Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Dynamo met 5 blads koelfan..........

13 apr 2008 20:06

Ik ben op zoek naar een dynamo van een ouder type Porsche met 5 blads koelfan.
Wie kan me helpen of heeft er 1 liggen of weet een adres voor me.

Ik wil deze gaan gebruiken voor koeling op mn T1 1915cc Kever blok.

Alvast bedankt.

13 apr 2008 20:15

van kessel Porsche
DSP parts, of te wel DOTUPPERWARE ook actief hier
en nieuw te leveren oa bij Paruzzi kever parts voor 800 euro!!!

13 apr 2008 20:37

Paruzzi ken ik en heeft een Fan blad van 13.

Toch is de 5 blads Fan ouder en mooier om te zien.

13 apr 2008 21:48

Ik lees vaak dat geadviseerd wordt de fan met 13 bladen te monteren vanwege betere koeling...

13 apr 2008 21:59

In een keverblok???? daar zijn er 3 nog genoeg :lol: :lol:

13 apr 2008 23:16

porschehenk schreef:In een keverblok???? daar zijn er 3 nog genoeg :lol: :lol:


Ik zat niet op te letten .......

16 apr 2008 17:21

lindemans schreef:
porschehenk schreef:In een keverblok???? daar zijn er 3 nog genoeg :lol: :lol:


Ik zat niet op te letten .......



Maakt niet uit...........

17 apr 2008 21:19

356_rijder schreef:Toch is de 5 blads Fan ouder en mooier om te zien.


:mrgreen:

18 apr 2008 15:01

Anne 2.7 schreef:
356_rijder schreef:Toch is de 5 blads Fan ouder en mooier om te zien.


:mrgreen:


Top om te zien :ba:

18 apr 2008 17:34

porschehenk schreef:In een keverblok???? daar zijn er 3 nog genoeg :lol: :lol:


Van de andere kant: 1915 CC en een beetje gekieteld, kan zo'n blok ook aardig warm worden, hoor...

18 apr 2008 18:11

Speedy356 schreef:
porschehenk schreef:In een keverblok???? daar zijn er 3 nog genoeg :lol: :lol:


Van de andere kant: 1915 CC en een beetje gekieteld, kan zo'n blok ook aardig warm worden, hoor...


De bedoeling is om er een Porsche koeling op te bouwen met samenhang van 2 externe oliekoelers met fan erop!

En het blok is gekieteld :ba: naar ongeveer...........( dit komen jullie nog wel te weten ).

19 apr 2008 16:15

Elven schreef:2 Koelers?? Overkill...maak je olie niet te koel...dan werken de 'dopes' niet.
Slijt neemt dan kwadratisch toe.....

1915 cc..slip ins of echte? dunne cilinder wanden 'rocken' niet in belaste luchtkoelers!
Ongeblazen is uit een 1915 cc niet echt iets spectaculairs te verwachten.


De verwachting is om uit te komen ongeveer tussen de 100 en 120PK.Voor een wagentje wat nog geen 800kg weegt is dat voor mij meer dan genoeg.En heb veel koppel onderin dus trek kracht genoeg.
En moet dr ook nog normaal mee kunnen rijden.............
En koelers.....ik kan altijd beginnen met 1 oliekoeler met Fan maar zal het eens navragen.

20 apr 2008 14:48

Een tip van mij, spaar je die centen, 60 à 70 pk PK is meer dan genoeg [als het origineel], en rijd net zo goed 170 km/u, al zal je in de praktijk niet harder rijden dan 100 à 110. Stop het geld liever in het uiterlijk van de auto.

O ja, de speedster gaat gegarandeerd meer dan 800 kg wegen.

20 apr 2008 17:48

Ik heb besloten om voor een type 4-blok te gaan: aluminium blok (type 4) i.t.t. een magnesium-blok (type 1) waardoor het blok een stuk sterker is, maar ook andere redenen hebben hier een rol bij gespeeld...

Kijk maar eens even op deze site:
http://www.tunacan.net/t4/why.htm

Standaard -zonder enig opvoerwerk- zit ik al op 84 pk (ik heb een 1800cc AN-blok met twee enkele carbs: http://www.tunacan.net/t4/reference/case.htm

Met een custom RVS-uitlaat en 2 dubbele carbs (waarschijnlijk van Weber) ga je al snel richting de 90 pk (en eigenlijk nog steeds onopgevoerd) en dat vind ik zat!

20 apr 2008 17:57

Speedy356 schreef:Ik heb besloten om voor een type 4-blok te gaan: aluminium blok (type 4) i.t.t. een magnesium-blok (type 1) waardoor het blok een stuk sterker is, maar ook andere redenen hebben hier een rol bij gespeeld...

Kijk maar eens even op deze site:
http://www.tunacan.net/t4/why.htm

Standaard -zonder enig opvoerwerk- zit ik al op 84 pk (ik heb een 1800cc AN-blok met twee enkele carbs: http://www.tunacan.net/t4/reference/case.htm

Met een custom RVS-uitlaat en 2 dubbele carbs (waarschijnlijk van Weber) ga je al snel richting de 90 pk (en eigenlijk nog steeds onopgevoerd) en dat vind ik zat!


Hey speedy,

gebruik jij je bestaande blok T4 of laat je het T4 blok helemaal opnieuw opbouwen met nieuwe onderdelen :?:

23 apr 2008 18:29

5blads Porsche dynamo gevonden................

24 apr 2008 3:40

voor serieuze type 4 motoren moet je hier wezen
http://www.aircooledtechnology.com
8)
Plaats een reactie