allard schreef:Vandaag geprobeert te starten met de kabel van de luchtmassameter af. Na flink gas geven bleef de 944 lopen, maar wanneer ik meer gas gaf, leek het blok te smoren. Heb daarna de 944 van de bokken afgehaald om een voorzichtig rondje te rijden. maar eenmaal op de grond weigerde het blok te starten. Heb daarop de benzinedruk getest op de manier die 944 guy aangaf. Daaruit bleek dat er totaal geen benzine aangevoerd werd.
Dat wordt dus een lange zoektocht naar de oorzaak
Oja, je moet uiteraard wel de brandstof pomp ook kortsluiten he
Je kan 2 polen in het relais-kastje kortsluiten en dan blijft te pomp lopen.
Je moet dan de DME relais eruit halen en polen 30 en 87b kortsluiten, dan loopt de pomp continu. Dan 1 injector op de accu hangen zodat die open blijft staan.
Als je hier kijkt wordt er ook een andere methode aangedragen:
http://www.clarks-garage.com/shop-manual/fuel-04.htm
daar staat precies hoe en hoeveel eruit moet komen als je de toevoerleiding direct in een potje hangt.
Als je beide methoden probeert dan weet je iig of alle benzine toevoer aspecten goed zijn. Door de toevoer los te halen weet je of de pomp iig voldoende brandstof levert, en door 1 injector te laten lopen kun je ook indirect zien of de druk goed is (want uiteraard: hoe minder druk, hoe minder benzine door de injector zal stromen).
Relais doormeten is vrij simpel: tussen 2 contactjes zul je een spoel vinden met een beetje weerstand. Als je die dan op de accu aansluit moet je over de andere 2 contacten geen weerstand vinden (dan is de lus gesloten).
Wat de LMM betreft: zie opmerking van maarten: als die loopt als die los is gekoppeld, en uitvalt als je die aansluit ligt daar misschien de oorzaak.