Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

944 start, maar slaat meteen weer af

16 apr 2008 19:47

Vandaag heb ik mijn 944 voor het eerst weten te starten sinds er een andere motor in zit. De motor start, en gaat naar 2500 rpm, waarna hij langzaam terug zakt naar 0 toeren, en afslaat. Daarna kan ik hem direct weer starten, waarna het zelfde gebeurt. Ook stinken de uitlaatgassen.
Wie weet waar dit aan ligt en wat ik er aan kan doen?

16 apr 2008 20:48

zitten alle stekers op de diverse units, zoals luchmassameter? en zuigt hij nergens valselucht aan

17 apr 2008 0:52

Valse lucht lijkt mij inderdaad een goeie. Eén optie is een pijpje onder het inlaat spruitstuk, hier zit een slang wat aansluit op een stuk wat in het spruitstuk is geperst. Deze perspassing is bij ons los gekomen en ik heb toen een uur lopen zoeken naar de oorzaak ;)
Hij starte toen prima (omdat de motormanagement dan een apart programma heeft) en na een seconde kapte deze af. De motor was daarna alleen draaiende te houden door flink gas te geven, hetgeen een ontzettende benzine luft tot gevolg had!

17 apr 2008 14:33

Slecht werkende brandstofpomp kan ook dit effect tot gevolg hebben. Succes

17 apr 2008 20:14

Alle stekkers zitten aangesloten, en ik heb gecontroleerd of er ergens valse lucht aangezogen kon worden, maar alles zit goed aangesloten en er zijn geen lekken in de luchtinlaat te vinden.
Hoe kan ik testen of de brandstofpomp goed genoeg werkt? Deze geeft namelijk wel een redelijke benzinedruk op de injectierail.
Zou het ook kunnen komen doordat ik een sportluchtfilter op het blok heb gemonteerd, dat deze misschien een te hoge doorstroomsnelheid heeft?

17 apr 2008 22:29

Als je voldoende bezine druk hebt bij de motor zal de brandstofpomp zijn werk wel doen lijkt mij.

18 apr 2008 9:04

Ik weet vd 928 dat de injectoren ongeveer 240cc per minuut aan benzine inspuiten als ze continu open staan. Je kan de brandstofrail loshalen, en dan hang je 1 injector in een potje, sluit de accu direct op de injector aan en kijk hoeveel eruit komt, het zou op zijn minst in die orde moeten liggen.

18 apr 2008 12:58

trek de stekker van de luchtmassameter eens los, volgens mij gaat de motor dan in een noodloop programma, als hij dan wel blijft draaien een nieuwe lmm.

18 apr 2008 19:24

Vandaag geprobeert te starten met de kabel van de luchtmassameter af. Na flink gas geven bleef de 944 lopen, maar wanneer ik meer gas gaf, leek het blok te smoren. Heb daarna de 944 van de bokken afgehaald om een voorzichtig rondje te rijden. maar eenmaal op de grond weigerde het blok te starten. Heb daarop de benzinedruk getest op de manier die 944 guy aangaf. Daaruit bleek dat er totaal geen benzine aangevoerd werd. :shock:
Dat wordt dus een lange zoektocht naar de oorzaak :?

26 apr 2008 13:27

Heb zowat alles getest, benzinepomp, ontsteking, lmm, relais, maar alles werkt. Soms als ik het sleuteltje op contact zet, gaat er iets klikken, en daalt het verbruikmetertje op het dashboard terug naar de laatste start. Dan is de p even te starten, als de lmm losgekoppelt is blijft het blok lopen op 1500 rpm, en als de lmm aangesloten is, stopt het blok na een paar seconden met lopen. Weet niet meer wat ik moet doen :shock:
Kan ik misschien het DME ook nog zelf (met een multimeter) doormeten?

26 apr 2008 14:28

allard schreef:Vandaag geprobeert te starten met de kabel van de luchtmassameter af. Na flink gas geven bleef de 944 lopen, maar wanneer ik meer gas gaf, leek het blok te smoren. Heb daarna de 944 van de bokken afgehaald om een voorzichtig rondje te rijden. maar eenmaal op de grond weigerde het blok te starten. Heb daarop de benzinedruk getest op de manier die 944 guy aangaf. Daaruit bleek dat er totaal geen benzine aangevoerd werd. :shock:
Dat wordt dus een lange zoektocht naar de oorzaak :?


Oja, je moet uiteraard wel de brandstof pomp ook kortsluiten he ;) Je kan 2 polen in het relais-kastje kortsluiten en dan blijft te pomp lopen.
Je moet dan de DME relais eruit halen en polen 30 en 87b kortsluiten, dan loopt de pomp continu. Dan 1 injector op de accu hangen zodat die open blijft staan.

Als je hier kijkt wordt er ook een andere methode aangedragen:
http://www.clarks-garage.com/shop-manual/fuel-04.htm
daar staat precies hoe en hoeveel eruit moet komen als je de toevoerleiding direct in een potje hangt.

Als je beide methoden probeert dan weet je iig of alle benzine toevoer aspecten goed zijn. Door de toevoer los te halen weet je of de pomp iig voldoende brandstof levert, en door 1 injector te laten lopen kun je ook indirect zien of de druk goed is (want uiteraard: hoe minder druk, hoe minder benzine door de injector zal stromen).

Relais doormeten is vrij simpel: tussen 2 contactjes zul je een spoel vinden met een beetje weerstand. Als je die dan op de accu aansluit moet je over de andere 2 contacten geen weerstand vinden (dan is de lus gesloten).

Wat de LMM betreft: zie opmerking van maarten: als die loopt als die los is gekoppeld, en uitvalt als je die aansluit ligt daar misschien de oorzaak.

26 apr 2008 23:49

ook een andere drukregelaar geprobeerd?

27 apr 2008 9:25

zo een probleem als wat jij beschrijft had ik ook, naar veel vragen en zoeken als bij jouw topic kwam porsche356sc met de oplossing :
De retourregelaar van de benzine was defect ,vlak voor de definatieve oplossing liep de motor bij stationair vreselijk slecht, alsof zij op 3/2 poten liep of verzoop! na vervanging rijdt BEPPIE weer perfect.

hopende dat je hier wat aan hebt . (is makkelijk te vervangen :wink: )

Eric 8)

27 apr 2008 11:43

Ik heb de benzinepomp weer getest (nu op de juiste manier :wink: ), en deze deed het goed, kreeg namelijk 280 cc per minuut door de injector. Daarna heb ik het dme relais getest. Een van de relaisdelen werkt niet, als ik 12v over aansluitpunt 85 en 86 zet, schakelt deze niet. Heb deze tijdelijk kortgesloten, en nu start het blok gewoon! :D Dat wordt dus een nieuw relais kopen denk ik. En een nieuwe lmm, want het blok blijft alleen draaien als de lmm afgekoppeld is (missch omdat het een type 1 lmm aan een type 2 motormanagement is).
Klopt het dat het blok dan (dus als het in het noodprogramma loopt) niet op toeren kan komen? Het blijft namelijk bij 1500 rpm.

27 apr 2008 19:11

Ze hebben in PET een ander onderdeel nummer dus dat is zeer goed mogelijk dat je de verkeerde hebt!

24 mei 2008 14:40

Heb eindelijk een nieuwe luchtmassameter (type2) en DME-relais geplaatst, en nu loopt het blok prima. Vanochtend de eerste kilometers met de 944 gemaakt :D :D :D Rijdt perfect!
Bedankt voor jullie hulp forumleden!

24 mei 2008 16:36

Mooi dat het weer helemaal opgelost is. En nu karren maar.

24 mei 2008 18:55

Altijd leuk als mensen met succesverhalen terugkomen!
Plaats een reactie