Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

zieke 944 motor ... GRAAG HULP ....

09 maart 2008 18:32

hallo Porsche vrienden,
ik heb een probleem met mijn motor .. ik ben nu 2 weken bezig , maar kan het niet vinden ....
even voorstellen het is een zwarte Porsche 924 Aut. USA Edt. , maar is uitgerust met een 2.5 (uit een 944)

de motor leek te draaien op 2 pitten maar dat blijkt niet het probleem
er komt zwarte rook (niet blauw van olie) uit de uitlaat en draait tussen 1000 en 3000 Rpm niet zuiver .. stoten , en wil steeds uitvallen , na 3000 Rpm is alles ok , aleen nog wel een zwart rookgordijn achter ..
ik heb de injectors nagekeken deze werken prima , optisch is alles in orde bougie's zijn ok

ik zit reeds met mijn handen in mijn haar ... en weet het niet meer ...
hoop dat ik hier mijn oplossing kan vinden .. want handig ben ik wel ... maar voel me ook wel "beetje dom" dat ik dit niet kan oplossen ...

Alvast bedankt voor de Reactie's en suggestie's
Sven
Laatst bijgewerkt door Afterlife op 11 maart 2008 2:27, in totaal 1 keer bewerkt.

09 maart 2008 18:38

Waarschijnlijk te hoge benzinedruk. Even laten meten en dan de drukregelaar vervangen.

Succes

brandstof druk

09 maart 2008 19:29

hallo , las net je post , het is niet de druk regelaar , ik heb al dat door gelopen en dat is het niet ..

mischien handig om er bij te vermelden , het gebeurde na een ritje (40 km provinciaal) en voor inparkeeren , een (stoere) gas stoot .. ( in neutraal) hierbij niet veel hoger gekomen dan 5500 Rpm kortstondig

09 maart 2008 22:24

Weet je zeker dat er geen compressieverlies is? door kromme kleppen etc? Het kan zijn dat er door dat stootje gas de timing van de distributieriem een tand is versprongen. Controleer eerst alle basisafstellingen alvorens te gaan zoeken naar andere manco's.

Zorg dat de motor klopt op de basisafstelling!!.

niet de getande riem

11 maart 2008 2:30

hallo , ik heb op advies even de getande riem nagekeken of deze nog op "tijd" stond ... ik hoopte dat dit de oplossing zou zijn maar helaas... hij staat perfect op tijd , en is strak gespannen helaas ,
ik tast nog in het duister ..

meer sugestie's zijn zeker welkom
Vriendelijke Groet Sven

11 maart 2008 13:04

Als basisafstelling correct is dan ontsteking controleren. Vonkt hij op het juiste tijdstip.?

Daarna of ervoor luchtmassameter controleren. Misschien heeft een backfire hem wel krom gemaakt.

11 maart 2008 13:08

Ik hoop het niet voor je, maar ik zit te denken aan: verbrande cq. lekkende cq. kromme kleppen... :shock:

11 maart 2008 18:00

wat een doom-scenario's weer :roll:

11 maart 2008 19:33

't is maar een gedachte :!: het is in elk geval niet verholpen door de bandjes wat op te pompen... :wink:

motor

11 maart 2008 19:38

bij deze , kleppen zijn helemaal ok , klepveren en schotels ook , dus Geen worst case senario's
maar helaas nog wel het probleem ...
Groet Sven

11 maart 2008 20:31

ben geen 944 of 924 specialist maare..........


hmmm kan me zo voorstellen dat de 924 en 944 en ietsje andere motormanagement hebben. ga eens richting dat gebied zoeken. wellicht even motormanagement ruilen met iemand anders om te testen ?

zwarte rook ? teveel brandstof ?


het zijn maar ideeen.........

11 maart 2008 20:36

motor management is vervangen bij het verwisselen van de motor , dus dat moet goed zijn , ik zit zelf nu wel te denken aan te veel brandtog gezien de dikke zwarte rook (wel mooi maar onhandig in het verkeer)verstuivers zijn ook ok , (gewisseld met een 944 van vriend van me) en een backfire helemaal naar de luchtweger lijkt me een beetje erg ver gegrepen ...
motor al binnenste buiten gekeerd ... schoon gemaakt en zo nodig versleten onderdelen vervangen ... nog geen resultaat ...

11 maart 2008 20:44

wat voor luchtfilter heb je erop zitten ? of heb je die onlangs vervangen met een sportfilter, dan helpt het ook even om het co af te stellen.


ik had bij mijn auto na het plaatsen van de sport filter dat er ook zwarte rook uit m'n uitlaten kwam, tja liet deze filter en behuizing net even anders afgesteld te moeten worden. wat ook heel normaal is.

ok hierbij , nog wat ideeen..................

11 maart 2008 20:47

Misschien verstandig om een bezoekje te brengen bij een specialist in de omgeving :wink: succes

11 maart 2008 21:37

Wel verstandig ja, maar ach, zelf aan de slag is uiteindelijk tamelijk verslavend he... :D :wink:

11 maart 2008 21:46

zelf sleutelen is het leukste, en vooral de voldoening als je het weer gefixed hebt :D 8)

11 maart 2008 21:54

de crux zit'm wel in dat kleine woordje: ...als .... :D :wink:

12 maart 2008 21:55

Zit de plunjer bij de luchtweger niet vast?
Komt wel 's vaker voor.

Dan geeft hij bijvoorbeeld bij lagere toerentallen teveel brandstof, wat dus de zwarte rook (= rijk mengsel) zou verklaren.

Luchtweger

13 maart 2008 2:12

na veel (heel veel) geklooi en gedoe met de morot naar het uitzoeken van het probleem ... heb ik naar alle waarschijn het probleem gevonden ...
ik heb de gasklep sensor (elevatie sensor op het gasklep huis) gereset en de Luchtweger losgekoppeld .. en whala .. hij draaide stationair zonder gedoe ..(alleen bij gasgeven viel hij dood door afwezighied van luchtweger)

dus bij deze probleem gevonden !!

echter nu de oplossing ...

optisch is de luchtweger helemaal ok plunjer zit op zijn plaats en geeft weerstand maar ben ik nu toe aan een nieuwe Luchtweger ... of is deze te repareren of te vervangen door een Maf setje (nieuw soort Lucht massa meter) zoals ik vaker heb gezien bij nieuwe modellen

iemand een idee ?!

In ieder geval wel heel erg bedankt allemaal voor de vorige reactie's

Vriendelijke Groet
Sven
(fulltime Porsche freak)

13 maart 2008 21:02

Luchtweger richten is geen optie. Je kunt het proberen maar ik geen je weinig garantie. Een andere soort monteren, kun je doen als je ook evt de software op de eprom kunt aanpassen. Ongetwijfeld levert de nieuwe maf andere waarden op en dus is aangepaste brandstofhoeveelheid een vereiste. Anders heb je nog dezelfde problemen.
De goedkoopste manier is om een zelfde luchtweger terug te plaatsen.

succes.
Je storingzoeksvaardigheden zijn met dit projectje weer verbeterd!

Luchtweger

13 maart 2008 22:06

ne veel geklooi met de luchtweger heb ik het voor elkaar ...
ik heb het geheel schoon gemaakt (remreiniger E.D.) ben ik er achter wat het geheel is .. de klep van de luchtweger is dan wel 2/3 mm uit het lood maar dat gaf niet het probleem.
een van de conector puntjes die op het stekkertje was vies en een puntje was krom en makte dus geen contact met de luchtweger ..
maar ik heb door deze kleinigheid veel geleerd over mijn motor en storingen
maar ik ben bovenal erg blij dat het om een "kleinigheidje" ging !!

Iedereen in ieder geval erg bedankt voor de reactie's en sugestie's !!!

Sven
http://maffia-porsche.hyves.nl/

14 maart 2008 16:12

Graag gedaan. :mrgreen:

15 maart 2008 18:56

you're welcome.
Plaats een reactie