 'breder' probleem kan zijn.
EriC4C eerder schreef:Marcel schreef:Een goed inspectie van de tapeinden, draaden etc kan je al veel vertellen, maar niet alles. Meestal wel of ze slecht zijn, maar niet ofdat ze goed zijn.
Maar ja wie ben ik, ben zeker geen Porsche monteur...
Die laatste zegt iig.
bij een 964-blok (en 3.2 en 993 911 ) dat het verstandig is om ze te vervangen, omdat het knappen ervan een (te) vaak voorkomend probleem is waarbij dit niet vooraf aan de tapeinden is te zien.
Elven eerder schreef:Een van de bekende euveltjes bij de drie liter es/cee: draadeinden die afbreken.
svm eerder schreef:Het afbreken van tapeinden van de cilinderkop is de ziekte van de 3.0 motor wordt al eens gezegd. Ik zit met hetzelfde probleem.
19 feb 2008 18:03
Allemaal peanuts hé, vergeleken met zo'n waterkoker
Die kan je gelijk weggooien
19 feb 2008 21:34
zo te zien heeft v.d. Gugten nog weinig SC's gekeurd
. Wat laat jij keuren Linda? Vast geen SC, maar wellicht een Boxter, of een 993?? Ben wel benieuwd geworden!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.