Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
16 maart 2008 17:38
Beste medeforummers,
de afgelopen weken ben ik erg druk met het uit en inbouwen van een oude en nieuwe koppeling wat tot nu toe erg goed gaat. Alleen merkte ik na het wel een keer of 4 ontluchten van de koppeling (met een powerbleeder) dat de cylinder onder het pedalen board ongeveer een dikke centimeter vrije loop heeft waardoor het pedaal een centimeter of 5 eerst een vrije slag heeft. De werking van de koppeling is verder wel normaal hoewel ik wel vind dat de koppeling erg onderin zit, ik hoef het pedaal maar een milimeter los te laten en hij pakt hem al aan. Is dit normaal bij een nieuwe koppeling ?? Tevens vind ik de vrije slag op de cylinder erg groot. Wat is jullie ervaring ??
16 maart 2008 18:23
Vreemde verschijnselen...
Koppeling zou nu juist 'bovenin' moeten zitten.
16 maart 2008 18:47
volgens mij maakt met een hydrolische koppeling niet meer uit, de boel stelt zich zelf, net als remvoeringen.
16 maart 2008 18:59
'Zelfstellend' - hoe dan ook - inderdaad.
Maar die grote vrije slag veroorzaakt dat het pedaal onderin zit, en dit klopt dus niet.
17 maart 2008 9:34
Al gecontroleerd of onderste druk cilinder genoeg druk geeft en ver genoeg wegdrukt op de koppelingsvork.
Anders toch nog lucht in.
17 maart 2008 22:21
na de workshop manual nog eens goed doorgelezen te hebben (zo moeilijk kan het toch niet zijn) ga ik toch nog een keer goed ontluchten. Het probleem was er niet voordat ik de koppeling verwisselde.
wordt vervolgd
20 maart 2008 1:37
Lijkt lucht in het systeem waardoor je moet pompen om druk te krijgen
20 maart 2008 22:42
nogmaals goed ontlucht en de werking is een stuk beter, ik houd nog wel wat speling op het pedaal.
21 maart 2008 10:06
Als het niet meer is als 2 a 2,5 cm, dan is het normaal die speling.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.